Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 27-Νοε-2025 10:00

    "Μποναμάς" 1,5 δισ. ευρώ για το Δημόσιο από την Εγνατία Οδό

    Εγνατία Οδός και ΑΚΤΩΡ υπέγραψαν τη σύμβαση για το έργο παράκαμψης του Προβατώνα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Ρουσάνογλου

    Προς αίσιο τέλος οδεύει η πολυετής προσπάθεια για την συμβασιοποίηση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, όπου έχει πλειοδοτήσει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Projects. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες στη Βουλή, ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η εν λόγω διαδικασία, που θα αποφέρει 1,5 δισ. ευρώ στο δημόσιο ταμείο και φυσικά θεωρείται κρίσιμη για την επιτυχή υλοποίηση του φετινού προϋπολογισμού.

    Αυτήν την περίοδο, η σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έλεγχο, μετά την τροποποίηση που πραγματοποίησε το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου ο παραχωρησιούχος να προχωρήσει στην κατάταξη των σηράγγων του οδικού άξονα στην κατηγορία Ε. Πρόκειται για ένα από τα προαπαιτούμενα, καθώς οι 60 σήραγγες του οδικού άξονα ουσιαστικά λειτουργούν σήμερα υπό ένα "γκρίζο" πλαίσιο. Με βάση την κοινοτική οδηγία που έχει ενσωματωθεί και στην ελληνική νομοθεσία, όλες οι σήραγγες των μεγάλων οδικών αξόνων, που αποτελούν τμήμα του διευρωπαϊκού άξονα ΤΕΝ-Τ, οφείλουν να πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές ασφαλείας, π.χ. συστήματα πυρόσβεσης, πυρίμαχες υποδομές, εξόδους κινδύνου, συστήματα επικοινωνίας, κάτι που σε μεγάλο βαθμό, δεν ισχύει στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι μόλις αναλάβει ο ιδιώτης, θα πρέπει να πιστοποιήσει όλες τις σήραγγες, καταρχάς με την κατάταξή τους στην κατηγορία Ε, που επί της ουσίας θα απαγορεύσει την διέλευση από αυτές, των φορτηγών οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα υλικά (π.χ. χημικά, εύφλεκτα κτλ.).

    Θα ακολουθήσει μια διαδικασία ενίσχυσης των προδιαγραφών ασφαλείας των σηράγγων, ώστε να λάβουν την πιστοποίηση της Κατηγορίας Α, που επιτρέπει την διέλευση κάθε είδους φορτίου.

    Οι παραπάνω εργασίες θα βρεθούν στο επίκεντρο από την πρώτη ημέρα ανάληψης της λειτουργίας και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού από τον παραχωρησιούχο. Παράλληλα, με βάση τους όρους της σύμβασης, κατά τα πρώτα πέντε χρόνια, δηλαδή την περίοδο 2026-2031, θα υλοποιηθούν επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ, για την ανάταξη του παραμελημένου οδικού άξονα και την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται και η αναβάθμιση του τμήματος Χαλάστρα-Εύζωνοι, προκειμένου να αποκτήσει προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου.

    Επίσης, κατά την διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης, προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες βαριάς συντήρησης, κόστους 1,8 δισ. ευρώ. Οι εργασίες αυτές αφορούν κυρίως αντικαταστάσεις ασφαλτικών και οδοστρωμάτων, βαριά συντήρηση τεχνικών έργων (γέφυρες, σήραγγες), αντικαταστάσεις οριζόντιας και κάθετης σήμανσης (πινακίδες, διαγράμμιση) και αντικατάσταση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας. Η Σύμβαση προβλέπει επίσης την κατασκευή και 16 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και 12 σύγχρονων χώρων στάθμευσης και αναψυχής κατά μήκος του οδικού άξονα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ