Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 28-Σεπ-2009 09:55

    Ακτοπλοΐα: Αρχίζει η επόμενη "παρτίδα" σκάκι

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Νάνου 

    Η αναζήτηση κεφαλαίων στην ακτοπλοΐα είναι πιθανό να ανοίγει το δρόμο για συγχωνεύσεις, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, ενώ η μάχη των μεριδίων στις γραμμές-φιλέτα φέρνει αντιμέτωπους τους δύο ισχυρούς του χώρου.

    Στην κυπριακή Sea Star Capital του Γιάννη Βαρδινογιάννη μπορεί η ολοκλήρωση της εξαγοράς της HSW να προϋποθέτει την αποπληρωμή του συνόλου του τιμήματος, ωστόσο άρχισαν ήδη να επεξεργάζονται σχέδια για την απορρόφηση της Hellenic Seaways από την ΑΝΕΚ. Μια συγχώνευση που με την επίτευξη οικονομιών κλίμακας μπορεί να οδηγήσει σε εξοικονόμηση έως 15 εκατ. ευρώ. 

    Η χρονιά όμως φέτος είναι δύσκολη και αυτό αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα των δύο εταιρειών του Γιάννη Βαρδινογιάννη, καταγράφοντας μέχρι στιγμής ζημιές που αγγίζουν τα 30 εκατ. ευρώ. Για την μεν Sea Star Capital οι ζημιές στο εξάμηνο έφτασαν τα 13,1 εκατ. ευρώ, ενώ η ΑΝΕΚ εμφάνισε ζημίες 16 εκ. ευρώ.

    Ο πρώτος “σκόπελος” που στην προκειμένη φάση θέλει να ξεπεράσει η εταιρεία του Γιάννη Βαρδινογιάννη είναι η δεύτερη δόση των 25 εκατ. ευρώ που θα πρέπει να καταβάλλει τον ερχόμενο Νοέμβριο στις Μινωικές Γραμμές για την πώληση της Hellenic Seaways.

    Τον περασμένο Αύγουστο πληρώθηκε η πρώτη δόση των 22,5 εκατ. ευρώ για την πώληση της Hellenic Seaways, ενώ βάσει της συμφωνίας η ΑΝΕΚ πρέπει να καταβάλλει ποσό ύψους 47,5 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2009. Τα υπόλοιπα 77,5 εκατ. ευρώ προβλέπεται να καταβληθούν μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2012, οπότε και θα ολοκληρωθεί η συμφωνία.

    Βασικοί μέτοχοι της κυπριακής Sea Star είναι ο Γιάννης Βαρδινογιάννης με 37,25%, ο Βίκτωρας Ρέστης με 12,21% και ο Στέλιος Χατζηιωάννου με 5,5%.

    Από την άλλη, η Attica που σύντομα πρόκειται να παραλάβει ένα ακόμη Superfast από την Ιταλία, παρήγγειλε δύο ακόμα πλοία στα ναυπηγεία Daewoo στη Νότιο Κορέα.

    H εταιρεία αυτό που εύλογα επιδιώκει μέσω της ναυπήγησης ακόμη δύο σύγχρονων επιβατηγών πλοίων, είναι να ενισχύσει μελλοντικά ακόμα περισσότερο την παρουσία της στις κερδοφόρες γραμμές των Κυκλάδων και της Κρήτης. 

    Στις Κυκλάδες ο μεγάλος αντίπαλος της Attica είναι η Hellenic Seaways, ενώ το επόμενο μεγάλο στοίχημα του ομίλου της Attica μετά την είσοδο της Superfast στο Ηράκλειο της Κρήτης, είναι τα Χανιά όπου εκεί η ΑΝΕΚ δραστηριοποιείται σήμερα χωρίς «αντίπαλο». 

    Είναι προφανές λοιπόν ότι με την κίνηση αυτή θα φουντώσει ακόμα περισσότερο η μάχη στην ακτοπλοΐα για την επικράτηση του πιο ισχυρού. 

    Εξελίξεις στην ακτοπλοΐα "υπόσχεται" όμως και η ΝΕΛ που αιφνιδίασε την αγορά αλλάζοντας ξαφνικά χέρια. Ο Απόστολος Βεντούρης μεταβίβασε το 20% της ΝΕΛ στον Μιλτιάδη Μιχαήλ Βάγγερ που ανέλαβε και το μάνατζμεντ της εταιρείας. Το τίμημα για το ποσοστό που μεταβιβάστηκε ανήλθε στα 14,9 εκατ. ευρώ, ενώ ο Απόστολος Βεντούρης παρέμεινε πρόεδρος της εταιρείας.  Μια κίνηση που στην αγορά εικάζουν ότι πρόκειται για προσπάθεια οικονομικής ανασυγκρότησης της εταιρείας η οποία δρομολογήθηκε από τις πιστώτριες τράπεζες.

    Την ίδια ώρα, η ανακατανομή της πίτας των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές έθεσε εκτός μάχης την G.A. Gerries του Μάκη Αγούδημου, τα πλοία της οποίας είναι σε διαδικασία κατάσχεσης, λόγω αδυναμίας κάλυψης των χρεών που βάρυναν εδώ και μήνες την εταιρεία GA Ferries.

    Το τελευταίο διάστημα η εταιρεία αντιμετώπιζε σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα αδυνατώντας να καλύψει τις υποχρεώσεις της απέναντι στους προμηθευτές της. Τα ποσά που αξιώνουν οι πιστωτές της εταιρείας φθάνουν τα 20 εκατ. ευρώ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ