20:18 06/09
ΗΠΑ: Τουλάχιστον 88 ταχυδρομικές υπηρεσίες διέκοψαν τις αποστολές δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών
Εξαιρούνται από τους δασμούς μόνο οι αποστολές μεταξύ ιδιωτών.
Αδιαπραγμάτευτη είναι η απόφαση της κυβέρνησης “να καταστήσει τους λιμένες του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης διαμετακομιστικά κέντρα διεθνούς εμπορίου” σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιώργου Βουλγαράκη.
Ο υπουργός σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό επισήμανε ότι πρόκειται για “μία στρατηγική απόφαση η οποία θα αποφέρει τεράστια οφέλη για την ελληνική κοινωνία και την ελληνική οικονομία. Αυτό είναι δεδομένο και δεν έχει καμία σχέση η απόφαση του δικαστηρίου με αυτή την απόφαση της κυβέρνησης. Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση δραστηριοτήτων του ΣΕΜΠΟ προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον όλων των μεγάλων διεθνών διαχειριστών και θα ολοκληρωθεί μέσα στο χρονοδιάγραμμα, το οποίο έχουμε πει”.
Αναφερόμενος στις απεργίες των εργαζομένων, σχολίασε ότι το νομοσχέδιο που κατατίθεται σήμερα στη βουλή, “εξασφαλίζει πλήρως τους εργαζόμενους, κανείς δε χάνει τη δουλειά του, κανείς δε χάνει το μισθό του, κανείς δεν χάνει τα δικαιώματα του”. Ειδικότερα για τους ΟΛΠ και ΟΛΘ ο κ. Βουλγαράκης δήλωσε ότι “οι διοικήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, προασπίζουν τα συμφέροντα των οργανισμών τους και των επενδυτών, διότι έχουν μετοχές, οι οποίες διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο. Το πρόγραμμα θα προχωρήσει κανονικά και φυσικά οι Οργανισμοί είναι υποχρεωμένοι να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέσα, νομικά ή άλλα, τα οποία θα τους επιτρέψουν να προασπίσουν τα συμφέροντα αυτά. Το πώς ακριβώς θα το κάνουν οι Οργανισμοί, θα το δούμε το επόμενο διάστημα”.
Ο υπουργός εκτίμησε ότι η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί ουσιαστικά πολύ νωρίτερα από τον Ιούλιο και θα απομένει πλέον μόνο το τυπικό της μέρος.
Περίπου 2 εκατ. ευρώ την ώρα εισπράττει η Ελλάδα από τις δραστηριότητες της ελληνικής ναυτιλίας, δήλωσε στη συνέχεια της συνέντευξής του ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας το ναυτιλιακό τομέα ως “δύναμη εξωτερικής πολιτικής”, εκτός από οικονομική δύναμη. Αναφερόμενος στην πρόσφατη συνάντησή του με Έλληνες εφοπλιστές στο Λονδίνο, ο κ. Βουλγαράκης δήλωσε ότι “υπάρχουν συμπεριφορές κυβερνήσεων, οι οποίες επιβάλλουν φορολογίες, υπάρχουν πολιτικές προσεγγίσεις, οι οποίες ενδεχομένως αναδιατάσσουν τα σχέδια των εφοπλιστών. Από αυτή την κινητικότητα εμείς επιθυμούμε να πάρουμε, ει δυνατόν, το μεγαλύτερο κομμάτι από την ώρα μάλιστα που έχουμε ήδη ένα κυριαρχικό ρόλο στη ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο”.
Προσέθεσε επίσης ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να κάνει τον Πειραιά “παγκόσμιο κέντρο ναυτιλίας” και να προσελκύσει όχι μόνο τους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, αλλά και “άλλης εθνικότητας εφοπλιστές να δραστηριοποιηθούν στον Πειραιά, ο οποίος ούτως ή άλλως διακινεί σήμερα το 25% περίπου της παγκόσμιας ναυτιλίας”.
Ο κ. Βουλγαράκης επισήμανε ότι βρήκε θετική ανταπόκριση από τους Έλληνες εφοπλιστές και συμφώνησε στη σύσταση επιτροπής που θα προωθήσει αποφάσεις σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα”. “Αυτό που μας ενδιαφέρει ως χώρα είναι να φτιάξουμε αυτό που λέγεται στη διεθνή ναυτιλιακή γλώσσα cluster. Ένα πλέγμα υπηρεσιών δηλαδή που θα βοηθήσει όλες τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, οι οποίες επιθυμούν να παράγουν έργο στην Ελλάδα”, είπε ο υπουργός, αποκαλύπτοντας παράλληλα ότι έχει ήδη δεχτεί τα πρώτα τηλέφωνα εφοπλιστών, οι οποίοι θέλουν να μεταφέρουν ένα μέρος της δραστηριότητάς τους στην Ελλάδα. “Καταρχήν σιγά σιγά φέρνοντας περισσότερο προσωπικό στον Πειραιά. Κι αυτό είναι μία πολύ καλή εξέλιξη”.