17:45 10/09
Η ανακοίνωση της Helleniq Energy για τον διαγωνισμό της Κρήτης
Η προσφορά υποβλήθηκε σήμερα, σύμφωνα με τους κανόνες της σχετικής Πρόσκλησης, αναφέρει η εισηγμένη σε σχετική ανακοίνωση.
Επτά είναι τα διυλιστήρια που είναι περισσότερο εκτεθειμένα στην κρίση της Λιβύης σύμφωνα με report της Deutsche Bank. Το reporg που χρησιμοποιεί τη μέθοδο αποτίμησης των διυλιστηρίων της Wood Mackenzi, επισημαίνει ότι τα μεγάλα διυλιστήρια που καλύπτουν μεγάλο μέρος των αναγκών τους από το αργό της Λιβύης είναι της OMV (17% στο συνολικό μείγμα προμήθειας) της Galp (17%) και της Eni (11%). Από τα ανεξάρτητα διυλιστήρια το πλέον εκτεθειμένο είναι και της Saras (47%) και ακολουθούν η ERG (34%), η Petroplus (18%) και τα Ελ.Πε. (18%, σύμφωνα με τη DB, ωστόσο με βάση τα όσα ανακοινώθηκαν χθες από τη διοίκηση του ομίλου στο conference call το ποσοστό είναι 10-12%).
Στον αντίποδα τα διυλιστήρια που είναι καλύτερα τοποθετημένα για να επωφεληθούν από την κατάσταση και την αύξηση των περιθωρίων είναι της ισπανικής Repsol (50% των προμηθειών της αφορά σε βαρύ αργό). Επίσης μεταξύ των μεγάλων, η έκθεση βλέπει οφέλη για τη Statoil η οποία έχει περιορισμένη έκθεση στο upstream και καθόλου έκθεση στο downstream . Τέλος στους ανεξάρτητους επισημαίνει ότι η Motor Oil δεν έχει καθόλου έκθεση στη Λιβύη (η προγραμματισμένη συντήρηση ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο και το 64% των προμηθειών της αφορά σε βαρύ αργό). Ανεπηρέαστα από την κρίση, παραμένουν σύμφωνα με το report, και τα διυλιστήρια της MOL και της PKN Orlen.