Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 13-Μαϊ-2009 14:53

    Deloitte: Ξεκάθαρη στρατηγική πρέπει να έχουν οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tα $3 τρισ. προσέγγισαν οι συνολικές πωλήσεις των 250 μεγαλύτερων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων το οικονομικό έτος 2007, σημειώνοντας αύξηση 10,6% σε σχέση με το 2006, ενώ το ένα τρίτο των εταιρειών παρουσίασε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, σύμφωνα με την έκθεση «Global Powers of the Consumer Products Industry 2009» της Deloitte. 

    Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, παράλληλα, οι μέσες πωλήσεις των 250 εταιριών έφτασαν περίπου τα $12 δισ., ενώ οι 210 από τις 223 εταιρίες που δημοσίευσαν λογαριασμό αποτελεσμάτων χρήσης εμφάνισαν καθαρά κέρδη. Ωστόσο, 42 εταιρίες (20%) παρουσίασαν απόδοση επί των πωλήσεων της τάξης του 2% ή λιγότερο, ενώ οι πωλήσεις 40 εταιριών παρέμειναν στα ίδια επίπεδα ή σημείωσαν πτώση.  

    «Το 2007, οι περισσότερες από τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων παρουσίασαν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Εντούτοις, στο βραχυπρόθεσμο μέλλον πολλές από αυτές τις εταιρίες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν μία περίοδο περιορισμένης ή μηδενικής ανάπτυξης, παρότι ο εν λόγω κλάδος, και ιδιαίτερα οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των φαγητών και ποτών, ενδέχεται να αποδειχθεί πολύ ανθεκτικός στις επιπτώσεις της κρίσης», δήλωσε ο κ. Γιώργος Καμπάνης, National Consumer Business Leader της Deloitte στην Ελλάδα.

    Στην 87η θέση η Coca-Cola 3E
     
    Η Samsung Electronics αναδείχθηκε ως η μεγαλύτερη εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων με βάση τις καθαρές πωλήσεις του οικονομικού έτους 2007, παρουσιάζοντας αύξηση 15,3% σε σχέση με το 2006 που είχε καταλάβει την τρίτη θέση. Η Hewlett-Packard παρέμεινε στη δεύτερη θέση της λίστας, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 13,8%, ενώ την τρίτη θέση (από την τέταρτη το 2006) κατέλαβε η Nestle με αύξηση 9,2%. Η Procter & Gamble ανέβηκε δύο θέσεις, φτάνοντας στην τέταρτη, με αύξηση 9,2%, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Matsushita Electric Industrial Co. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Altria Group, η οποία βρισκόταν στην κορυφή της λίστα το 2006, εμφάνισε σημαντική μείωση πωλήσεων (-27,2%) λόγω της πώλησης της μονάδας της Kraft Foods το Μάρτιο του 2007, υποχωρώντας στην έκτη θέση της κατάταξης. Ανάμεσα στις 250 μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου, βρίσκεται και μία ελληνική, η Coca-Cola 3E, η οποία το 2007 σκαρφάλωσε στην 87η θέση της κατάταξης (από την 91), παρουσιάζοντας πωλήσεις $8,8 δισ. και αύξηση 15,1% σε σχέση με το 2006.

    Η οικονομική κρίση επηρεάζει σε μεγαλύτερο βαθμό τις εταιρείες στις ΗΠΑ

    Ο αριθμός των εταιριών από τις ΗΠΑ που συμπεριλήφθηκαν στην κατάταξη του 2007 μειώθηκε κατά 5 εταιρίες (85 από 90) σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς η οικονομία της χώρας όδευε προς ύφεση. Ως αποτέλεσμα, το ποσοστό των πωλήσεων που προήλθαν από τις εταιρίες των ΗΠΑ έχει μειωθεί περισσότερο από δύο ποσοστιαίες μονάδες από το 2006. Παράλληλα, η ανάπτυξη των σύνθετων πωλήσεων των εταιριών της εν λόγω χώρας ήταν περίπου η μισή σε σχέση με την ανάπτυξη που σημείωσαν συνολικά οι 250 μεγαλύτερες εταιρίες, καθώς και η χαμηλότερη από τις πέντε μεγάλες (“Big Five”) οικονομίες. Στον αντίποδα, οι ευρωπαϊκές εταιρίες σημείωσαν διπλάσιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων σε σχέση με τις εταιρίες στις ΗΠΑ. Παράλληλα, παρουσίασαν υγιή κερδοφορία και καλύτερο μέσο περιθώριο κέρδους – 13,7% οι γαλλικές εταιρίες και 10,8% οι εταιρίες από το Ηνωμένο Βασίλειο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μέσες πωλήσεις των εταιριών από το Ηνωμένο Βασίλειο ξεπέρασαν τα $17 δισ., ήταν δηλαδή περίπου 50% μεγαλύτερες από τις μέσες πωλήσεις των 250 εταιριών της κατάταξης.

    Ο κλάδος των καταναλωτικών προϊόντων σήμερα

    Η κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας σήμερα υποχρεώνει ακόμα και τις μεγαλύτερες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους στη μείωση του κόστους, στην αύξηση της ρευστότητας, ακόμα και στην ίδια τους την επιβίωση. Ωστόσο, αποτελεί και μία καλή ευκαιρία για τις εταιρείες να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους και να προετοιμαστούν για το μέλλον. Την ίδια στιγμή, οι μεταβαλλόμενες ανάγκες της νέας γενιάς των καταναλωτών, θέτουν συνεχώς νέες προκλήσεις στις εταιρίες. Παρότι τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο οι καταναλωτές εστιάζουν στην τιμή, δεν έχουν πάψει να ενδιαφέρονται και για την ποιότητα των προϊόντων, καθώς και για τις πρωτοβουλίες που παίρνουν οι εταιρίες με στόχο να ικανοποιήσουν άλλες αξίες, όπως η υγιεινή διατροφή, η προστασία του περιβάλλοντος, κτλ.

    «Η εταιρίες πρέπει να αντιμετωπίσουν γρήγορα τα προβλήματα ρευστότητας που απορρέουν από το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον και να εστιάσουν την προσοχή τους στις μακροπρόθεσμες μεταβολές της αγοράς, με στόχο να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο από την πίττα. Άλλωστε, οι επιτυχημένες εταιρίες είναι εκείνες που καταφέρνουν να προβλέπουν και να ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εταιρίες πρέπει να έχουν ξεκάθαρη στρατηγική και καλούνται  να λάβουν σήμερα σημαντικές αποφάσεις, οι οποίες θα έχουν αντίκτυπο στην πορεία τους τα επόμενα χρόνια» συμπλήρωσε ο κ. Καμπάνης.

    Εταιρεία

    Χώρα

    Κατάταξη 2007

    Κατάταξη 2006

    Καθαρές πωλήσεις 2007

    (εκατ. $)

    Μεταβολή πωλήσεων

    Samsung Electronics

    Νότια Κορέα

    1

    3

    106,388

    15.3%

    Hewlett-Packard

    ΗΠΑ

    2

    2

    104,286

    13.8%

    Nestle SA

    Ελβετία

    3

    4

    89,724

    9.2%

    Procter & Gamble

    ΗΠΑ

    4

    6

    83,503

    9.2%

    Matsushita Electric Industrial Co., Ltd

    Ιαπωνία

    5

    5

    79,625

    -0.4%

    Altria

    ΗΠΑ

    6

    1

    73,801

    -27.2%

    Sony Corporation

    Ιαπωνία

    7

    7

    72,012

    8.4%

    Nokia

    Φινλανδία

    8

    10

    69,987

    24.2%

    Toshiba

    Ιαπωνία

    9

    8

    67,326

    7.8%

    Dell

    ΗΠΑ

    10

    9

    61,133

    6.5%


    * Oι 10 μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων βάσει πωλήσεων

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ