00:07 14/08
Μετοχή λιμανιού, απόδοση κρουαζιέρας
Όταν η επενδυτική στρατηγική βασίζεται στα θεμελιώδη, λίγες εισηγμένες μπορούν να σταθούν δίπλα στον ΟΛΠ σε όρους σταθερότητας, κερδοφορίας, κλιμακούμενης υπεραξίας και μελλοντικών προοπτικών. Με...
O μεγαλύτερος πελάτης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που διακινεί περισσότερα από 670 χιλιάδες containers ετησίως είναι η Mediterranean Shipping Company (MSC). Η εδρεύουσα στην Ελβετία και υπό ιταλική διοίκηση MSC έχει υπογράψει σύμβαση με τον ΟΛΠ για τη διαμετακόμιση μεγάλου όγκου transit φορτίου μέσω του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Ικονίου (ΣΕΜΠΟ) η οποία έχει ισχύ μέχρι το 2012.
Οι πρόσφατες κινητοποιήσεις στο λιμάνι του Πειραιά έχουν διαταράξει την ομαλή διαμετακόμιση των container και αυτός είναι ο κύριος λόγος που επιχειρείται λύση στο αδιέξοδο.
Η MSC απειλεί ότι θα σπάσει την συμφωνία, υπάρχουν όμως ρήτρες που εμποδίζουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Σε περίπτωση που ο ΟΛΠ χάσει τον προνομιακό συνεργάτη του στον ΣΕΜΠΟ, το πλήγμα θα είναι σημαντικό αφού η MSC πραγματοποιεί σχεδόν το 30%-35% του τζίρου του ΟΛΠ.
Το ζήτημα έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει διαδικασία παραχώρησης της διαχείρισης των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες.