Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 08-Μαϊ-2009 10:21

    Επτά προσφορές κατατέθηκαν για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φώτη Φωτεινού 

    Εφτά προσφορές, εκ των οποίων η μια απορρίφθηκε, κατατέθηκαν για την επέκταση του τραμ στο Πειραιά.

    Ο διαγωνισμός, συνολικής δαπάνης 77 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, περιλαμβάνει τις εργασίες για την επέκταση του δικτύου τραμ στο Πειραιά και όχι (και) την προμήθεια τροχαίου υλικού, διαγωνισμός ο οποίος θα προκηρυχτεί στη συνέχεια. 

    Σύμφωνα με πληροφορίες από στελέχη της Τραμ ΑΕ, τα σχήματα που απομένουν στο διαγωνισμό είναι τα εξής:

    1. Θεμέλη. 

    2. Ελληνική Υδροκατασκευή.

    3. Τέρνα Ενεργειακή – Τομή (Ελλάκτωρ).

    4. Τοξότης Τεχνική Εταιρεία.

    5. ΕΛΤΕΡ ΑΤΕ – Impregilo. 

    6. ΕΤΕΘ (J&P Άβαξ).

    Προσφορά, η οποία απορρίφθηκε, κατέθεσε και η εταιρεία Γαντζούλας.
            
    Ξεκίνησε ο «πόλεμος των ενστάσεων»

    Οι οικονομικές προσφορές που κατατέθηκαν περιείχαν, σύμφωνα με πληροφορίες, «γενναίες» εκπτώσεις, οι οποίες έφτασαν στα επίπεδα του 30-39%, ενώ ήδη ξεκίνησαν οι ενστάσεις μεταξύ των σχημάτων, καθώς το έργο συγκεντρώνει σημαντικό κατασκευαστικό ενδιαφέρον.

    Εντύπωση, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι ο διαγωνισμός, αρχικού προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, «έσπασε» σε δυο κομμάτια, καθώς θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός για την απόκτηση 18+7 βαγονιών.

    Η διαδρομή που επιλέχθηκε, μήκους 5,4 χλμ., μέχρι το λιμάνι του Πειραιά είναι η εξής: Νέο Φάληρο - Μικράς Ασίας - Γρηγορίου Λαμπράκη - Βασιλέως Γεωργίου Α΄ - Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) - Εθνικής Αντιστάσεως – Ομηρίδου Σκυλίτση - Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. 

    Ήδη γίνονται μελέτες για τη β΄ φάση, η οποία περιλαμβάνει τη Φρεαττύδα, την Καλλίπολη και το Χατζηκυριάκειο, ενώ η γ΄ φάση περιλαμβάνει το Πέραμα και τα Καμίνια.

    Στα τέλη του 2010-αρχές 2011 υπολογίζεται ότι θα λειτουργεί η επέκταση του τραμ στον Πειραιά, αφού η μέθοδος ταχείας προκατασκευής, με την οποία θα κατασκευαστεί ο τροχιόδρομος απαιτεί κάτι λιγότερο από 2 έτη. 

    Η επέκταση του δικτύου στον Πειραιά, σύμφωνα με στελέχη της Τραμ ΑΕ, θα επιφέρει διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης.

    Σήμερα, το τραμ -κατά δήλωση της Τραμ ΑΕ- διακινεί ημερησίως 60-65.000 άτομα, ενώ με την επέκταση σε μια νέα πόλη, αναμένεται διπλασιασμός της κίνησης. 

    Η επέκταση στον Πειραιά θεωρείται «αυτοσκοπός», καθώς τα έσοδα των κομίστρων από τους επιβάτες για Πειραιά υπολογίζεται ότι θα καλύπτουν το 70-75% των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας. Αυτό διότι η Τραμ ΑΕ, μέσα σε πέντε χρόνια, έχει καταφέρει να συσσωρεύσει ζημίες άνω των 87 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.

    Το Τραμ κινείται κατά μέσο όρο με 20-22 χλμ/ώρα, ενώ το Αττικό Μετρό ανά 35 χλμ/ώρα. Εφόσον εγκαινιαστεί η επέκταση στον Πειραιά, στόχος της Τραμ ΑΕ είναι η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών να είναι 6 λεπτά αντί για 7-7,5 που ισχύει σήμερα. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ