Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 09-Οκτ-2009 09:32

    Reset για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Δημήτρη Δελεβέγκου
     
    Μπορεί ο τέως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς να παρέδωσε, όπως ανέφερε, σε εξέλιξη το διαγωνισμό των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, όμως οι νέοι επικεφαλής του υπουργείου Υποδομών δείχνουν να μην αποδέχονται την... κληρονομιά.
                
    Όπως τονίζεται από το νεοσύστατο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η σύμβαση προκήρυξης των αυτοκινητοδρόμων της Αττικής εμπεριέχει ορισμένα θολά σημεία τα οποία σχετίζονται τόσο με το κόστος του έργου όσο και με το σφιχτό χρονοδιάγραμμα των 3,5 μηνών εντός του οποίου οι υποψήφιοι θα πρέπει να καταθέσουν τις προσφορές τους.

    Επιπλέον, αναφέρεται, ο υφιστάμενος  σχεδιασμός τους, σύμφωνα με την  κυβέρνηση, υποβαθμίζει το περιβάλλον, εμποδίζει τη δημιουργία πάρκου υψηλού πρασίνου στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και δεν προστατεύει τον Υμηττό.  Παράλληλα, η περιοχή αναμένεται να  επιβαρυνθεί  εξαιτίας της συγκέντρωσης πληθώρας νέων οικονομικών δραστηριοτήτων, ενώ  ούτε ο κυκλοφοριακός φόρτος της  ευρύτερης περιοχής έχει ληφθεί υπόψη ούτε ευνοείται η χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς.

    Σύμφωνα, με την επιχειρηματολογία της απελθούσας ηγεσίας του υπουργείου, οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι μήκους 71,6 χλμ. και προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ,  διασφαλίζουν την προστασία  του περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή των έργων, καθώς επελέγη η πλήρης υπογειοποίηση του έργου, με στόχο να παραμείνουν ανέγγιχτες οι παρυφές του Υμηττού προς Βύρωνα, Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και Ελληνικό. Η υφιστάμενη χάραξη των αυτοκινητοδρόμων προβλέπει, επίσης, την φύτευση και συντήρηση περισσότερων από 350.000 δένδρων στο δυτικό μέτωπο του Υμηττού.

    Με βάση, πάντως, όλες τις συγκλίνουσες ενδείξεις, η ημερομηνία κατάθεσης  προσφορών για το έργο που θα ενισχύσει  σημαντικά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων θα είναι μεταγενέστερη της 22ης Δεκεμβρίου, όπως αρχικά είχε ορισθεί.

    Ανεξαρτήτως της μορφής που θα έχει το έργο, θεωρείται βέβαιη η συμμετοχή σχεδόν του συνόλου των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά. Οι όμιλοι Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι οποίοι ελέγχουν ήδη τις συμβάσεις παραχώρησης μεγάλων οδικών έργων (Γέφυρα Ρίου-Αντίρριου, Αττική Οδός, Ιόνια Οδός, Ε65 κ.λ.π) θέλουν να προσθέσουν και αυτό το έργο στο χαρτοφυλάκιό τους.

    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πιθανολογείται πως θα συμμετάσχει με δικό της σχήμα, χωρίς, ωστόσο, να αποκλείεται και άλλη λύση. Έντονες διεργασίες θα υπάρξουν και στους κόλπους του ομίλου ΑΤΤΙΚΑΤ, ο οποίος μετέχει με 9,88% στην Αττική Οδό Α.Ε. και ελέγχεται κατά 22,15% από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ενδιαφέρον έχουν επιδείξει τόσο η ΑΕΓΕΚ, όσο και η Μηχανική, αλλά και η Μοχλός ενώ η Intrakat μετά και την απόκτηση πτυχίου ανώτατης εργοληπτικής τάξης, δε θα μείνει αδιάφορη για το έργο των 1,8 δισ. ευρώ.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ