Πέμπτη, 11-Σεπ-2025 07:46
Grande Auckland: Νέο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων έτοιμο για καύσιμο αμμωνίας από τον Όμιλο Grimaldi

Ένα υπερσύγχρονο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων, το Grande Auckland, εντάχθηκε χθες στον στόλο του Ομίλου Grimaldi. Το πλοίο παραδόθηκε στη Σαγκάη και είναι το δεύτερο από τα επτά πλοία τύπου PCTC (Pure Car & Truck Carrier) που έχει παραγγείλει ο ιταλικός όμιλος από τα κινεζικά ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) και China Shipbuilding Trading (CSTC), θυγατρικές της China State Shipbuilding Corporation (CSSC).
Το πλοίο έχει μήκος 200 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και ολική χωρητικότητα περίπου 77.500 τόνους. Μπορεί να μεταφέρει 9.241 αυτοκίνητα ή αντίστοιχα οχήματα (CEU) και διαθέτει τέσσερα καταστρώματα ειδικά σχεδιασμένα για βαριά φορτία έως 250 τόνων και ύψος έως 6,5 μέτρα. Στο φορτίο μπορούν να περιλαμβάνονται αυτοκίνητα, SUV, βαν, ηλεκτρικά οχήματα και άλλα τροχοφόρα μηχανήματα.
Η Grande Auckland διαθέτει κινητήρα νέας γενιάς MAN B&W με χαμηλή κατανάλωση και συμμόρφωση με τα πιο αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα για εκπομπές CO₂, NOx και SOx. Με τη βελτιστοποιημένη σχεδίαση και την υψηλή χωρητικότητα, το πλοίο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO₂ έως και 50% σε σχέση με προηγούμενα πλοία του ίδιου τύπου.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έλαβε από το Ιταλικό Νηογνώμονα RINA πιστοποίηση Ammonia Ready, που σημαίνει ότι το πλοίο μπορεί στο μέλλον να χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο μηδενικού άνθρακα. Επίσης έχει τη δυνατότητα για cold ironing, δηλαδή να τροφοδοτείται με ρεύμα από το λιμάνι κατά την παραμονή του, μειώνοντας περαιτέρω τις εκπομπές.
Το πλοίο πήρε το όνομά του από την πόλη Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας, που εξυπηρετείται τακτικά από τον όμιλο από το 2023.
Η πρώτη αποστολή της Grande Auckland θα είναι στη γραμμή Ασίας–Ευρώπης. Θα ξεκινήσει από Σαγκάη και Λιανιουνγκάνγκ μεταφέροντας 4.900 οχήματα και 3.300 μέτρα τροχοφόρου φορτίου (λεωφορεία, φορτηγά, εκσκαφείς, τρέιλερ) και θα προσεγγίσει Αγκαντίρ και Ταγγέρη Μεντ (Μαρόκο), Βίγο (Ισπανία), Αμβέρσα (Βέλγιο) και Σαουθάμπτον (Ηνωμένο Βασίλειο). Στην επιστροφή προς την Ασία θα σταματήσει στη Ρεϊνιόν (Γαλλία), στη Γιοκοχάμα και την Τογιοχάσι (Ιαπωνία) και στη Μασάν (Νότια Κορέα).
Ο Όμιλος Grimaldi έχει παραγγείλει άλλα 14 πλοία PCTC με δυνατότητα χρήσης αμμωνίας, τα οποία θα παραδοθούν έως το 2027, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη σύνδεση με την ασιατική αγορά.