Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 21-Ιαν-2010 09:23

    Ελλάδα, η χώρα του... all inclusive

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Έφης Καραγεώργου

    Σε κυρίαρχη τάση εξελίσσεται ο τουρισμός all inclusive παγκοσμίως, ενώ η οικονομική κρίση παίζει καθοριστικό ρόλο στην επικράτηση του.

    «Ας μην βλέπουμε το all inclusive αφοριστικά. Σήμερα ακόμα και διεθνούς φήμης ξενοδοχεία όπως το Four Seasons προσφέρουν υπηρεσίες all inclusive, το λεγόμενο luxury inclusive, που απευθύνεται σε μεγάλα πορτοφόλια, σε τουρίστες υψηλών εισοδηματικών τάξεων» αναφέρει χαρακτηριστικά στο Capital.gr ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ.

    «Αναμφίβολα» συνεχίζει, «σήμερα αποτελεί την κυρίαρχη τάση. Είναι η εύκολη λύση σε περιόδους κρίσης για προσέλκυση τουριστών, όμως αν δεν συνδυαστεί με επώνυμο προϊόν και ποιότητα μακροπρόθεσμα θα δημιουργηθούν προβλήματα».

    Ήδη το 20% του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας προσφέρει πακέτα all inclusive, σε τιμές που ξεκινούν από τα 50 ευρώ την ημέρα το άτομο (και με 20 ευρώ για τα παιδιά) ανάλογα με την κατηγορία του ξενοδοχείου και την περίοδο κράτησης. Στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνονται τα πάντα: Το κόστος μεταφοράς, οι διανυκτερεύσεις, το φαγητό (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό), τα ποτά, οι καφέδες, τα παγωτά, τα αναψυκτικά κλπ.

    Και είναι χαρακτηριστικό ότι ο 1 στους 4 τουρίστες που επισκέπτεται την Ελλάδα κλείνει πακέτο all inclusive, ενώ κάθε χρόνο ο αριθμός τους αυξάνεται.

    Στη δεκαετία του 1990 το all inclusive ξεκίνησε ως «φτηνο-τουρισμός», όμως οι καταστάσεις αλλάζουν και πλέον όπως παραδέχονται οι ξενοδόχοι, όχι μόνο αποτελεί κυρίαρχη τάση, αλλά αποκτά ισχυρή παρουσία και στα πολυτελή ξενοδοχεία των 5 αστέρων.

    Ο λόγος είναι απλός, προσφέρει ασφάλεια στον καταναλωτή σε ότι αφορά την τιμή, καθώς γνωρίζει εξ αρχής πόσα ακριβώς θα ξοδέψει και μπορεί να προγραμματίσει τη διάρκεια των διακοπών του.

    Η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, η Χαλκιδική και η Κέρκυρα, που διαθέτουν μεγάλα ξενοδοχεία δέχονται τους περισσότερους all inclusive τουρίστες.

    Το all inclusive στην Ελλάδα ήρθε στα μέσα της δεκαετίας του 1990.

    Ο άνθρωπος που είδε ότι υπάρχει μέλλον στον τουρισμό με τα λεγόμενα «βραχιολάκια» ήταν ο κ. Μιλτιάδης Καράτζης. Μέχρι τότε ανάλογα πακέτα διέθεταν μόνο τα ξενοδοχεία της Καραϊβικής και του Μεξικό.

    «Το all inclusive είναι μια τάση που δεν ανατρέπεται με τίποτα» λέει ο ίδιος και υπογραμμίζει πως «το μυστικό είναι η ποιότητα και αυτό φαίνεται ότι το προσπερνούν ορισμένοι ή κάνουν ότι δεν θέλουν να το δουν επειδή έχει ένα κόστος. Όμως, η ποιότητα είναι αυτή που θα παίξει ρόλο από δω και μπρος στην εξέλιξη και στη συνέχεια του all inclusive».

    Σήμερα το 40% των Γερμανών που έρχονται για διακοπές στην Ελλάδα, προτιμά το all inclusive. Ακολουθούν οι Άγγλοι, οι Ιταλοί, οι Ρώσοι.

    «Το μεγάλο στοίχημα είναι η Ελλάδα να καταφέρει να διαφοροποιηθεί στα πακέτα all inclusive, διότι ως χώρα έχουμε πολλά να προσφέρουμε στον επισκέπτη, θα πρέπει να δώσουμε ταυτότητα στα ξενοδοχεία μας και να ξεφύγουμε από τη μαζική λογική των μεγάλων tour operators που επιδιώκουν ομοιομορφία και χαμηλές τιμές», σημειώνει ο κ. Ανδρεάδης.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ