Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 22-Σεπ-2009 09:23

    Προσφορές και στα βενζινάδικα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Με το σκηνικό της αγοράς καυσίμων να μοιάζει πιο ρευστό από ποτέ, οι εταιρείες εμπορίας συνεχίζουν τον πόλεμο προσφορών σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν ή και να διευρύνουν τα μερίδιά τους. Τελευταία εντυπωσιακή προσφορά αυτή της ΕΚΟ, η οποία προσφέρει μέχρι το τέλος του μήνα εκπτώσεις για όσους προμηθεύονται βενζίνη από τα πρατήριά τους για την αγορά ελαστικών. Η προωθητική ενέργεια πραγματοποιείται μέσω κουπονιών που προμηθεύονται οι καταναλωτές με την αγορά βενζίνης και στη συνέχεια αποστέλλοντας ένα γραπτό μήνυμα κόστους 0,3 ευρώ κερδίζουν έκπτωση από 80 έως 480 ευρώ για την αγορά ελαστικών συγκεκριμένης μάρκας και ταυτόχρονα ο καταναλωτής συμμετέχει σε κληρώσεις για δωρεάν ελαστικά καθώς και για ένα αυτοκίνητο.

    Την ίδια στιγμή και η BP εντείνει τη διαφημιστική της καμπάνια συνεχίζοντας τη διανομή δώρων (ποτήρια)με κάθε γέμισμα 25 λίτρων. Αλλά και η Shell συνεχίζει την εκπτωτική της πολιτική μέσω επιστροφής χρημάτων για τους πελάτες της που χρησιμοποιούν την κάρτα της εταιρείας. Επίσης προωθητικές ενέργειες σε συνεργασία με τα προγράμματα επιστροφής χρημάτων των πιστωτικών καρτών έχουν η BP (Alpha Βank) και η Ελινόιλ (Eurobank).

    Τι κρύβεται πίσω από τις κινήσεις αυτές των εταιρειών στη σκακιέρα της αγοράς καυσίμων;

    Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία για τα μερίδια αγοράς των εταιρειών, ΕΚΟ, BP, Shell και Avin, που σήμερα βρίσκονται στην πρώτη τετράδα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, εμφανίζονται να έχουν χάσει μερίδια αγοράς στην αμόλυβδη βενζίνη. Ακριβώς αυτά τα μερίδια που χάθηκαν από τους «μεγάλους», τα «μοιράζονται» δέκα μεσαίες ή μικρές εταιρείες εμπορίας μεταξύ των οποίων η Aegean, η Elin, η Revoil, η ΕΤΕΚΑ, η Silkoil και η Cyclon.

    Πρακτικά αυτές οι μεταβολές στα μερίδια δείχνουν σημαντική αλλαγή στη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού απέναντι στις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών. Οι μεγάλοι του κλάδου που ακολούθησαν πολιτική υψηλών τιμών, βλέπουν τα μερίδιά τους να «σφυροκοπούνται» με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό της BP η οποία χάνει κάτι περισσότερο από το 14% του μεριδίου της. Αντίθετα οι απώλειες για τις λιγότερο «ακριβές» ΕΚΟ και Shell είναι μικρότερες. 

    Φαίνεται λοιπόν από τις μεταβολές που έχουν επέλθει στην αγορά ότι βασικό κριτήριο πλέον για τους καταναλωτές, ιδιαίτερα εν μέσω κρίσης, είναι το κόστος. Κόστος που με βάση την τελευταία μέτρηση του υπουργείου ανάπτυξης σημείωσε περαιτέρω μείωση εν μέσω προεκλογικής περιόδου κατά 1,02% την περασμένη εβδομάδα. Με βάση τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η χώρα μας έχει την 10η φθηνότερη τιμή βενζίνης μετά από φόρους, ωστόσο εάν αφαιρεθεί η φορολογία η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα παραμένει η 4η ακριβότερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ