Του Στέλιου Κράλογλου
Χαμηλότοκο δάνειο με μακρά περίοδο πληρωμής έχει ζητήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, o κινεζικός όμιλος Cosco από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό πρόγραμμα που σχεδιάζει να υλοποιήσει στον Εμπορευματικό σταθμό του ΟΛΠ.
Με την τελική σύμβαση ΟΛΠ – Cosco να οδεύει τις επόμενες ημέρες στη Βουλή για την επικύρωσή της ο κινεζικός όμιλος ξεκίνησε συζητήσεις με την ΕΤΕπ με στόχο να αντλήσει συμπληρωματική ρευστότητα για τα αναγκαία έργα υποδομής.
Πηγές από την ΕΤΕπ τονίζουν ότι οι επενδύσεις υποδομής για την περιφερική ανάπτυξη είναι μέσα στο πλαίσιο των επιλέξιμων δράσεων της τράπεζας η οποία συμμετέχει με 50% σε επενδυτικά σχέδια, παρέχοντας δανειακούς πόρους. Στην περίπτωση της Cosco το επενδυτικό πρόγραμμα θα φθάσει τα 300 εκατ. ευρώ και εφόσον εγκριθεί στο σύνολό του από την ΕΤΕπ τότε ο κινεζικός όμιλος θα μπορεί να λάβει δανειακού πόρους έως 150 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να τονισθεί ότι το συγκεκριμένο δάνειο θα δοθεί απευθείας από την ETEπ στην Cosco χωρίς καμία εμπλοκή του ελληνικού Δημοσίου.
Η παραχώρηση αρχίζει από την ολοκλήρωση της παράδοσης του Ν. ΣΕΜΠΟ, ήτοι την 1/10/2009. Η διάρκεια της παραχώρησης είναι 30 έτη από την ανωτέρω ημερομηνία, προσαυξανόμενη κατά 5 έτη εφόσον ο Προβλήτας ΙΙΙ κατασκευαστεί εντός του χρονοδιαγράμματος. Προβλέπεται ισόχρονη παράταση εφόσον δημιουργηθούν γεγονότα ανωτέρας βίας ή/και αναίτιες καθυστερήσεις και επιπλέον υπάρχει μονομερές δικαίωμα του ΟΛΠ για ενδεχόμενη περαιτέρω παράταση μέχρι 5 έτη. Ανεξαρτήτως αιτίας, η συνολική διάρκεια της παραχώρησης δεν μπορεί να υπερβεί το χρονικό όριο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υφιστάμενη Σύμβαση Παραχώρησης ΟΛΠ-Δημοσίου.
Στη σύμβαση υιοθετήθηκε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κατασκευής των έργων των προβλητών με παράλληλη συμφωνία τμηματικών προθεσμιών που επιφέρουν την επιβολή ποινικών ρητρών για καθυστερήσεις στην υλοποίηση. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, το σύνολο των έργων αναβάθμισης, κατασκευής και επέκτασης της δυναμικότητας θα ολοκληρωθεί μέχρι την 31/10/2015.
Συνάντηση Παπαθανασίου – Παπαληγούρα για ΟΛΠ και ΟΛΘ
Τα σχέδια της κυβέρνηση για την επαναπροκύρηξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες θα βρεθούν στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης του υπουργού Οικονομίας Γιάννη Παπαθανασίου με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αναστάση Παπαληγούρα.
Το βασικό σενάριο που φαίνεται να επεξεργάζεται η κυβέρνηση για τον ΟΛΘ είναι η επαναπροκύρηξη του διαγωνισμού με βελτιωμένους όρους. Ο στόχος της κυβέρνησης στην περίπτωση αυτή θα είναι να κεντρίσει εκ νέου το επενδυτικό ενδιαφέρον σε με πια περίοδο που οι διεθνείς όμιλοι, λόγω της παρατεταμένης κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας, επανασχεδιάζουν την επενδυτική τους πολιτική.