Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 14-Οκτ-2025 13:58

    ΕΕ: Πρόστιμα σε Gucci, Chloe και Loewe ύψους €157 εκατ. για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων

    119861506
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πρόστιμα ύψους 157 εκατ. ευρώ (182 εκατ. δολάρια) επέβαλε η αντιμονοπωλιακή αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εταιρείες Gucci, Chloe και Loewe για τον καθορισμό των τιμών μεταπώλησης στους λιανικούς συνεργάτες τους.

    Στην Gucci, ιδιοκτησία της Kering, επιβλήθηκε πρόστιμο 119,7 εκατ. ευρώ, στην Chloé 19,7 εκατ. ευρώ και στην Loewe 18 εκατ. ευρώ, υπογραμμίζοντας τον αυξανόμενο ρυθμιστικό έλεγχο των ομίλων πολυτελείας.

    "Οι τρεις εταιρείες μόδας παρενέβησαν στις εμπορικές στρατηγικές των λιανοπωλητών τους, επιβάλλοντας τους περιορισμούς, όπως η απαίτηση να μην παρεκκλίνουν από τις συνιστώμενες τιμές λιανικής πώλησης, τα μέγιστα ποσοστά εκπτώσεων και συγκεκριμένες περιόδους για τις εκπτώσεις", ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε δήλωση την Τρίτη, σύμφωνα με το Reuters.

    Η Kering δήλωσε ότι η έρευνα της ΕΕ επιλύθηκε μετά από συνεργασία με την Gucci και ότι το οικονομικό πλήγμα προβλέφθηκε στα αποτελέσματα του α' εξαμήνου του 2025 του ομίλου.

    Η Loewe της LVMH επιβεβαίωσε επίσης τη συμφωνία με την ΕΕ και δεσμεύτηκε να λειτουργεί "σε αυστηρή συμμόρφωση με τους αντιμονοπωλιακούς νόμους". Η LVMH αναμένεται να ανακοινώσει αργότερα τις πωλήσεις του γ' τριμήνου.

    Η Richemont, ιδιοκτήτρια της Chloe, δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχόλιο σχετικά με το πρόστιμο της ΕΕ.

    Οι πρακτικές αυτές στέρησαν από τους λιανοπωλητές την ανεξαρτησία τους στην τιμολόγηση και μείωσαν τον ανταγωνισμό, προστατεύοντας παράλληλα τα δικά τους κανάλια πώλησης από τον ανταγωνισμό, ανέφερε η Επιτροπή.

    Μάρκες όπως Armani, Dior, Loro Piana και πρόσφατα Tod's έχουν επίσης δεχτεί πιέσεις από τις ιταλικές αρχές σχετικά με φερόμενες καταχρήσεις εργαζομένων στις αλυσίδες εφοδιασμού τους.

    Εν τω μεταξύ, πρόσφατες παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων πελατών σε ορισμένες εταιρείες έχουν επιδεινώσει τα ρυθμιστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ