Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 21-Ιαν-2010 09:37

    Η... Ανάσταση στα Τέμπη δεν θα έρθει το Πάσχα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Λίγη μόλις ώρα μετά την προχθεσινή συνέντευξη Τύπου των επικεφαλής του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η παραχωρησιούχος κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου που διαχειρίζεται το κλειστό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο ύψος των Τεμπών κατέθεσε την πολυαναμενόμενη οριστική μελέτη για την αποκατάσταση του δρόμου.

    Στην έκθεση περιγράφεται αναλυτικά το είδος και ο εκτιμώμενος χρόνος της α΄ φάσης κατασκευαστικών εργασιών που θα πρέπει να εκτελεστούν για να επαναλειτουργήσει ο δρόμος. Συγκεκριμένα το χρονοδιάγραμμα που θέτει η κοινοπραξία ανέρχεται στις 16 εβδομάδες και υπερβαίνει τις επιδιώξεις του Υποδομών για ολοκλήρωση των απαιτούμενων εργασιών μέχρι το Πάσχα.

    Όπως επιβεβαιώνουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, η μελέτη αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια ανεξάρτητου μηχανικού και ελέγχεται, ώστε -εάν κριθεί απαραίτητο- να βελτιωθούν ορισμένα τεχνικά σημεία της. Στη συνέχεια θα πρέπει να λάβει την έγκριση των υπουργείων Υποδομών, Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, όπως και την άδεια του εισαγγελέα για να εγκατασταθεί στην περιοχή εργοτάξιο.

    Απίθανη η επαναλειτουργία το Πάσχα

    Πλέον η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών τοποθετείται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, γεγονός που ψαλιδίζει τον ήδη περιορισμένο διαθέσιμο χρόνο για τις εργασίες αποκατάστασης.

    Και αυτό δίχως να συνυπολογιστεί ότι τα έργα για την επαναλειτουργία του αυτοκινητόδρομου είναι πολύ πιθανό να καθυστερήσουν περαιτέρω εξαιτίας απρόβλεπτων παραγόντων, όπως χιονόπτωση ή παγετός, συνήθη κατά την εποχή αυτή καιρικά φαινόμενα.

    Από την πλευρά τους, στελέχη της κοινοπραξίας επισημαίνουν στο Capital.gr πως δεν είναι δυνατόν να υπάρξει κανενός είδους δέσμευση ότι ο οδικός άξονας θα δοθεί στην κυκλοφορία σε διάστημα μικρότερο των τεσσάρων μηνών. “Ο χρόνος μάλιστα ενδέχεται να επιμηκυνθεί, δεδομένου ότι δεν είναι γνωστό τι είδους επιπρόσθετες εργασίες ενδέχεται να απαιτηθούν μετά το ξεσκάρωμα του δρόμου. Και ο δρόμος δεν μπορεί να επαναλειτουργήσει, έστω και αν υπάρχει απειροελάχιστο ενδεχόμενο επικινδυνότητας για τους οδηγούς” διευκρινίζουν.

    Μάλιστα καθηγητές Γεωλογίας που έχουν πλήρη εικόνα του φαινομένου επισημαίνουν ότι η κυκλοφορία δεν είναι δυνατόν να αποκατασταθεί πριν από το καλοκαίρι.

    Οικονομικό πλήγμα

    Κι ενώ θεωρείται βέβαιο ότι η διαιτησία θα αποφανθεί ποιος θα “πληρώσει” τα έξοδα των εργασιών, το Δημόσιο και οι εταιρείες που διαχειρίζονται τον δρόμο (Hochtief, Άκτωρ παραχωρήσεις, J&P Άβαξ, Vinci Concessions, ΑΕΓΕΚ και Αθηνά) συναινούν στην αναγκαιότητα η αρτηρία να επαναλειτουργήσει το συντομότερο.

    Για την κοινοπραξία τον τελευταίο μήνα έχει δημιουργηθεί μία μεγάλη “τρύπα” στα έσοδά της, καθώς δεν εισπράττει διόδια, κατάσταση που επιδεινώνεται εξαιτίας των διαδηλώσεων των αγροτών.

    Από την πλευρά της, η κυβέρνηση αναζητά κάθε δυνατή λύση για να ανοίξει ο δρόμος που έχει επιφέρει ήδη υψηλό κόστος για την τοπική και εθνική οικονομία. Επιδιώκει επίσης, με κάθε τρόπο να αποφύγει τα χειρότερα, να έχει δηλαδή ανοίξει ο άξονας πριν την 4η Απριλίου, δηλαδή την Κυριακή του Πάσχα, οπότε η διέλευση των αυτοκινήτων από τον αυτοκινητόδρομο είναι υψηλή. Εάν, εξάλλου οι εργασίες ξεκινήσουν τη Δευτέρα τα συνεργεία έχουν στη διάθεσή του μόλις δύο μήνες, πολύ δηλαδή λιγότερο και από το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το επιστημονικό επιτελείο του Υποδομών και το οποίο είναι τρεις μήνες.

    Έτσι, το υπουργείο Υποδομών προσανατολίζεται στην αναβάθμιση του εναλλακτικού οδικού δικτύου μέσω του οποίου διεξάγεται η κυκλοφορία των οχημάτων. Σχεδιάζει και την αξιοποίηση του υφιστάμενου παλαιού σιδηροδρομικού δικτύου, κάτι που εξαρτάται από το πότε θα έχει στη διάθεσή του τους κυλιόμενους αυτοκινητοδρόμους, οι οποίοι θα εγκατασταθούν πάνω στις γραμμές του ΟΣΕ και θα επιτρέπουν την μεταφορά λεωφορείων και φορτηγών.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ