11:10 27/11
Wood: Στα μεγάλα dividend stories του 2026 η Ελλάδα – Ποιες ελληνικές μετοχές αποτελούν "μαγνήτες" μερισμάτων με ισχυρούς ισολογισμούς και προοπτικές
Ποιες ελληνικές μετοχές κατατάσσονται στα πανευρωπαϊκά top picks.
Σε πολιτικό ζήτημα εξελίσσεται το ζήτημα των ανατιμήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα που από τα ΕΛΠΕ. Τα Ελληνικά Πετρέλαια, στο μετοχικό κεφάλαιο των οποίων συμμετέχει το ελληνικό δημόσιο, ανακοίνωσαν σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (που τα χαρακτηρίζει «μονοπωλιακό προμηθευτή ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλού θείου 1%») στις εταιρείες εμπορίας την διακοπή διάθεσης καυσίμου straight run και αντικατάστασής του με το χαμηλότερης ποιότητας Cracked, την διακοπή διάθεσης καυσίμου περιεκτικότητας θείου 1,5% που υποχρεωτικά βάσει νομοθεσίας καταναλώνουν τα επιβατηγά πλοία, και αντικατάσταση του με ακριβότερο καύσιμο περιεκτικότητας θείου 1% όπως και την αύξηση στα περιθώρια κέρδους τους (premia) ύψους 40%.
Το ζήτημα, που επιβαρύνει το κόστος λειτουργίας των ακτοπλοϊκών σε μια κρίσιμη για την επιβίωση τους συγκυρία, συζητήθηκε σε διακομματική επιτροπή που συγκάλεσε ο αρμόδιος υφυπουργός ναυτιλίας και ειδικότερα η αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής των ΕΛΠΕ όσο αφορά την ακτοπλοΐα.
«Βεβιασμένη και καθόλου κομψή» χαρακτήρισε μετά τη σύσκεψη ο υπουργός την κίνσηη των ΕΛΠΕ, προσθέτοντας πως η διοίκηση της εισηγμένης θα έπρεπε να έχει επικοινωνήσει με το υπουργείο. Το θέμα κατά δήλωσή του επικοινωνήθηκε στο γραφείο του πρωθυπουργού με στόχο προφανώς, να πάρουν πίσω τα ΕΛΠΕ την απόφασή τους.
Η. Μπ.