Πέμπτη, 04-Δεκ-2025 07:30
"Ζωηρό" το μισθωτικό ενδιαφέρον για νέους χώρους καταστημάτων
Του Νίκου Ρουσάνογλου
Ισχυρό διατηρήθηκε κατά το φετινό τρίτο τρίμηνο το ενδιαφέρον για την μίσθωση εμπορικών καταστημάτων στις δημοφιλείς "πιάτσες" της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της εταιρείας Proprius, που δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών συμβούλων ακινήτων, η σταθερή ζήτηση σε συνδυασμό με την περιορισμένη προσφορά νέων εμπορικών χώρων και την ανοδική πορεία του τουρισμού, διατηρούν τις τιμές σε υψηλό επίπεδο. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Στο πλαίσιο αυτό, καταγράφονται σημαντικές μισθώσεις κατά το τρίτο τρίμηνο, με πιο κινητικούς τους κλάδους της μόδας, του F&B και της ψυχαγωγίας. Η αλυσίδα Public εγκαινίασε ένα νέο κατάστημα 1.155 τ.μ. στο Smart Park, η KFC λειτούργησε ένα νέο κατάστημα στην Λάρισα κι ένα drive-thru στον Άλιμο, ενώ η Credia Bank εγκαινίασε το πρώτο της υποκατάστημα στην οδό Σκουφά. Παράλληλα, ο όμιλος Φάις, σε συνεργασία με τον Michael Kors άνοιξαν το δεύτερο κατάστημά τους στην Θεσσαλονίκη, η Nike μίσθωσε το 10ο κατάστημά της στο ιστορικό Αρσάκειο Μέγαρο στην Ομόνοια, ενώ η Foot Locker τοποθετήθηκε στην Λάρισα με νέο κατάστημα 300 τ.μ. Επίσης, η Mango δημιούργησε νέο κατάστημα στον Πειραιά, η Inglot άνοιξε νέο κατάστημα στην οδό Ερμού και η H&M στη Θεσσαλονίκη.
Σε νέα μίσθωση προχώρησε επίσης η Celestino με 1.130 τ.μ. στην οδό Ευαγγελιστρίας, πλησίον της Ερμού, ενώ η Funky Buddha μίσθωσε νέο χώρο στην Λ. Αχαρνών. Η Sephora άνοιξε στον Πειραιά, στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, ενώ στο Smart Park, εκτός από κατάστημα Public, λειτούργησαν επίσης νέους χώρους, η αλυσίδα παιχνιδιών Moustakas και η Kiabi.
Παράλληλα, κατά το τρίτο τρίμηνο σημειώθηκε και μια σημαντική επενδυτική κίνηση, από την εταιρεία Talima, του ομίλου Κωνσταντίνου (Athens Metro Mall). Η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά του εκπτωτικού εμπορικού πάρκου Fashion City Outlet στην περιοχή της Λάρισας. Πρόκειται για ένα εμπορικό κέντρο 72 καταστημάτων με μικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια 20.000 τ.μ., με την εκτιμώμενη τιμή πώλησης να ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο εμπορικό κέντρο είχε αρχικά αναπτυχθεί από τον πορτογαλικό όμιλο Sonae Sierra, ενώ το 2018 μεταπωλήθηκε στον επενδυτικό όμιλο Bluehouse, που το αναβάθμισε και το επαναλάνσαρε στην αγορά με διαφορετικό χαρακτήρα, πριν την πρόσφατη εξαγορά από τον όμιλο Κωνσταντίνου.
Όσον αφορά τα μισθώματα, η ανάλυση της Proprius, η οποία εκπροσωπεί στην Ελλάδα τον όμιλο Cushman & Wakefield, σημειώνει ότι ο ακριβότερος δρόμος είναι η οδός Ερμού με 310 ευρώ/τ.μ. τον μήνα, ποσό που έχει αυξηθεί από τα 290 ευρώ/τ.μ. που ήταν πέρσι. Στην πρόσφατη ετήσια ανάλυση της Cushman & Wakefield για τους πιο ακριβούς εμπορικούς δρόμους διεθνώς, η Ερμού είχε καταταγεί στην 15η θέση, από την 16η που βρισκόταν πριν από ένα χρόνο. "Με άνοδο κατά 7% στα ενοίκια το 2025, σταθερή παρουσία διεθνών brands και αυξανόμενη ζήτηση, η Ερμού σκαρφάλωσε στη 15η από την 16η θέση της παγκόσμιας κατάταξης των πιο ακριβών εμπορικών δρόμων. Η Ερμού παραμένει το πλέον δυναμικό σημείο συνάντησης μόδας, εμπορίου και αστικής ζωής. Η αύξηση του τουρισμού, οι επενδύσεις και η αυξημένη επισκεψιμότητα δημιουργούν θετικό "ντόμινο” που ενισχύει την εμπορική αξία και την εικόνα του ιστορικού κέντρου", ανέφερε η κα. Νίκη Σύμπουρα, επικεφαλής της Proprius.
Στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και την Γλυφάδα (Ιω. Μεταξά), το ενοίκιο διαμορφώνεται σε 160 ευρώ/τ.μ., ενώ ακολουθούν κατά σειρά, η αγορά της Κηφισιάς (Κασσαβέτη) με 110 ευρώ/τ.μ. και εκείνη του Πειραιά (Πασαλιμάνι) με 100 ευρώ/τ.μ.