Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Δεκ-2025 07:30

    Τα δεξαμενόπλοια σήκωσαν το βάρος των κινεζικών εξαγωγών πλοίων

    Τα δεξαμενόπλοια σήκωσαν το βάρος των κινεζικών εξαγωγών πλοίων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tου Γιώργου Σ. Σκορδίλη 

    Τα δεξαμενόπλοια αποτέλεσαν τον βασικό μοχλό των κινεζικών εξαγωγών πλοίων το διάστημα Ιανουαρίου–Νοεμβρίου 2025, αντισταθμίζοντας τη σαφή υποχώρηση που καταγράφεται στις εξαγωγές containerships και bulk carriers. Τα στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων της Κίνας αποτυπώνουν μια εικόνα έντονης μετατόπισης της παραγωγής προς τα πλοία υγρού φορτίου, τόσο σε αριθμό όσο και κυρίως σε αξία.

    Συνολικά, στο ενδεκάμηνο του 2025 η Κίνα εξήγαγε 6.159 πλοία, αριθμός αυξημένος κατά 17,8% σε ετήσια βάση, με τη συνολική αξία να ανέρχεται σε RMB 362,51 δισ. (περίπου 51,6 δισ. δολάρια), σημειώνοντας άνοδο 27,8%. Μόνο τον Νοέμβριο εξήχθησαν 507 πλοία, λιγότερα κατά 4,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024, όμως η αξία τους εκτινάχθηκε στα RMB 36,46 δισ., αυξημένη κατά 46,4%.

    Η εικόνα αυτή εξηγείται σχεδόν αποκλειστικά από την πορεία των δεξαμενόπλοιων. Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, η Κίνα εξήγαγε 280 πλοία υγρού φορτίου, συνολικής αξίας RMB 81,65 δισ.. Ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 37,3%, ενώ η αξία τους κατέγραψε θεαματική άνοδο 115,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Τον Νοέμβριο μόνο, εξήχθησαν 31 δεξαμενόπλοια, αξίας RMB 11,23 δισ., με ετήσια αύξηση 63,2% στον αριθμό και 109,7% στην αξία.

    Αντίθετα, οι εξαγωγές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κινήθηκαν καθοδικά. Στο ενδεκάμηνο εξήχθησαν 165 containerships, συνολικής αξίας RMB 84,7 δισ., με πτώση 43,1% στον αριθμό και 24,7% στην αξία σε ετήσια βάση. Τον Νοέμβριο εξήχθησαν 16 πλοία, μειωμένα κατά 5,9%, ωστόσο η αξία τους αυξήθηκε κατά 39,5%, ένδειξη ότι παραδίδονται λιγότερα αλλά ακριβότερα, μεγαλύτερης χωρητικότητας ή τεχνολογικής πολυπλοκότητας πλοία.

    Παρόμοια εικόνα εμφανίζουν και τα bulk carriers. Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο εξήχθησαν 465 bulkers, αξίας RMB 69,32 δισ.. Ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 14%, ενώ η αξία αυξήθηκε οριακά κατά 4,2%. Τον Νοέμβριο, οι εξαγωγές περιορίστηκαν σε 34 πλοία, με μείωση 38,2% στον αριθμό και 5,7% στην αξία.

    Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία προσαρμόζεται στις συνθήκες της διεθνούς ναυλαγοράς. Η έντονη ζήτηση για δεξαμενόπλοια, λόγω γεωπολιτικών ανακατατάξεων, αναδρομολογήσεων και γήρανσης του παγκόσμιου στόλου, κατευθύνει την παραγωγή και ενισχύει δυσανάλογα την αξία των εξαγωγών. Αντίθετα, η επιβράδυνση στο container shipping και η πιο συγκρατημένη εικόνα στο ξηρό φορτίο περιορίζουν τον όγκο παραδόσεων, χωρίς όμως να συμπαρασύρουν συνολικά τα έσοδα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ