13:13 10/09
Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives
Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".
Του Νίκου Ρουσάνογλου
Κατακόρυφη είναι η αύξηση των βασικών οικονομικών μεγεθών της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, του κατασκευαστικού "βραχίονα” του ομίλου Metlen, επαληθεύοντας τις εκτιμήσεις της διοίκησης για υπερδιπλασιασμό τους κατά την φετινή χρήση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, ο κύκλος εργασιών του κλάδου υποδομών και παραχωρήσεων, σημείωσε αύξηση κατά 159% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και ανήλθε σε 212 εκατ. ευρώ, από 82 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA κατέγραψαν αύξηση κατά 155% σε 31 εκατ. ευρώ, από 12 εκατ. ευρώ που ήταν κατά το περσινό πρώτο εξάμηνο. Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται και το ότι η ΜΕΤΚΑ διατηρεί ένα υψηλό περιθώριο EBITDA 14,7% .
Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει να εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο των έργων της, ιδίως με νέες συμβάσεις ΣΔΙΤ που αποτελούν και στρατηγική στόχευση της διοίκησης, λόγω της σταθερής ροής μελλοντικών εσόδων που προσφέρουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τέλος του φετινού πρώτου εξαμήνου, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων υποδομών της ΜΕΤΚΑ ανερχόταν σε 1,1 δισ. ευρώ, αλλά μαζί με τα έργα που βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο συμβασιοποίησης, το συνολικό ποσό ξεπερνά το 1,4 δισ. ευρώ (τα στοιχεία αφορούν αποκλειστικά τα ποσοστά της ΜΕΤΚΑ στις σχετικές κοινοπραξίες).
Σημαντική είναι η κινητικότητα στο "μέτωπο" των έργων περιβάλλοντος. Τον Αύγουστο, η κοινοπραξία Metlen-Μεσόγειος υπέγραψε ένα ακόμα έργο ΣΔΙΤ στην περιοχή της Θεσσαλίας. Ο λόγος για το έργο Υπέρειας-Ορφανών, το οποίο αφορά στην άρδευση συνολικά περί τα 67.800 στρέμματα καλλιεργήσιμων εκτάσεων των παρακείμενων στον ποταμό Ενιπέα αγροκτημάτων Πολυνερίου, Σταυρού, Κατωχωρίου, Ελληνικού, Βρυσιών & Υπέρειας της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας, καθώς και Ορφανών, Φύλλου και Λεύκης της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας.
Προς υπογραφή τις επόμενες εβδομάδες οδεύει ένα ακόμα έργο ΣΔΙΤ στον τομέα του περιβάλλοντος στη Μεσσηνία. Ο λόγος για την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του φράγματος Μιναγιώτικου, με στόχο την άρδευση 35.000 στρεμμάτων. Η Metlen συμμετέχει στην ανάδοχο κοινοπραξία μαζί με την Μεσόγειος και τον όμιλο Aktor. Ο προϋπολογισμός του έργου διαμορφώνεται σε 126 εκατ. ευρώ.
Η Metlen διεκδικεί και τα οδικά έργα ΣΔΙΤ που προωθούνται στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας κι έχουν πλέον εισέλθει στην τελική ευθεία τους, δηλαδή την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Το πρώτο έργο αφορά το τμήμα Δράμας-Αμφίπολης, προϋπολογισμού 248,5 εκατ. ευρώ, το οποίο η Metlen διεκδικεί σε κοινοπραξία με τον όμιλο Aktor. Η ίδια κοινοπραξία διεκδικεί και τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, που επίσης προωθείται με την μορφή ΣΔΙΤ. Το συγκεκριμένο έργο είναι ύψους 445 εκατ. ευρώ.
Τους επόμενους μήνες αναμένεται να οριστικοποιηθεί και ο ανάδοχος για το έργο ΣΔΙΤ κατασκευής νέων φοιτητικών εστιών, για λογαριασμό του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Το έργο, που επίσης διεκδικεί η Metlen, είναι ύψους 105,34 εκατ. ευρώ, και προβλέπει την ανάπτυξη φοιτητικών εστιών στις πανεπιστημιουπόλεις Φλώρινας, Καστοριάς και Πτολεμαΐδας, συνολικής δυναμικότητας 750 κλινών.
Αντίστοιχα, στο Ελληνικό, η ΜΕΤΚΑ προχωρά με γοργό ρυθμό και χωρίς καθυστερήσεις, τα έργα που έχει αναλάβει, δηλαδή τις αθλητικές εγκαταστάσεις και το εμπορικό κέντρο Riviera Galleria. Ειδικά, σε ό,τι αφορά το Sports Complex, τα πρώτα γήπεδα αναμένεται να ξεκινήσουν να παραδίδονται το επόμενο διάστημα, ενώ το Riviera Galleria, προβλέπεται να λειτουργήσει προς το τέλος του 2026.