Τετάρτη, 26-Νοε-2025 12:06
ΕΒΕΑ: Υπόμνημα προς το ΥΠΕΝ για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα
Υπόμνημα προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, κατέθεσε ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Γιάννης Μπρατάκος, με αναλυτικές παρατηρήσεις και προτάσεις επί του υπό επεξεργασία Σχεδίου Νόμου για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα.
Ο κ. Μπρατάκος δήλωσε: "Το ενεργειακό κόστος παραμένει ένας από τους βασικούς παράγοντες που καθορίζουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Η δημιουργία ενός σταθερού, λειτουργικού και επενδυτικά προβλέψιμου πλαισίου για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα είναι κρίσιμη για την επίτευξη της απανθρακοποίησης με όρους βιωσιμότητας για τις επιχειρήσεις. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει εργαστεί με συνέπεια και τεχνική επάρκεια στη διαμόρφωση του Σχεδίου Νόμου. Η βελτίωση ορισμένων διατάξεων θα συμβάλει στη μείωση του ενεργειακού κόστους, στην άρση στρεβλώσεων και στην προσέλκυση περισσότερων και ποιοτικότερων επενδύσεων, καθιστώντας την πρωτοβουλία αυτή ένα ουσιαστικό εργαλείο ενεργειακής και βιομηχανικής πολιτικής".
Στο υπόμνημά του, το ΕΒΕΑ αναγνωρίζει τη σημαντική θεσμική πρωτοβουλία του Υπουργείου, τονίζοντας ότι το υπό επεξεργασία νομοσχέδιο αποτελεί κρίσιμο βήμα για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης και την ενίσχυση της βιομηχανικής ανταγωνιστικότητας, ειδικά για κλάδους με περιορισμένες εναλλακτικές απανθρακοποίησης. Όπως αναφέρεται, η ανάπτυξη των τεχνολογιών CCS/CCUS αποτελεί ουσιαστικό συμπλήρωμα στην εθνική κλιματική στρατηγική, ενώ η ορθή ρύθμιση της αγοράς ενέργειας – ιδίως της αποθήκευσης και της πρόσβασης σε φθηνή ενέργεια από ΑΠΕ – αποτελεί προϋπόθεση για τη μείωση του κόστους και την ομαλή λειτουργία του συστήματος. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι η επιτυχία του νομοσχεδίου θα εξαρτηθεί από την αποσαφήνιση ορισμένων κρίσιμων σημείων, την αποφυγή ρυθμιστικών ασυμμετριών και την απλούστευση διαδικασιών ώστε να διασφαλιστεί ισότιμη πρόσβαση όλων των επιχειρήσεων. Για τον λόγο αυτό, προτείνει στοχευμένες διορθώσεις που θα επιτρέψουν τη δημιουργία ενός λειτουργικού, δίκαιου και επενδυτικά ώριμου πλαισίου, εστιάζοντας στη μείωση του ενεργειακού κόστους.
Οι κυριότερες παρατηρήσεις και προτάσεις του ΕΒΕΑ περιλαμβάνουν:
1. Απλούστευση και Ασφάλεια Δικαίου
Αποφυγή Διπλών Διαδικασιών: Απαιτείται πλήρης εναρμόνιση της άδειας χρήσης διοξειδίου του άνθρακα με την περιβαλλοντική αδειοδότηση (ΑΕΠΟ), ώστε να αποφευχθούν οι διπλές διαδικασίες.
Διαφάνεια Μεταφοράς: Τυποποίηση και ψηφιοποίηση του πιστοποιητικού μεταφοράς CO₂, με ενιαίο μητρώο υπό την εποπτεία της ΡΑΑΕΥ και της ΕΔΕΥΕΠ.
Μείωση Ρίσκου: Θέσπιση μηχανισμών έγκαιρης αδειοδότησης και αντιμετώπισης διοικητικών καθυστερήσεων.
Δικαίωμα Προτεραιότητας: Σαφής αποσαφήνιση του δικαιώματος προτεραιότητας, ώστε να συμπεριλαμβάνονται οι κοινοπραξίες (βιομηχανικά clusters).
2. Ρεαλιστικό Πλαίσιο Κόστους & Εγγυήσεων
Αναθεώρηση Ειδικού Τέλους: Ρεαλιστική αναθεώρηση του ειδικού τέλους των 2 €/τόνο υπέρ ΟΤΑ (προτείνεται μείωση σε 0,5 €/τόνο για τα πρώτα 10 έτη), καθώς και συνοδευτικοί μηχανισμοί αντιστάθμισης.
Καθορισμός Εγγυήσεων: Θέσπιση ανώτατων ορίων στις χρηματικές εγγυήσεις, καθώς η απουσία προσδιορισμού τους δημιουργεί αβεβαιότητα και εμπόδια εισόδου.
Ρύθμιση Κόστους: Σαφής πλαισίωση της τιμολόγησης και κοστολόγησης των υπηρεσιών μεταφοράς και αποθήκευσης υπό την εποπτεία της ΡΑΑΕΥ.
Υδρογόνο: Απαιτείται ολοκληρωμένος εθνικός οδικός χάρτης για το υδρογόνο, με συγκεκριμένες χωροθετήσεις και χρονοδιαγράμματα.
3. Μείωση Ενεργειακού Κόστους μέσω Αποθήκευσης
Ενεργειακή Αποθήκευση: Νομοθετική ρύθμιση για τη δυνατότητα εγκατάστασης Συστημάτων Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΣΑΗΕ) σε επιχειρήσεις χωρίς προσθήκη νέας ισχύος ΑΠΕ. Αυτό θα επιτρέψει την απορρόφηση φθηνής ενέργειας σε ώρες χαμηλής τιμής και την αυτοκατανάλωσή της, με μόνη προϋπόθεση την ένταξη στο δυναμικό τιμολόγιο.
Συνολικά, όπως τονίζεται στο Υπόμνημα, το ΕΒΕΑ αντιμετωπίζει το Σχέδιο Νόμου ως μια σημαντική θεσμική παρέμβαση με πολλαπλά οφέλη για την ενεργειακή πολιτική και την κλιματική στρατηγική της χώρας. Η βελτίωση ορισμένων διατάξεων θα συμβάλει στο σταθερό, δίκαιο και λειτουργικό πλαίσιο που χρειάζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις και που θα επιτρέψει την αξιοποίηση της φθηνής ενέργειας, τη μείωση του κόστους και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Το ΕΒΕΑ παραμένει στη διάθεση της Πολιτείας για κάθε περαιτέρω τεχνική ή νομοθετική επεξεργασία.
Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου
"Σχόλια και προτάσεις του ΕΒΕΑ επί του Σχεδίου Νόμου "Ρυθμίσεις για τη Δέσμευση, Χρήση, Μεταφορά και Αποθήκευση Διοξειδίου του Άνθρακα - Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2009/31/ΕΚ"
Το υπό επεξεργασία Σχέδιο Νόμου για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση CO₂ αποτελεί σημαντική θεσμική πρωτοβουλία που μπορεί να επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση και να ενισχύσει τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της χώρας.
Στο σημερινό περιβάλλον υψηλού ενεργειακού κόστους και αυξανόμενης πίεσης για απανθρακοποίηση, οι ελληνικές επιχειρήσεις χρειάζονται ένα σταθερό και λειτουργικό πλαίσιο που θα επιτρέπει επενδύσεις σε τεχνολογίες χαμηλού άνθρακα, καθώς και αξιόπιστους μηχανισμούς μείωσης εκπομπών.
Η ανάπτυξη τεχνολογιών CCS/CCUS αποτελεί κρίσιμο συμπλήρωμα στην εθνική στρατηγική για το κλίμα, ιδιαίτερα για κλάδους με περιορισμένες εναλλακτικές απανθρακοποίησης. Παράλληλα, η ορθή ρύθμιση της αγοράς ενέργειας – ιδίως της αποθήκευσης και της πρόσβασης σε φθηνή ενέργεια από ΑΠΕ – αποτελεί προϋπόθεση για τη μείωση του κόστους και την ομαλή λειτουργία του συστήματος.
Το Σχέδιο Νόμου συνιστά σημαντική προσπάθεια για την οργάνωση του πλαισίου CCS/CCUS και παρέχει μια συνεκτική βάση για την ανάπτυξη της σχετικής αγοράς. Η επιτυχία του, ωστόσο, θα εξαρτηθεί από την αποσαφήνιση ορισμένων κρίσιμων σημείων, την αποφυγή ρυθμιστικών ασυμμετριών και την απλούστευση διαδικασιών ώστε να διασφαλιστεί ισότιμη πρόσβαση όλων των επιχειρήσεων.
Το ΕΒΕΑ αναγνωρίζει τη σημασία της πρωτοβουλίας και προτείνει στοχευμένες διορθώσεις που θα επιτρέψουν τη δημιουργία ενός λειτουργικού, δίκαιου και επενδυτικά ώριμου πλαισίου για τη μεταφορά και αποθήκευση CO₂.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Σε επίπεδο γενικών διατάξεων: ο ορισμός ότι το CO₂ "δεν συνιστά απόβλητο" είναι θετικός, αλλά απαιτείται σαφής εναρμόνιση με το πλαίσιο περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ώστε να αποτραπούν ασάφειες κατά την εφαρμογή.
Ως προς τη δέσμευση, χρήση και μεταφορά CO₂: η πρόβλεψη ξεχωριστής άδειας χρήσης ενδέχεται να επιφέρει διπλή διαδικασία αδειοδότησης, ενώ η έλλειψη τυποποίησης και ψηφιακής εποπτείας του πιστοποιητικού μεταφοράς δημιουργεί κενό στη διαφάνεια της αλυσίδας CO₂.
Στο Κεφάλαιο Γ’ – Εξερεύνηση και Αποθήκευση: οι προθεσμίες αδειοδότησης αποτελούν θετική εξέλιξη, ωστόσο η έλλειψη μηχανισμών αντιμετώπισης διοικητικών καθυστερήσεων, σε συνδυασμό με ασάφειες σχετικά με το δικαίωμα προτεραιότητας και το ειδικό τέλος υπέρ ΟΤΑ, μεταφέρει σημαντικό ρίσκο στους επενδυτές.
Ως προς το δικαίωμα προτεραιότητας: η σημερινή διατύπωση δεν λαμβάνει υπόψη συνεργασίες ή σχήματα κοινοπραξιών, παρότι η ανάπτυξη CCS θα βασιστεί σε βιομηχανικά clusters.
Το ειδικό τέλος 2 €/τόνο υπέρ ΟΤΑ δεν συνοδεύεται από επαρκή τεκμηρίωση, δημιουργώντας αβεβαιότητα ως προς τις επιπτώσεις του στη βιωσιμότητα των πρώτων έργων.
Στο Κεφάλαιο Δ’ – Ειδικές Υποχρεώσεις: το ύψος και η μορφή χρηματικών εγγυήσεων δεν προσδιορίζονται, γεγονός που ενδέχεται να δημιουργήσει εμπόδια εισόδου για νέους φορείς.
Στο Κεφάλαιο ΣΤ’ – Ειδικά καθεστώτα: ο Ειδικός Λογαριασμός CCS δεν συνοδεύεται από σαφές πλαίσιο ως προς χρηματοδότηση, διαχείριση και σχέση με το ETS, αφήνοντας κενά στον σχεδιασμό των απαιτούμενων πόρων.
Ως προς το υδρογόνο: απουσιάζει ολοκληρωμένος εθνικός οδικός χάρτης, με συγκεκριμένες χωροθετήσεις και χρονοδιαγράμματα για την ανάπτυξη σχετικών υποδομών.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Γ’ – ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ CO₂
Άρθρο 56 – Προσθήκη μονάδων αποθήκευσης σε ΑΠΕ
Η επανεκκίνηση της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων αποτελεί αναγκαία εξέλιξη για να διορθώσει τις δυσλειτουργίες του προηγούμενου κύκλου, όπου η πολύ περιορισμένη προθεσμία είχε περιορίσει τον αριθμό των συμμετεχόντων. Η παράταση έως 30/4/2026 είναι εύλογη και ενισχύει την προβλεψιμότητα των επενδυτών. Θετική είναι επίσης η προτεραιοποίηση των merchant έργων ως προς τη χορήγηση ΟΠΣ, ώστε να αποφεύγονται στρεβλώσεις και υπερδέσμευση δυναμικότητας.
Προτάσεις ΕΒΕΑ:
Ρητή πρόβλεψη ότι η μετατροπή σε σταθμό της παρ. 11Α μπορεί να πραγματοποιείται και από Ενεργειακές Κοινότητες του ν. 4513/2018.
Διευκρίνιση ότι η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης δεν αποτελεί προϋπόθεση για την έναρξη της διαδικασίας χορήγησης ΟΠΣ από τους Διαχειριστές.
Άρθρο 57 – Ιδιωτικά δίκτυα Μέσης Τάσης
Η εισαγωγή δύο Υπεύθυνων Δηλώσεων για τα κοινά αποκλειστικά δίκτυα δεν φαίνεται να επιλύει το πρόβλημα που είχε ανακύψει με τις εκκαθαρίσεις διαφορικής προσαύξησης. Ο εκπρόσωπος του ΚΑΔ διαθέτει ήδη την απαιτούμενη πληρεξουσιότητα μέσω της Σύμβασης Σύνδεσης, ενώ η ΥΔ περί τήρησης του θεσμικού πλαισίου δεν προσθέτει ουσιαστική υποχρέωση πέραν των όσων ήδη ισχύουν.
Πρόταση ΕΒΕΑ:
Το Υπουργείο οφείλει να ζητήσει επίσημη γνωμοδότηση του ΔΑΠΕΕΠ ως προς το εάν οι δύο ΥΔ επαρκούν για την άρση του νομικού κενού. Αν αυτό δεν διασφαλίζεται, απαιτείται στοχευμένη νομοτεχνική διόρθωση.
Άρθρο 59 – Συμμετοχή νομικών προσώπων σε ενεργειακές κοινότητες
Χρειάζεται σαφής διευκρίνιση ως προς το εάν ο μοναδικός δικαιούχος ενός νομικού προσώπου που συμμετέχει σε Ενεργειακή Κοινότητα μπορεί να συμμετάσχει και ως φυσικό πρόσωπο. Η ασάφεια αυτή μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα εγκυρότητας της συμμετοχής και εμπόδια στην ομαλή λειτουργία συλλογικών ενεργειακών σχημάτων.
Άρθρο 61 – Παράταση αδειών λόγω καθυστερημένης πληρωμής τέλους
Η αναδρομική παράταση αδειών σε περίπτωση καθυστερημένης πληρωμής τέλους δημιουργεί άνισους όρους ανταγωνισμού, ιδίως εις βάρος των επενδυτών που έχουν τηρήσει τις νόμιμες προθεσμίες. Η αγορά χρειάζεται ένα σταθερό καθεστώς συμμόρφωσης και όχι επαναλαμβανόμενες εξαιρέσεις που υπονομεύουν την αξιοπιστία του πλαισίου.
Άρθρο 62 – Παράταση εγκατάστασης και δέσμευσης ηλεκτρικού χώρου
Η απαλλαγή από τέλη δέσμευσης για την περίοδο μεταξύ λήξης και αναβίωσης άδειας δημιουργεί συνθήκες αδικίας για όσους επενδυτές έχουν καταβάλει κανονικά τα προβλεπόμενα τέλη. Η εξαίρεση αυτή θα μπορούσε να δικαιολογηθεί μόνο για περιπτώσεις ανωτέρας βίας ή υπαιτιότητας των αρχών.
Άρθρο 63 – Παράταση προθεσμιών ηλέκτρισης ΑΠΕ
Η επιβολή ποινής 1% ανά εξάμηνο δεν λειτουργεί αποτρεπτικά και δεν συνδέεται με το μέγεθος ή τη βαρύτητα του έργου, με αποτέλεσμα σημαντικά έργα να μπορούν να καθυστερούν χωρίς ουσιαστικό κόστος. Η διάταξη χρειάζεται ενίσχυση ώστε να ενθαρρύνονται οι έγκαιρες ηλεκτρίσεις και η σταδιακή αποσυμφόρηση του προγράμματος.
ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ – ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΒΕΑ
Α. Ρυθμίσεις για το CCS/CCUS
Η ανάπτυξη της αγοράς CCS/CCUS και η ομαλή λειτουργία της αγοράς ενέργειας απαιτούν ένα συνεκτικό και σταθερό πλαίσιο που θα εξασφαλίζει προβλεψιμότητα, διαφάνεια και ισότιμη πρόσβαση για τις επιχειρήσεις. Το ΕΒΕΑ προτείνει το ακόλουθο σύνολο αναγκαίων ρυθμίσεων:
Σαφής ενσωμάτωση της άδειας χρήσης CO₂ στην περιβαλλοντική αδειοδότηση (ΑΕΠΟ) και κατάργηση διπλών διαδικασιών.
Τυποποίηση και ψηφιοποίηση του πιστοποιητικού μεταφοράς CO₂, με ενιαίο μητρώο υπό ΡΑΑΕΥ και ΕΔΕΥΕΠ.
Θέσπιση μηχανισμών έγκαιρης αδειοδότησης και ελέγχου καθυστερήσεων.
Μεταβίβαση του δικαιώματος προτεραιότητας σε κοινοπραξίες (clusters CCS).
Ρεαλιστική αναθεώρηση του ειδικού τέλους υπέρ ΟΤΑ και συνοδευτικοί μηχανισμοί αντιστάθμισης.
Καθορισμός ανώτατων ορίων χρηματικών εγγυήσεων.
Ανάθεση στη ΡΑΑΕΥ ρόλου ρυθμιστή για κόστος, τιμολόγηση και πρόσβαση τρίτων.
Ρητή εναρμόνιση του ορισμού "το CO₂ δεν συνιστά απόβλητο” με την περιβαλλοντική νομοθεσία, ώστε να αφορά αποκλειστικά CO₂ για CCS/CCUS.
Δημιουργία "Ταμείου Ανάπτυξης CCS–CCUS” για τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων.
Αναθεώρηση του τέλους 2 €/τόνο σε 0,5 €/τόνο για τα πρώτα 10 έτη, με δυνατότητα συμψηφισμού επενδύσεων κοινωνικής ανταπόδοσης.
Δημιουργία Εθνικού Οδικού Χάρτη Υδρογόνου με συγκεκριμένες χωροθετήσεις και χρονοδιαγράμματα.
Β. Οριζόντιες υποστηρικτικές παρεμβάσεις
Θέσπιση πλαισίου πρόσβασης τρίτων (TPA) σε υποδομές CCS/CCUS.
Fast-track αδειοδότηση κρίσιμων υποδομών και βιομηχανικών clusters.
Ενίσχυση χρηματοδότησης μέσω RRF2 – InnovFund – ΕΤΕπ.
Σχεδιασμός του πρώτου ενιαίου Εθνικού Δικτύου CO₂.
Δημιουργία National CO₂ Storage Data Hub με ανοικτή πρόσβαση στα μη εμπιστευτικά δεδομένα.
Υποχρεωτική δημοσίευση όλων των δημόσιων δεδομένων CCS με ανοικτή πρόσβαση και εποπτεία από τη ΡΑΑΕΥ.
Γ. Ρυθμίσεις για την αποθήκευση ενέργειας και το ενεργειακό κόστος
Η αύξηση της παραγωγής ΑΠΕ, ιδίως φωτοβολταϊκών, έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των περικοπών ενέργειας. Η αξιοποίηση της ενέργειας που σήμερα απορρίπτεται αποτελεί
κρίσιμο ζήτημα τόσο για την ενεργειακή ασφάλεια όσο και για την οικονομική ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων.
Η αποθήκευση ενέργειας σε επιχειρήσεις μπορεί να προσφέρει άμεσα και ουσιαστικά οφέλη, επιτρέποντας την απορρόφηση φθηνής ενέργειας σε ώρες χαμηλής τιμής και την αυτοκατανάλωσή της στις ώρες αιχμής. Πρόκειται για μια λύση που ενισχύει τη σταθερότητα του συστήματος, μειώνει το κόστος κατανάλωσης και στηρίζει τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, χωρίς να επιβαρύνει περαιτέρω τις υποδομές ή να απαιτεί ανάπτυξη νέων έργων ΑΠΕ.
Ειδικότερα, το ΕΒΕΑ προτείνει:
Να εισαχθεί νομοθετική ρύθμιση που θα προβλέπει τη δυνατότητα εγκατάστασης ΣΑΗΕ σε κατοικίες και επιχειρήσεις, χωρίς την προσθήκη νέας ισχύος φωτοβολταϊκών. Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να απορροφούν ενέργεια κατά τις πρωινές ώρες, όταν η τιμή της είναι εξαιρετικά χαμηλή ή μηδενική, και να την αυτοκαταναλώνουν (χωρίς έγχυση στο δίκτυο) στις απογευματινές και βραδινές ώρες, με μόνη προϋπόθεση την ένταξή τους στο δυναμικό (πορτοκαλί) τιμολόγιο. Η δυνατότητα αυτή είναι κρίσιμη, καθώς η αξιοποίηση της φθηνής ενέργειας των ΑΠΕ από τις επιχειρήσεις μπορεί να γίνει μόνο μέσω της αποθήκευσης ενέργειας τις ώρες κατά τις οποίες υπάρχει πλεόνασμα παραγωγής.
Δυνατότητα απορρόφησης ενέργειας σε χαμηλές τιμές και αυτοκατανάλωσης χωρίς έγχυση στο δίκτυο.
Επιτάχυνση της δυναμικής τιμολόγησης και διαφάνεια ωριαίων τιμών.
Προώθηση PPAs με αποθήκευση και νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα σταθερού κόστους.
Πλήρης θέσπιση τεχνικών προδιαγραφών, διαδικασιών αδειοδότησης και πιστοποίησης για τα SAHE.
Fast-track PPAs με αντλησιοταμίευση και "energy storage swaps” από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Το ΕΒΕΑ αντιμετωπίζει το Σχέδιο Νόμου ως σημαντική θεσμική παρέμβαση με πολλαπλά οφέλη για την ενεργειακή πολιτική και την κλιματική στρατηγική της χώρας. Η βελτίωση ορισμένων διατάξεων θα συμβάλει στη μείωση του ενεργειακού κόστους, στην άρση στρεβλώσεων και στην προσέλκυση περισσότερων και ποιοτικότερων επενδύσεων.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις χρειάζονται ένα σταθερό, δίκαιο και λειτουργικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την αξιοποίηση της φθηνής ενέργειας, τη μείωση του κόστους και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Το ΕΒΕΑ παραμένει στη διάθεση της Πολιτείας για κάθε περαιτέρω τεχνική ή νομοθετική επεξεργασία.