Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 08-Οκτ-2008 09:53

    Αττική Οδός: Για το 2009 μετατίθεται η δημοπράτηση του έργου

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φάνη Γαβρινιώτη 

    Τον επόμενο χρόνο φαίνεται να δημοπρατείται τελικά το έργο παραχώρησης των νέων αυτοκινητοδρόμων Αττικής (γνωστό και ως επεκτάσεις της Αττικής Οδού), καθώς η κακή οικονομική συγκυρία, αλλά και η εσωτερική πολιτική κατάσταση δεν ενδείκνυνται για την προώθησή του στην παρούσα φάση. 

    Αρχική πρόθεση του ΥΠΕΧΩΔΕ ήταν να δημοπρατήσει το έργο του 1,2 δισ. ευρώ εντός του Φθινοπώρου, ωστόσο η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση από τη μία πλευρά και οι πολιτικές εξελίξεις στο εσωτερικό μέτωπο από την άλλη έχουν διαμορφώσει συνθήκες που κάθε άλλο παρά ευνοούν τη διενέργεια του σημαντικού αυτού διαγωνισμού. 

    Έτσι, οι συζητήσεις για τη συγκρότηση κοινοπρακτικών σχημάτων που ξεκίνησαν οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι αμέσως μετά την ανακοίνωση του υπουργείου στις αρχές του καλοκαιριού για την επαναδημοπράτηση του έργου, έχουν πλέον "παγώσει", καθώς εκτιμούν ότι η διαγωνιστική διαδικασία θα αργήσει να αρχίσει και επομένως δεν υπάρχει λόγος αυτήν την περίοδο να λάβουν οριστικές αποφάσεις για τις συνεργασίες, μέσω των οποίων θα διεκδικήσουν τη σύμβαση παραχώρησης. 

    Πάντως, από τις μέχρι στιγμής επαφές που έχουν γίνει, θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως οι δύο μεγαλύτεροι όμιλοι του κλάδου – Ελλάκτωρ και J&P - Άβαξ – θα συνεργαστούν, ενώ δεν αποκλείεται στο σχήμα να προσχωρήσουν και άλλες επιχειρήσεις. 

    Το έργο έχουν δηλώσει πως σκοπεύουν να διεκδικήσουν, επίσης, η ΓΕΚ, η Μηχανική και η Intrakat, ενώ πληροφορίες φέρουν να έχει την ίδια επιθυμία και η νέα διοίκηση της ΑΕΓΕΚ. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι κοινοπραξίες θα συγκροτηθούν, όταν το ΥΠΕΧΩΔΕ ανακοινώσει συγκεκριμένη ημερομηνία για τη δημοπράτηση του έργου, κάτι που ενδέχεται να γίνει ακόμη και μετά από ένα χρόνο, αν στο μεταξύ υπάρχουν σοβαρές εσωτερικές πολιτικές εξελίξεις.
     
    Σκληρή "μάχη" για 55 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομων 
    Το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού είχε δημοπρατηθεί αρχικά το 2001 και τότε –βάσει της προεπιλογής που έγινε το 2003– διεκδίκησαν οι κοινοπραξίες των εταιρειών – μετόχων της Αττικής Οδού (Ελληνική Τεχνοδομική – Παντεχνική, J&P - Άβαξ και ΑΤΤΙ – ΚΑΤ), των ΓΕΚ – Cintra – ACS, των Hochtief – Strabag – Bilfinger – ΑΕΓΕΚ – Αθηνά και των Bouygues – ΑΛΤΕ. 

    Στο μεταξύ, ορισμένες από τις επιχειρήσεις χρεοκόπησαν, άλλες απορροφήθηκαν από μεγαλύτερες, ενώ διαμορφώθηκαν νέες κυκλοφοριακές συνθήκες στο λεκανοπέδιο που μετέβαλαν ριζικά τα δεδομένα. Έτσι, το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε να επαναπροκηρύξει το διαγωνισμό για το εν λόγω έργο παραχώρησης, το οποίο πλέον έχει νέα χάραξη και νέες επιμέρους οδικές υποδομές. 

    Σύμφωνα με το νέο σχεδιασμό, οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής θα εκτείνονται σε συνολικό μήκος 55 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνουν τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού που θα είναι πλέον στο σύνολό της υπόγεια, τη σήραγγα του Υμηττού, τους οδικούς άξονες σύνδεσης Μεσογείων – Ραφήνας και Μεσογείων – Αγίας Μαρίνας, την ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού – Ραφήνας, καθώς και την υπογειοποίηση τμήματος της λεωφόρου Ποσειδώνος στο ύψος του παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό. Εκτιμάται πως το έργο, εκτός από σημαντικό για τους κατοίκους του λεκανοπεδίου, θα είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρο για την παραχωρησιούχο κοινοπραξία. Για το λόγο αυτό αναμένεται να υπάρξουν έντονες διεργασίες για τη συγκρότηση των κοινοπρακτικών σχημάτων που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, καθώς επίσης και σκληρές συγκρούσεις για διεκδίκησή του.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ