Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 13-Μαρ-2009 09:30

    Μεγάλα έργα υποδομής "ανεβάζουν στροφές"

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σήμα στις ελληνικές τσιμεντοβιομηχανίες να «ζεστάνουν» τις μηχανές τους και να ανεβάσουν ρυθμούς παραγωγής στέλνουν οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι. 

    Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μεγάλα έργα συμβάσεων παραχώρησης αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά ταχύτητες, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2009, γεγονός που θα δώσει ώθηση στους ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας σε μια περίοδο που αναζητείται διέξοδος από τη στενωπό της διεθνούς κρίσης. 

    Ανάλογοι σχεδιασμοί υλοποιούνται σε πολλές χώρες διεθνώς, τόσο στις ΗΠΑ όπου ή κυβέρνηση προωθεί έργα υποδομής ύψους 200 δισ. δολαρίων, όσο και στην Ιταλία όπου η κυβέρνηση σχεδιάζει επενδύσεις 8,5 δισ. δολαρίων για δημόσια έργα, σε διάστημα τριετίας.

    Στελέχη μεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών δηλώνουν στο Capital.gr, πως και στην Ελλάδα σταδιακά ωριμάζουν έργα με συμβάσεις παραχώρησης του ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς). Αυτά αφορούν:

    - Το τμήμα του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πατρών – Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων) από τις Ράχες Μαλιακού μέχρι το Κλειδί Ημαθίας, συνολικού κόστους 1,15 δισ. ευρώ. Την υλοποίηση του έργου έχει αναλάβει η Κατασκευάστρια Κοινοπραξία που αποτελείται από τους ομίλους Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ, J&P Άβαξ – Αθηνά, ΑΕΓΕΚ, τη γερμανική Hochtief και την τρίτη μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία παγκοσμίως, τη Vinci.

    - Τον άξονα Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας, προϋπολογισμού 2,8 δισ. ευρώ, την κατασκευή του οποίου έχει αναλάβει η Κοινοπραξία “Άπιον Κλέος” στην οποία συμμετέχουν η Ελληνική Τεχνοδομική-Ακτωρ, η ΤΕΒ, η J&P Άβαξ – Αθηνά, η Hoch-tief Projektentwicklung και η Vinci. 

    - Το τμήμα Τρίπολη-Καλαμάτα του άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ, την εκτέλεση του οποίου έχει αναλάβει η κοινοπραξία Μωρέας, στην οποία συμμετέχουν η Άκτωρ και η Intracom.

    - Την Ιονία Οδό, συνολικού κόστους 1,4 δισ. ευρώ, η κατασκευή της οποίας έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία Hellenic Autopistas, στην οποία συμμετέχουν η ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και οι ισπανικοί όμιλοι Cintra και ACS.

    Τη βελτίωση των προσδοκιών στον κατασκευαστικό κλάδο πιστοποιούν και στοιχεία του ΙΟΒΕ. Ελαφρά άνοδο σημείωσε το Φεβρουάριο ο δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στις κατασκευές, φθάνοντας τις 68,3 μονάδες από τις 65 μονάδες τον Ιανουάριο, παραμένοντας ωστόσο σε πολύ χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με το δελτίο Οικονομικής Συγκυρίας του ΙΟΒΕ. 

    Στην εξέλιξη αυτή συμβάλλει ως επί το πλείστον η ενίσχυση των θετικών προβλέψεων για την πορεία της απασχόλησης του κλάδου το επόμενο διάστημα, με αποτέλεσμα το σχετικό ισοζύγιο να βελτιώνεται, αν και παραμένει αρνητικό (-25 μονάδες έναντι -37 τον Ιανουάριο). Σε πραγματικούς όρους οι μήνες εξασφαλισμένης δραστηριότητας περιορίζονται οριακά στους 17,1 (18,2 τον Ιανουάριο), υποδηλώνοντας όμως σχετική επάρκεια της δραστηριότητας των επιχειρήσεων για το επόμενο διάστημα. Όπως σημειώνεται, η βελτίωση του κλίματος το Φεβρουάριο προέρχεται αποκλειστικά από τις Κατασκευές Δημοσίων Εργων, καθώς στις Ιδιωτικές Κατασκευές, οι προσδοκίες υποχωρούν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

    Νέα έργα σε ΗΠΑ - Ιταλία

    “Φιλί ζωής” στην παραπαίουσα αμερικανική οικονομία επιδιώκει να δώσει ο Μπαράκ Ομπάμα, μέσω νέων επενδύσεων, ύψους 200 δισ. δολαρίων, σε δημόσια έργα. Στόχος του Αμερικανού προέδρου είναι να προχωρήσει στη μεγαλύτερη επένδυση της αμερικανικής οικονομίας από το 1950, οπότε  κατασκευάστηκε το Ομοσπονδιακό σύστημα αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Με το φιλόδοξο σχέδιο του αμερικανού προέδρου επιδιώκεται, μέχρι το τέλος του 2010, να δημιουργηθούν 150.000 θέσεις εργασίας, ενώ, ταυτόχρονα, θα δημιουργηθούν σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι και θα αναβαθμιστεί το σύστημα μέσων μεταφοράς.

    Στην Ιταλία, η κυβέρνηση του Σίλβιο Μπερλουσκόνιο, σε μια προσπάθειά να ανεβάσει τις ταχύτητες της ιταλικής οικονομίας, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα επενδυθούν 8,5 δισ. δολάρια σε δημόσια έργα, σε διάστημα τριετίας. Μάλιστα, εξήγγειλε πως, κεφάλαια ύψους 1,3 δισ. ευρώ θα διατεθούν για την κατασκευή γέφυρας που θα συνδέει τη Σικελία με την Ιταλία, έργο το οποίο για παραπάνω από 30 χρόνια παραμένει στα χαρτιά.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ