20:18 06/09
ΗΠΑ: Τουλάχιστον 88 ταχυδρομικές υπηρεσίες διέκοψαν τις αποστολές δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών
Εξαιρούνται από τους δασμούς μόνο οι αποστολές μεταξύ ιδιωτών.
Του Στέλιου Κράλογλου
«Μέτωπα» που επηρεάζουν τις εξελίξεις στην πραγματική οικονομία ανοίγει η κυβέρνηση σχεδόν παράλληλα ή αμέσως μετά το ασφαλιστικό. Ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής έχει ήδη δώσει σαφείς εντολές, ώστε να επιλυθεί οριστικά το θέμα με την Ολυμπιακή και παράλληλα να προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις στις υποδομές της χώρας. Σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους, οι κινήσεις αυτές μπορούν να είναι ταχείες και να μην συναντήσουν σημαντικές αντιδράσεις, με δεδομένο το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών θα έχει στραμμένη την προσοχή της στα θέματα του ασφαλιστικού και της Ολυμπιακής. Είναι χαρακτηριστική η φράση του πρωθυπουργού «θα ακολουθήσουμε επιθετική πολιτική απέναντι στα προβλήματα» και στο πλαίσιο αυτό, οι εντολές που αφορούν το οικονομικό σκέλος εστιάζονται στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων λιμανιών, των αεροδρομίων της χώρας, καθώς και την επίλυση του προβλήματος των ζημιογόνων ΔΕΚΟ, αρχής γενομένης από τον ΟΣΕ.
Όπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες, ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης μελετά ήδη την παραχώρηση των μικρών κερδοφόρων αεροδρομίων της χώρας σε ιδιώτες. Μια από τις μεθόδους για την παραχώρηση θα είναι πιθανόν οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, μέσω των οποίων οι ιδιώτες που θα αναλάβουν την αναβάθμιση των υποδομών θα έχουν και την εκμετάλλευσή τους για σημαντικό χρονικό διάστημα. Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών, μετά από εντολή του πρωθυπουργού, έχει αναλάβει το έργο της συγχώνευσης των πέντε θυγατρικών εταιρειών του ΟΣΕ σε μια και στη συνέχεια την αναζήτηση επενδυτή. Από την πλευρά του, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης αναμένεται να «ανοίξει» τον Ιανουάριο τον τελικό διάλογο και πιθανότατα τους διαγωνισμούς για την ιδιωτικοποίηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Βουλγαράκης φέρεται να προκρίνει για το λιμάνι του Πειραιά τη λύση των δύο παρόχων, εκ των οποίων ένας θα είναι ο ΟΛΠ. Αντίθετα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λόγω μικρότερου μεγέθους, θα ιδιωτικοποιηθεί πλήρως, χωρίς τη συμμετοχή του ΟΛΘ.
Κυβερνητικοί παράγοντες επισημαίνουν ότι για τις κινήσεις αυτές είχε προϊδεάσει πρόσφατα ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης, ο οποίος είχε αναφέρει ότι «η επόμενη γενιά αποκρατικοποιήσεων αφορά δημόσιες επιχειρήσεις στρατηγικού χαρακτήρα που διαχειρίζονται υποδομές και δίκτυα». Με αφορμή μάλιστα το θέμα του ΟΤΕ, ο υπουργός είχε τονίσει ότι οι αποκρατικοποιήσεις αυτές δεν μπορεί να γίνουν μόνο με τους κανόνες του Χρηματιστηρίου και θα προχωρήσουν με πρωτοβουλία της κυβέρνησης.