Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 16-Φεβ-2009 08:45

    Δύο σενάρια για το μέλλον του ΟΛΘ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Στέλιου Κράλογλου

    Δυσοίωνο φαίνεται να είναι το μέλλον της παραχώρησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες, καθώς οι μέχρι τώρα ενδείξεις δεν δημιουργούν αισιοδοξία ότι η αποκρατικοποίηση μπορεί να έχει αίσιο τέλος. Για το λόγο αυτό τόσο η κυβέρνηση όσο και ο ΟΛΘ εξετάζουν, παράλληλα, την περίπτωση να ανακατασκευαστεί η προβλήτα του ΟΛΘ με την κλασική μέθοδο του δημόσιου έργου και με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. 

    Μετά από το ναυάγιο του διαγωνισμού και την απόσυρση της προσφοράς της Hutchison η κυβέρνηση κινείται σε δύο κατευθύνσεις: Ξεκινά επαφές με την Eυρωπαϊκή Tράπεζα Eπενδύσεων για να ενεργοποιήσει τη σύμβαση που έχει  το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και να αντλήσει δανειακούς πόρους 5 δισ. ευρώ για επενδύσεις στα λιμάνια της χώρας. Αυτή η λύση βέβαια, όπως εξηγούν κυβερνητικές πηγές, θα χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά στην περίπτωση που δεν υπάρξει κανένα ενδιαφέρον ή αποτέλεσμα από τις νέες επαφές με ιδιώτες τις οποίες ευελπιστεί να έχει η κυβέρνηση. 

    Σε αυτή τη δεύτερη κατεύθυνση η κυβέρνηση προσπαθεί να  προσελκύσει το ενδιαφέρον του Ομίλου Cosco που έχει αναλάβει τη διαχείριση του εμπορευματικού σταθμού στο λιμάνι του Πειραιά. Εναλλακτικά οι Έλληνες αρμόδιοι εκτιμούν ότι μπορεί, υπό ορισμένες συνθήκες, να υπάρξει ενδιαφέρον και από την Dubai Ports, ενώ σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες ενδιαφέρον για το κατασκευαστικό κομμάτι φαίνεται αν έχει εκδηλώσει, σε ανεπίσημο επίπεδο και ο όμιλος Ελλάκτωρ. 

    Όλο αυτό το τοπίο όμως παραμένει θολό μέχρι η κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της για το λιμάνι ενώ δεν είναι λίγοι και εκείνοι που φοβούνται ότι οι πολιτικές εξελίξεις θα αποτελέσουν και τροχοπέδη για τη διαδικασία αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ.

    Πηγές από τη διοίκηση του ΟΛΘ πάντως εκτιμούν ότι οι νέες αποφάσεις θα πάρουν τουλάχιστον ένα δίμηνο ενώ δεν αποκλείουν και το ενδεχόμενο να ακολουθηθεί διαδικασία τύπου κλειστού διαγωνισμού, δηλαδή να γίνει προεπιλογή των υποψηφίων που θα κληθούν στη συνέχεια να υποβάλουν τεχνικές και ακολούθως οικονομικές προσφορές. 

    Πάντως σε δηλώσεις του  ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ  Γ. Τσάρας τόνισε ότι  διαγωνισμός για την κατασκευή της πρώτης φάσης της προβλήτας 6  θα προκηρυχθεί σε 1,5 με 2 μήνες. 

    Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ διευκρίνισε ότι πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού περίπου 75 εκατ. ευρώ, το οποίο κατ’ ελάχιστο θα διπλασιάσει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων. Η συνολική επένδυση θα φθάσει στα 125 εκατ. ευρώ, καθώς από το Σεπτέμβριο του 2008 η ΟΛΘ παρέλαβε τη θεμελίωση του κρηπιδότοιχου, προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα ύψους σχεδόν 25 εκατ. ευρώ θα απαιτήσει η αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ