Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 09-Φεβ-2009 09:24

    Θριάσιο: Αποχωρεί μια εκ των δυο κ/ξ που διεκδικούν το εμπορευματικό

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φώτη Φωτεινού 

    Ραγδαίες εξελίξεις συντελούνται γύρω από τη διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, καθώς αποχωρεί από τη συνέχεια του διαγωνισμού μια από τις δυο κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο.  

    Αυτή την ενημέρωση έχουν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τα όσα λέχθηκαν, από κορυφαία διευθυντικά στελέχη, στην 2η Διεθνή Έκθεση για τα Logistics.  

    Το έργο διεκδικούν οι κοινοπραξίες Prologis – J&P Άβαξ (αρχικώς μετείχε στο σχήμα και ο όμιλος της ΓΕΚ) και Άκτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo.

    Η διαδικασία σταμάτησε μετά την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών, όπου επισημοποιήθηκε το προβάδισμα της κοινοπραξίας της Prologis.

    Στα αποτελέσματα των τεχνικών προσφορών, οι οποίες αντιστοιχούν στο 30% του διαγωνισμού (70% αντιστοιχεί στις οικονομικές προσφορές), η κοινοπραξία Prologis - J&P Άβαξ είχε καταθέσει την καλύτερη τεχνική προσφορά, ενώ το επόμενο και τελικό στάδιο του διαγωνισμού, αποτελούσε το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

    Μετά το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών, επήλθε «μπαράζ» καταγγελιών στην ΕΕ, τόσο για το αποτέλεσμα των τεχνικών προσφορών, όσο και για την γενικότερη εξέλιξη του διαγωνισμού. 

    Εφόσον απομείνει μια κοινοπραξία, στελέχη του ΟΣΕ επισημαίνουν ότι «ο διαγωνισμός θα συνεχιστεί κανονικά», σημειώνοντας παράλληλα ότι «δεν συντρέχει λόγος ακύρωσης, καθώς είχε προηγηθεί η κατάθεση των οικονομικών και τεχνικών προσφορών».  

    Η Ε.Ε. «απειλεί» με επιστροφή 90 εκατ. ευρώ, αν δεν ολοκληρωθεί το έργο 

    Αν ακυρωθεί ο διαγωνισμός ή δεν ολοκληρωθεί το έργο εντός χρονοδιαγράμματος, πέρα από τις αρνητικές συνέπειες που θα επιφέρει στο εμπορευματικό έργο του ΟΣΕ και των εταιρειών που συνεργάζεται, θα αναγκάσει το ελληνικό Δημόσιο να επιστρέψει 90 εκατ. ευρώ στην Ε.Ε.

    Ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο (συνολική επιφάνεια γης 590 στρέμματα, συνολική δομήσιμη επιφάνεια 240.000m²), αρχικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, αναφέρεται στην παραχώρηση, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (30+10 χρόνια), έκτασης 600 στρεμμάτων, ενώ η πλήρης λειτουργία αναμενόταν το 2011, όπως και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο.

    Ανεξαρτήτως της έκβασης του Θριασίου, το υπουργείο Μεταφορών ευελπιστεί να δημιουργήσει ακόμα 3 - 4 logistic center στην Ελλάδα. 

    Συγκεκριμένα, ο ΟΣΕ ευελπιστεί στη λειτουργία ανάλογων κέντρων στη Θεσσαλονίκη, την Ηγουμενίτσα και την Αλεξανδρούπολη.

    Σε όλα τα κέντρα θα εφαρμοστεί το μοντέλο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ