Σάββατο, 20-Σεπ-2025 08:00
Π. Μαρινάκης: Όποτε προκύπτει πλεόνασμα θα επιστρέφεται στους πολίτες

Ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέα μέτρα ελάφρυνσης των πολιτών στο μέλλον αφήνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Παύλος Μαρινάκης, τονίζοντας ότι κάθε φορά που προκύπτει δημοσιονομικός χώρος, το πλεόνασμα θα επιστρέφει στην κοινωνία.
Σε συνέντευξή του στο Capital.gr, σημειώνει πως η Ελλάδα, παρά τις διεθνείς προκλήσεις, συνεχίζει να αναπτύσσεται με σταθερούς ρυθμούς, ξεπερνώντας τον μέσο όρο της ΕΕ.
Ο ίδιος υπεραμύνεται των πρόσφατων φορολογικών μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στην ενίσχυση των εισοδημάτων – ειδικά για νέους, οικογένειες και συνταξιούχους.
Αναφορικά με την ακρίβεια και τον πληθωρισμό, υπογραμμίζει τη σημασία τόσο της ενίσχυσης του εισοδήματος όσο και της εντατικοποίησης των ελέγχων στην αγορά.
Για τη στεγαστική κρίση, προαναγγέλλει νέα μέτρα με αξιοποίηση ακινήτων που διαθέτουν τράπεζες και funds.
Στο θέμα της Άμυνας, ξεκαθαρίζει ότι η Ελλάδα μπορεί να αυξήσει τις στρατιωτικές δαπάνες χωρίς να υπονομεύσει τις κοινωνικές παροχές.
Τέλος, αποκλείει πρόωρες εκλογές, σχολιάζει τη μεταγραφή Λοβέρδου και επαναλαμβάνει την αταλάντευτη στάση της κυβέρνησης απέναντι στις τουρκικές προκλήσεις, τονίζοντας την ενίσχυση της διεθνούς θέσης και της αποτρεπτικής ικανότητας της χώρας.
Συνέντευξη στον Τάσο Δασόπουλο
- Κύριε εκπρόσωπε, βρισκόμαστε στα μέσα μια ακόμη δύσκολης χρονιάς για την διεθνή οικονομία. Οι δασμοί Τραμπ, η εύθραυστη εκεχειρία στην Μέση Ανατολή και ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία οδηγούν σε ακόμη μεγαλύτερη οικονομική επιβράδυνση την ΕΕ. Το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου ο ρυθμός ανάπτυξης επιβράδυνε στο 1,7% από 2,2% το πρώτο τρίμηνο. Πιστεύετε ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να πετύχει το στόχο για ανάπτυξη 2,3%;
- Παρά τις διεθνείς οικονομικές προκλήσεις και ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, η Ελλάδα καταγράφει συνεχώς ρυθμούς ανάπτυξης, την ώρα που στην Ευρώπη, όπως και εσείς αναφέρετε, καταγράφεται οικονομική επιβράδυνση. Όντως, το δεύτερο τρίμηνο καταγράφηκε ρυθμός ανάπτυξης 1,7% - ενώ στο πρώτο τρίμηνο ήταν 2,2%. Πρόκειται για στοιχεία που βρίσκονται, όπως έχει επισημάνει και το υπουργείο Οικονομικών, εντός του εύρους των προβλέψεων. Ως εκ τούτου, δεν μεταβάλλεται ο στόχος του ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης που είναι της τάξης του 2,3%. Να επισημάνω ότι αυτό προβλέπει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις εαρινές της προβλέψεις. Εκτιμούμε ότι αυτό θα αποτυπωθεί τόσο στο τρίτο όσο και στο τέταρτο τρίμηνο μέσα από παραμέτρους, όπως η αυξημένη τουριστική κίνηση, αλλά και η υλοποίηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, σε συνδυασμό και με την πιστωτική επέκταση στις επιχειρήσεις. Θέλω να επισημάνω ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση της ανάπτυξης και της υλοποίησης των μεταρρυθμίσεων και αυτό δεν αλλάζει. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε και τον παράγοντα της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος που συμβάλει στη δυναμική της ανάπτυξης.
Ας δούμε την μεγάλη εικόνα. Από το 2019 μέχρι το 2024 η Ελλάδα αναπτύσσεται σταθερά με διπλάσιους ρυθμούς από ό,τι η Ευρώπη, ενώ απ’ το 2015 ως το 2019 στην Ευρώπη "έβρεχε ανάπτυξη" και η Ελλάδα ήταν στον πάτο, στην τελευταία θέση των 27 χωρών της ΕΕ: είχαμε 0,9% έναντι 2,3 του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
- Στην Θεσσαλονίκη, ακούσαμε κυρίως για μια διαρθρωτική μεταρρύθμιση στην φορολογία, με ελαφρύνσεις για όλους και ειδική μέριμνα για νέους και οικογένειες με παιδιά. Ακούσαμε επίσης και για εισοδηματικές ενισχύσεις για τους ένστολους και συνταξιούχους (μέσω της μείωσης της προσωπικής διαφοράς). Με τα μέτρα αυτά, εξαντλήθηκε ο δημοσιονομικός χώρος που υπήρχε έως τώρα. Αν όμως - όπως αναμένεται - υπάρξει νέος δημοσιονομικός χώρος ο οποίος θα πιστοποιηθεί τον Απρίλιο από την Eurostat, είναι πιθανό να δούμε νέες ελαφρύνσεις την άνοιξη, όπως συνέβη φέτος;
- Ο Πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ ανακοίνωσε μια μεγάλη φορολογική μεταρρύθμιση που οδηγεί σε άμεση αύξηση του εισοδήματος για 4 εκατομμύρια πολίτες μέσω της μείωσης των φόρων με ειδική, όπως είπατε, μέριμνα για νέους, οικογένειες με παιδιά και συνταξιούχους. Οι αυτοαπασχολούμενοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα δουν την διαφορά στο εκκαθαριστικό τους. Οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα και οι δημόσιοι υπάλληλοι θα δουν τη διαφορά στο τέλος Ιανουαρίου και έκτοτε κάθε μήνα μέσα από τη μισθοδοσία τους, αφού θα έχουν λιγότερες κρατήσεις, άρα υψηλότερο μισθό. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Μια φορολογούμενη μητέρα με εισόδημα 25.000 ευρώ θα έχει ετήσιο όφελος 600 ευρώ αν έχει ένα παιδί, 900 ευρώ αν έχει δύο παιδιά, 1.700 αν έχει τρία παιδιά, 3.180 αν έχει τέσσερα παιδιά. Η κυβέρνηση μερίμνησε προκειμένου να διανεμηθεί δίκαια το πλεόνασμα στην κοινωνία, όπως έχει κάνει από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας και προχώρησε σε μειώσεις φόρων. Έχουν μειωθεί, υπενθυμίζω, 83 άμεσοι και έμμεσοι φόροι μέσα από την ορθολογική διαχείριση του δημοσιονομικού χώρου. Αυτή την πολιτική, μια φιλελεύθερη, μα πρωτίστως δίκαιη πολιτική, την υπηρετούμε με συνέπεια. Πρόκειται για μια πολιτική που έχει στόχευση και διάρκεια, γιατί ο πιο σίγουρος τρόπος να αυξήσεις αποτελεσματικά το εισόδημα των πολιτών και να τους βοηθήσεις να αντιμετωπίσουν το ζήτημα του κόστους ζωής, είναι οι μειώσεις άμεσων- κυρίως- φόρων. Και στο πλαίσιο αυτό, κάθε φορά που θα προκύπτει δημοσιονομικός χώρος το πλεόνασμα θα επιστρέφει στους πολίτες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν διαχειριζόμαστε χρήματά μας, αλλά τα χρήματα των πολιτών, στους οποίους οφείλουμε να επιστρέφουμε το μέρισμα που προκύπτει από την ανάπτυξη της οικονομίας.
- Το βασικό ζητούμενο της κοινωνίας είναι το πότε και πώς θα αυξηθούν ταχύτερα τα εισοδήματα ώστε να συγκλίνουν κάποια στιγμή με το μέσο όρο της ΕΕ. Έχετε θέσει ως Κυβέρνηση στόχο για βασικό μισθό στα 950 ευρώ και μέσο μισθό στα 1500 ως το 2027. Με την επέλαση της ακρίβειας όμως, οι στόχοι αυτοί, έστω και αν είναι σε μεγάλη απόσταση από τα δεδομένα του 2019, δεν δείχνουν πια πολύ… φιλόδοξοι. Μήπως χρειάζεται να τους αναβαθμίσετε ή θεωρείτε ότι θα ξεπεραστούν στην πράξη μέχρι και το 2027;
- Είναι λογικό η κοινωνία να ζητά ταχύτερη αύξηση των εισοδημάτων και ειδικά μια κοινωνία που ταλαιπωρήθηκε από συνεχόμενες κρίσεις. Ποια κυβέρνηση δεν θέλει να αυξήσει τον κατώτατο μισθό όσο περισσότερο μπορεί ή να αυξήσει τον μέσο μισθό; Και επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι αυτή η κυβέρνηση έχει δείξει ότι, όχι απλά καταλαβαίνει, αλλά παρεμβαίνει, προκειμένου να ενισχύεται το εισόδημα. Κοιτάξτε ο στόχος που έχουμε θέσει είναι ρεαλιστικός, όπως έχει δείξει η μέχρι τώρα αξιόπιστη εκπλήρωσή του στόχου για την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 36% και τη συνακόλουθη αύξηση του μέσου μισθού κατά σχεδόν 30%. Η προσπάθεια είναι διαρκής, δεν κλείνουμε τα μάτια στην ακρίβεια και δεν αμφισβητούμε το σοβαρό πρόβλημα που προκαλεί ο πληθωρισμός. Στόχος μας ήταν και είναι η σύγκλιση με το μέσο όρο της ΕΕ και σε αυτό έχουμε ρίξει ιδιαίτερο βάρος. Η Ελλάδα, άλλωστε είχε υψηλότερο ρυθμό αύξησης της ατομικής κατανάλωσης από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε όρους αγοραστικής δύναμης, όπου βρισκόταν στο 79% του Ευρωπαϊκού μέσου όρου το 2023 και από 18η χώρα στην Ευρώπη τώρα πλέον είμαστε στην 11η θέση των χωρών που έχουν θεσμοθετημένο κατώτατο μισθό.
-Ας περάσουμε στην ουσία του προβλήματος. Για πολλούς μήνες, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, παραμένει επίμονα υψηλότερος σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Αν δει κανείς τα στοιχεία της Eurostat και της ΕΛΣΤΑΤ, το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται σε υπηρεσίες και τρόφιμα. Υπάρχει τελικά "φάρμακο" για τον πληθωρισμό;
-Παρότι ο πληθωρισμός υποχώρησε στο 3,1% τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat και, παρά το γεγονός πως η Ελλάδα είναι μεταξύ των 9 χωρών μελών της ΕΕ που κατέγραψε μείωση σε σύγκριση με τον Ιούλιο, δεν εφησυχάζουμε. Η όποια αποκλιμάκωση δεν σημαίνει ότι δεν παραμένει σε υψηλά επίπεδα και στο πλαίσιο αυτό κινούμαστε σε δύο άξονες. Αφενός, με τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, τα οποία, όπως σας είπα και προηγουμένως, ενισχύουν με σίγουρο τρόπο το εισόδημα των πολιτών προκειμένου να αντιμετωπιστεί το κόστος των αυξημένων τιμών. Η φορολογική μεταρρύθμιση αφορά το σύνολο των Ελλήνων. Ο δεύτερος άξονας είναι οι έλεγχοι και η επιβολή προστίμων όπου απαιτείται. Οι έλεγχοι εντατικοποιούνται και είναι συνεχείς. Συστήσαμε την ΔΙΜΕΑ, δημιουργώντας έναν ελεγκτικό μηχανισμό, που θυμίζω δεν υπήρχε στη χώρα μας μέχρι το 2020, και τον ενισχύουμε διαρκώς. Πολλαπλασιάσαμε τα ανώτατα όρια των προστίμων για το πλαφόν. Μόνο το τελευταίο διάστημα επιβλήθηκαν πρόστιμα 5 εκατ. ευρώ σε πολυεθνικές. Σε εξέλιξη βρίσκεται και ο έλεγχος για την εφαρμογή από τα σούπερ μάρκετ του Κώδικα Δεοντολογίας και θεσμοθετούμε την Ανεξάρτητη Αρχή Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή ενοποιώντας τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Με απλά λόγια, αυστηροί έλεγχοι, αυστηρά πρόστιμα, περισσότερο προσωπικό για την υλοποίηση αυτού του δύσκολου έργου.
-Στο δημόσιο, έχετε προαναγγείλει αυξήσεις, μέσω της προσαρμογής της μισθολογικής κλίμακας, με την αύξηση του κατώτερου μισθού. Στο μεταξύ, έχετε αποκλείσει την καταβολή 13ου – 14ου μισθού. Είναι δυνατό να δούμε ένα μαθηματικό τύπο για μια ετήσια αύξηση των μισθών στο δημόσιο, ανάλογη με αυτή στις συντάξεις;
- Η κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο προτεραιοποιούν τις ανάγκες και κατανέμουν το πλεόνασμα. Δεν είναι θέμα αποκλεισμού όπως λέτε. Να συμφωνήσουμε ότι δεν είναι επί της αρχής αντίθετος κανείς στο να δοθεί ο 13ος μισθός. Δεν θα μπορούσαμε να είμαστε αντίθετοι στο να δώσουμε στους πολίτες περισσότερα. Πρέπει, όμως, να είμαστε συνεπείς απέναντί τους, σεβόμενοι τα χρήματά τους, αναδιανέμοντάς τα με δίκαιο τρόπο και νοικοκυρεύοντας ταυτόχρονα τα δημόσια οικονομικά. Αν δίναμε 13ο μισθό δεν θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε στη φορολογική μεταρρύθμιση που αφορά 4 εκατομμύρια πολίτες, μεταξύ αυτών και τους υπαλλήλους στο δημόσιο. Διότι και αυτοί θα ωφεληθούν από τη μείωση των φορολογικών συντελεστών από 1 Ιανουαρίου 2026, όπως θα ωφεληθούν και από την αύξηση του κατώτατου μισθού και τα επιδόματα που αυτή συμπαρασύρει. Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα δουν αυξήσεις που μόνο αμελητέες δεν είναι στο σύνολο, ενώ, θέλω να επισημάνω ότι παρεμβάσεις για τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων γίνονται από το 2023. Ο 13ος μισθός, όπως τον τάζει το ΠΑΣΟΚ, παραβλέπει τους κανόνες της ΕΕ, στην προσπάθειά του να κλείσει το μάτι στους δημόσιους υπάλληλους παραποιώντας ακόμη και τα δεδομένα αλλά και το γεγονός πως ο 13ος μισθός θα εξαντλούσε το μεγαλύτερο μέρος του πλεονάσματος των 1,76 δις. Ευρώ και θα άφηνε εκτός εισοδηματικής ενίσχυσης όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους νέους και τις οικογένειες με παιδιά. Εδώ, δύο πράγματα συμβαίνουν: είτε υπάρχουν άλλοι δημοσιονομικοί κανόνες που τους ξέρει το ΠΑΣΟΚ, είτε εσκεμμένα η αξιωματική αντιπολίτευση παραποιεί την αλήθεια για να γίνει ευχάριστη στους πολίτες. Τους προκαλούμε να απευθύνουν ερώτημα στην Κομισιόν για το αν οι δημοσιονομικοί κανόνες, που επικαλούμαστε (με συγκεκριμένη σελίδα) ισχύουν ή όχι.
-Το στεγαστικό πρόβλημα λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας ακινήτων είναι μια από τις πιο σοβαρές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Κυβέρνηση, σε κοινωνικό επίπεδο. Μια από τις λύσεις που εξετάζεται είναι να διατεθούν στην αγορά περίπου 35.000 ακίνητα, τα οποία έχουν στα χαρτοφυλάκια τους οι εμπορικές Τράπεζες και οι servicers. Από πλευράς τους υπάρχει μεγάλη γραφειοκρατία για να προχωρήσει κάτι τέτοιο. Ετοιμάζετε κάτι για να διευκολύνεται την διάθεση αυτών των ακινήτων στην αγορά;
-Η Κυβέρνηση, ήδη, προωθεί πάνω από 40 μέτρα για την ανακούφιση των συνεπειών του στεγαστικού ζητήματος ύψους, άνω των 6 δις ευρώ. Τα προγράμματα ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ, το Ανακαινίζω- Νοικιάζω, τα προγράμματα κοινωνική αντιπαροχής, οι φοροελαφρύνσεις για την μετατροπή βραχυχρόνιων μισθώσεων σε μακροχρόνιες, τα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, την ενίσχυση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος, την ανακαίνιση εστιών, την παραχώρηση κατοικιών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ σε βάθος διετίας για τους οικισμούς κάτω των 1.500 κατοίκων, την δημιουργία διαμερισμάτων σε αναξιοποίητα στρατόπεδα εκ των οποίων η πλειοψηφία θα διατεθούν σε κοινωνικές κατοικίες και, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός ξανά και χθες στην συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, εφόσον το επιτρέπουν τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας θα εξετάσουμε στο μέλλον και περαιτέρω φοροελαφρύνσεις για τα ενοίκια. Ως προς το ερώτημά σας, γνωρίζουμε το θέμα και είναι στο τραπέζι, αλλά κατανοείτε ότι πρέπει στις διαδικασίες αυτές να διασφαλίσουμε ότι θα πληρούνται οι προβλεπόμενες, από τον νόμο, προϋποθέσεις. Παράλληλα, με τον διπλασιασμό του ΕΝΦΙΑ από 1η Ιανουαρίου 2026 στα κλειστά ακίνητα που έχουν τράπεζες και funds ασκούμε μια παραπάνω πίεση ώστε αυτά να διοχετευτούν στην αγορά.
-Πρόσφατα , στην σύνοδο του ΝΑΤΟ στην Χάγη τα κράτη της ΕΕ τα οποία είναι και μέλη της συμμαχίας (της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης) συμφώνησαν στην αύξηση των ελάχιστων ετήσιων αμυντικών δαπανών στο 5% του ΑΕΠ (3,5% για εξοπλισμούς και 1,5% του ΑΕΠ για υποδομή) μέχρι και το 2035. Παρότι η Ελλάδα έχει μακρύ ιστορικό υψηλών αμυντικών δαπανών, είναι δυνατό να εξυπηρετήσει σήμερα τόσο μεγάλη αύξηση για δαπάνες άμυνας, χωρίς να περικόψει δαπάνες από άλλους τομείς όπως η υγεία, η παιδεία και η κοινωνική πρόνοια;
- Τα 6 χρόνια διακυβέρνησης της χώρας έχουμε αποδείξει ότι προβαίνουμε σε αποφάσεις και παρεμβάσεις με τρόπο που, όχι απλά δεν περικόπτει δαπάνες από τομείς όπως η υγεία, η παιδεία και η κοινωνική πρόνοια αλλά τις αυξάνουμε. Στην υγεία η χρηματοδότηση από 5,7 δισ. ευρώ το 2024, πήγε σε 6,5 δισ. ευρώ για το 2025, στην Παιδεία δίνουμε 1 δις ευρώ για τα δημόσια Πανεπιστήμια, δημιουργούμε μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης τάξεις με διαδραστικούς πίνακες, ανακαινίζουμε σχολεία μέσω του Προγράμματος "Μαριέττα Γιαννάκου" και ανακαινίζουμε συνεχώς φοιτητικές εστίες. Αυτή η κυβέρνηση θωρακίζει τη χώρα και υπερασπίζεται τα κυριαρχικά δικαιώματά της στο πεδίο. Η πρόσφατη απόφαση για αύξηση των συνολικών αμυντικών δαπανών όλων των χωρών μελών του ΝΑΤΟ στο 5% έως το 2035 δεν είναι κάτι εκτός πραγματικότητας. Η Ελλάδα είναι μεταξύ των πέντε πρώτων χωρών σε ποσοστό ΑΕΠ ως προς τις αμυντικές δαπάνες και ήδη έχει ξεπεράσει το 3%. Παράλληλα, έχουμε και ένα πρόγραμμα επενδύσεων στην αμυντική βιομηχανία που θα φτάσει ενδεχομένως τα 28 δις. ευρώ στην επόμενη 12ετία. Η γεωγραφία μας απαιτεί να είμαστε προετοιμασμένοι, ενώ ταυτόχρονα μεγαλώνουμε τη χώρα και ενισχύουμε τη θέση μας στη διεθνή σκακιέρα χτίζοντας και ενδυναμώνοντας καίριες συμμαχίες. Η Ελλάδα, δια του Πρωθυπουργού, είχε, άλλωστε, από καιρό υποστηρίξει και πέτυχε την εξαίρεση των αμυντικών δαπανών από τα ελλείμματα προκειμένου να μπορέσουμε να διοχετεύσουμε επιπλέον πόρους σε κοινωνικές παροχές σε κρίσιμους τομείς, όπως η υγεία, η παιδεία, οι υποδομές.
-Να έρθω στην μεταγραφή Λοβέρδου. Στην αντιπολίτευση θεωρούν ότι η μεταγραφή σημαίνει πως θα έχουμε πρόωρες εκλογές. Είναι έτσι;
-Νομίζω πως στην αντιπολίτευση έχουν μεγάλη αγωνία για τις εκλογές. Ο Πρωθυπουργός ήταν σαφής και στη ΔΕΘ αναφορικά με τον χρόνο των εκλογών. Από κει και πέρα, η Νέα Δημοκρατία επί των ημερών του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει μεγαλώσει και υποδέχεται ανθρώπους που αναγνωρίζουν με την ιδεολογία της, συντάσσονται με το όραμά της και το όραμα του Κυριάκου Μητσοτάκη και την επιλέγουν ως δύναμη που εγγυάται την σταθερότητα. Οι άνθρωποι αυτοί, όπως και ο κ. Λοβέρδος, είναι εκείνοι που ήρθαν κοντά στην παράταξη. Από κει και πέρα η Νέα Δημοκρατία συνεχίζει να υπηρετεί τους πολίτες πιστή στις ιδεολογικές της καταβολές εφαρμόζοντας πολιτικές που ωφελούν όλους τους πολίτες. Η πολιτική μας είναι απόλυτα πιστή σε όσα έλεγε πριν από λίγο παραπάνω από 50 χρόνια ο Εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής: λιγότεροι φόροι, κοινωνικό κράτος, πολλές παραπάνω δουλειές. Επί Κυριάκου Μητσοτάκη έχουμε τη χαμηλότερη ανεργία των τελευταίων 17 ετών και βέβαια υλοποιούνται προτάσεις εμβληματικές, της κοινής λογικής και της κοινωνίας, όχι μόνο της Νέας Δημοκρατίας και της νεολαίας της, όπως τα μη κρατικά πανεπιστήμια.
-Βλέπουμε την Τουρκία να κλιμακώνει την προκλητικότητά της με την έξοδο στο Αιγαίο του Πίρι Ρέις. Την ίδια ώρα, μερίδα της αντιπολίτευσης, κυρίως στα δεξιά της κυβέρνησης, σας κατηγορεί να υποχωρητικότητα έναντι των εθνικών προκλήσεων. Πώς αντιμετωπίζετε τις τουρκικές προκλήσεις;
--Αυτή η κυβέρνηση έχει μεγαλώσει την Ελλάδα. Την θωρακίζει, δημιουργώντας "θύλακα" ασφάλειας και σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή. Πραγματικά, όμως, θέλω κάποιος από όσους μιλούν για υποχωρητικότητα να μας πει πότε και πώς η χώρα δεν υπερασπίστηκε τα κυριαρχικά δικαιώματά της και μάλιστα στο πεδίο. Το ότι θέλουμε τον διάλογο δεν σημαίνει ότι υποχωρούμε, ούτε και ότι εφησυχάζουμε. Αυτή η κυβέρνηση υπέγραψε ΑΟΖ με την Ιταλία και την Αίγυπτο, κατήρτισε τους χωροταξικούς χάρτες και τα θαλάσσια πάρκα, προχώρησε το διαγωνισμό νότια της Κρήτης, ορίζοντας τα οικόπεδα και τη μέση γραμμή ενώ όπως ανακοίνωσε και ο υπουργός Εξωτερικών ξεκινά η συζήτηση για την χάραξη ΑΟΖ με τη Λιβύη. Αυτή η κυβέρνηση απέτρεψε την υβριδική εισβολή που επιχειρήθηκε στον Έβρο το 2020. Και αυτή η κυβέρνηση τασσόμενη στη σωστή πλευρά της ιστορίας αντιμετωπίζει κάθε πρόκληση. Πότε συνέβησαν ξανά όλα αυτά και, μάλιστα, σε τόσο ταραγμένους καιρούς; Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να "ψηλώσει" την πατρίδα μας με κινήσεις ουσίας, τη στιγμή που άλλοι μας κρατούσαν απομονωμένους και πουλούσαν ψευτοπατριωτικές κορώνες σαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες.