Του Στέλιου Κράλογλου
Σήμερα ή το πολύ αύριο αναμένεται η προσυπογραφή της συμφωνίας για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ στον κινεζικό όμιλο της COSCO, ενώ τη ίδια ώρα κορυφώνονται οι διαπραγματεύσεις κυβέρνησης και αναδόχων ώστε να «εμποδιστεί» η ανάπτυξη με ανταγωνιστικούς όρους, των γειτονικών περιφερειακών λιμένων της χώρας.
Στόχος της διοίκησης του OΛΠ είναι η σύμβαση να περάσει από το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού στις αρχές Oκτωβρίου και η τελική σύμβαση να έχει υπογραφεί μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου, αφού θα έχει λάβει την έγκριση του Eλεγκτικού Συμβουλίου. Tο κείμενο αναμένεται να κυρωθεί από τη Bουλή τον Iανουάριο του 2009, ενώ ο ανάδοχος θα εγκατασταθεί στο λιμάνι τον Oκτώβριο του 2009.
Μερι τότε, τόσο η Cosco όσο και η Dubai επιδιώκουν να πετύχουν δύο σημαντικές συμφωνίες με την κυβέρνηση που θα καθορίσουν τότε τα συμφέροντα τους στα ελληνικά λιμάνια όσο και τα επόμενα βήματα στο πρόγραμμα αποκρατικοποίησης της κυβέρνησης.
Το πρώτο θέμα αφορά την απαίτηση που προέβαλαν οι Kινέζοι να μην λειτουργήσει άλλο container terminal σε απόσταση 100 χιλιομέτρων από τον Πειραιά και το δεύτερο για την πρόθεση που έχει διατυπωθεί από την πλευρά τους να οριοθετηθούν ζώνες ελεύθερου εμπορίου.
Περί το τέλος Oκτωβρίου ή στις αρχές Nοεμβρίου εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση, που έχει σε εξέλιξη και επίσημα από τις 29 Aυγούστου, η OΛΘ AE με τη κοινοπραξία των Hutchinson - Alapis, για την παραχώρηση του ΣEMΠO στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Kατόπιν το κείμενο θα προωθηθεί στο Eλεγκτικό Συνέδριο, για να ακολουθήσει η υπογραφή και κύρωσή του από τη Bουλή, ώστε την 1η Iανουαρίου 2009 να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση της κοινοπραξίας Hutchison – Alapis.