19:14 11/09
Ebury: Η Λαγκάρντ "ψαλιδίζει" τις προσδοκίες για νέες μειώσεις επιτοκίων
Mε την αναφορά στην "ανθεκτικότητα της οικονομίας της Ευρωζώνης".
Του Φώτη Φωτεινού
Την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της τεχνικής βάσης της ΟΑ στη MIG ενέκρινε σήμερα η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων.
Η σύμβαση αναμένεται να κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή στα τέλη Μαρτίου και μετά την ψήφισή της, θα αποκτήσει ισχύ νόμου.
«Είναι σημαντικό ότι η συμφωνία θα δώσει τέλος στην οικονομική αιμορραγία του κράτους. Κάθε χρόνο η Ολυμπιακή μας κόστιζε 350 εκατ. ευρώ», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, μετά το πέρας της συνέντευξης Τύπου της Διυπουργικής Επιτροπής.
«Το άμεσο όφελος για το δημόσιο θα είναι 177,2 εκατ. ευρώ, ενώ κάθε χρόνο οι εισφορές της MIG στα ταμεία και σε άλλους εργοδοτικούς οργανισμούς θα ανέρχονται στα 150 εκατ. ευρώ», συμπλήρωσε ο κ. Χατζηδάκης.
Το Δημόσιο έχει τη δυνατότητα είσπραξης επιπλέον 150 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν στα λοιπά περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας (αεροπλάνα, κτήρια, εξοπλισμός τεχνικής βάσης).
Σε περίπτωση που δεν τα εξαγοράσει ο επενδυτής, τα συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία θα εκκαθαριστούν μαζί με τις παλιές εταιρείες.
Επιπλέον, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι «από το Σεπτέμβριο του 2010 και μετά, η MIG έχει τη δυνατότητα να παραχωρήσει πλειοψηφικό πακέτο της ΟΑ».
Η μεταβατική περίοδος θα ολοκληρωθεί, το αργότερο, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του 2009, δηλαδή από την 1η Οκτωβρίου και μετά θα πετά, υπό τη MIG, η «νέα Ολυμπιακή».
Κατά την περίοδο αυτή, δηλαδή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, οι νέες εταιρείες της Ο.Α. θα βρίσκονται υπό τη συνιδιοκτησία των παλιών εταιρειών της Ο.Α. και της MIG, σε ποσοστό 51% και 49% αντίστοιχα.
Αυτό προκειμένου να διευκολυνθεί η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου της Ο.Α. στην MIG.