Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 25-Νοε-2008 17:01

    Υπεγράφη η σύμβαση της Cosco για ΟΛΠ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Υπογράφηκε σήμερα με την εταιρεία Cosco Pacific Ltd που πλειοδότησε στο σχετικό διεθνή διαγωνισμό, στο Μέγαρο Μαξίμου παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή και του Προέδρου της Κίνας κ. Χου Ζιντάο, η Σύμβαση Παραχώρησης μέρους των δραστηριοτήτων του ΣΕΜΠΟ και συγκεκριμένα η παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ και η υποχρέωση του αναδόχου για την κατασκευή και λειτουργία του Προβλήτα ΙΙΙ του ΟΛΠ. 

    Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση η χρονική στιγμή της υπογραφής της Σύμβασης, μετά από 11 μήνες διαδικασιών και εντός του προγραμματισμένου χρονοδιαγράμματος, είναι ιδιαίτερα σημαντική διότι εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης ο Οργανισμός δημιουργεί συμμαχία που θα του επιτρέψει με τα οικονομικά οφέλη που προκύπτουν από τη Σύμβαση να υλοποιήσει το πρόγραμμα επενδύσεών του και να αντιμετωπίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους μελλοντικούς του στόχους χωρίς επιβάρυνση του ιδίου ή του Δημοσίου.

    Επίσης, σημειώνεται ότι με την παραπάνω σύμβαση η υλοποίηση της οποίας θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2009 ανοίγονται νέοι ορίζοντες και επιτυγχάνονται πολλαπλά οφέλη για τον ΟΛΠ, τους μετόχους του, την τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία ευρύτερα. 

    Ειδικότερα, αναφέρεται ότι εξασφαλίζεται η ανάπτυξη της συγκεκριμένης εμπορικής δραστηριότητας με νέα φορτία, σχεδόν τριπλασιασμό της δυναμικότητας μέσω υλοποίησης επενδύσεων ύψους άνω των €300εκ. μέχρι το 2015 που σε συνδυασμό με την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ θα επιτρέψει στο λιμάνι του Πειραιά να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου. Δημιουργούνται άνω των 800 νέων άμεσων θέσεων εργασίας χωρίς να μεταβάλλεται το υφιστάμενο εργασιακό καθεστώς. Ενισχύονται, η παραλιμενική βιομηχανία, όπως η ΝΕΖ, οι πρακτορεύσεις, οι προμήθειες που εκτιμάται ότι θα πραγματοποιούν πολλαπλάσιο ετήσιο όγκο εργασιών. Παράλληλα δε, τα οικονομικά οφέλη του ΟΛΠ τα οποία είναι εγγυημένα, ανέρχονται σε €3,4δις σε τρέχουσες τιμές για τα 35 έτη της παραχώρησης ή σε €664εκ. σε καθαρά παρούσα αξία.

    Παράλληλα, τονίζεται ότι το λιμάνι και κατ’ επέκταση η χώρα μας μέσω αυτής της στρατηγικής συμμαχίας με τη Cosco Pacific Ltd, έναν από τους σημαντικότερους λιμενικούς διαχειριστές παγκοσμίως, καθίσταται εμπορικός εταίρος της Κινεζικής οικονομικής ανάπτυξης, εγκαινιάζοντας ένα ευρύτερο πλαίσιο συνεργασιών που συμφωνήθηκε κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή τον Ιανουάριου του 2006.

    Όπως αναφέρεται ότι το μοντέλο ανάπτυξης που υλοποιείται μέσω της παραχώρησης με δύο παρόχους, τον ΟΛΠ και την Cosco Pacific Ltd, θα είναι επ’ ωφελεία της εθνικής οικονομίας, εξασφαλίζοντας αδιάλειπτη λειτουργία, καθώς και αναβάθμιση των υπηρεσιών με τελικό αποδέκτη της ωφέλειας τον Έλληνα καταναλωτή. Οι Ελληνικές επιχειρήσεις, αντίστοιχα, θα ωφεληθούν από την αναβάθμιση του λιμανιού, το πυκνότερο δίκτυο γραμμών και την ταχύτερη διεκπεραίωση των εισαγωγών και εξαγωγών.

    Η διοίκηση του ΟΛΠ επισημαίνει ότι αισθάνεται την υποχρέωση, μετά την υπογραφή της Σύμβασης, να καλέσει όλους τους εργαζόμενους στα πλαίσια της νέας πραγματικότητας, που όχι μόνο δεν τους θίγει αλλά αντίθετα τους παρέχει νέες ευκαιρίες βελτίωσης των εργασιακών τους σχέσεων, να συνεργαστούν ώστε μαζί Διοίκηση και εργαζόμενοι να πορευτούν σε ένα καλύτερο μέλλον με εξασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων, καλύτερες αμοιβές και στόχο ένα ανταγωνιστικότερο λιμάνι.

    Επιπλέον, η Διοίκηση του ΟΛΠ απευθύνει τις ευχαριστίες της στον  ΥΕΝΑΝΠ κ. Α. Παπαληγούρα καθώς και στους πρώην ΥΕΝΑΝΠ κ.κ. Γ. Βουλγαράκη και Μ. Κεφαλογιάννη για την πολύτιμη και αμέριστη αρωγή τους για την υλοποίηση της σημερινής επιτυχίας.  

    Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Αναστάσης Παπαληγούρας, με αφορμή την υπογραφή της Συμφωνίας μεταξύ του ΟΛΠ και  της Cosco δήλωσε: 

    «Είναι στρατηγικά και οικονομικά τα σημαντικότατα οφέλη που προκύπτουν για την Ελλάδα από την υπογραφή της Σύμβασης παραχώρησης μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Ο.Λ.Π., στην κινεζική COSCO. 

    O Πειραιάς καθιερώνεται ως πύλη εμπορίου Ανατολής – Δύσης και ισχυροποιείται ο ρόλος της Ελλάδας ως οικονομικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, ενώ αναδεικνύεται ως κρίσιμος διαμετακομιστικός κόμβος για τα κινεζικά προϊόντα που εισάγονται στην Ευρώπη.

    Παράλληλα, οι κινεζικές επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά ξεπερνούν τα τριακόσια εκατομμύρια ευρώ, μόνο μέσα στα έξι πρώτα χρόνια της παραχώρησης, εκσυγχρονίζεται και αυξάνεται η δυναμικότητά του κατά 250%, εκτιμάται ότι ο όγκος εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε παραλιμενικές δραστηριότητες θα αγγίξει το 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, το εξασφαλισμένο εγγυημένο οικονομικό αντάλλαγμα φτάνει συνολικά σε τρέχουσες τιμές τα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα οφέλη του Δημοσίου από φόρους, μερίσματα και λοιπά εκτιμώνται σε 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ και δημιουργούνται πάνω από οκτακόσιες νέες θέσεις εργασίας.
    Και όλα αυτά καθώς διατηρείται ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού του Πειραιά, οι υποδομές παραμένουν αδιάλειπτα στην κυριότητα του Κράτους και μετά τη λήξη της παραχώρησης επιστρέφει στο Δημόσιο και η κυριότητα των αναδομών.

    Πρόκειται για μία ιστορική για την Ελλάδα Συμφωνία».

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ