Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 27-Ιουλ-2025 15:43

    Β. Κορκίδης: Ο καύσωνας μείωσε τις μετακινήσεις και τους τζίρους των εκπτώσεων

    Β. Κορκίδης: Ο καύσωνας μείωσε τις μετακινήσεις και τους τζίρους των εκπτώσεων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στις επιπτώσεις του καύσωνα στις πωλήσεις των εκπτώσεων αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης μιλώντας στην ΕΡΤ.

    Συγκεκριμένα ανέφερε μεταξύ άλλων:

    -Αρνητικές επιπτώσεις

    1. Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα:

    • Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ειδικά σε ανοιχτές αγορές ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό.

    • Ειδικά σε ώρες αιχμής (12:00-18:00), η ζήτηση πέφτει κατακόρυφα.

    2. Πτώση Αυθόρμητων Αγορών:

    • Λόγω δυσφορίας και κόπωσης, οι πελάτες τείνουν να μην περιηγούνται στους διαδρόμους ή στις βιτρίνες — και άρα ψωνίζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα.

    3. Αναστολή Προγραμματισμένων Εξορμήσεων:

    • Οι οικογένειες ή τουρίστες αποφεύγουν εμπορικά κέντρα και αγορές, ειδικά σε ηπειρωτικές πόλεις χωρίς τουριστικό χαρακτήρα.

    Ουδέτερες ή Θετικές Εξαιρέσεις:

    1. Αύξηση Online Αγορών:

    • Σε περιόδους καύσωνα, υπάρχει μετατόπιση προς το e-commerce, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν να ψωνίζουν από το σπίτι.

    2. Ενίσχυση Πωλήσεων Εποχικών Ειδών:

    • Αυξάνεται η ζήτηση για "δροσιστικά προϊόντα"  όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά, ελαφριά ρούχα, μαγιό, είδη θαλάσσης που περιλαμβάνονται στις εκπτώσεις.

    Ενδεικτικά Δεδομένα:

    • Σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι περίοδοι με παρατεταμένους καύσωνες το 2021 & 2023  συνοδεύτηκαν από πτώση τζίρου έως 15-20% σε φυσικά καταστήματα, ιδιαίτερα εκτός μεγάλων εμπορικών κέντρων.

    • Αντίθετα, online πωλήσεις ενισχύθηκαν έως και 10% την ίδια περίοδο.

    Στρατηγικές Αντιμετώπισης για Εμπόρους:

    • Εξυπηρέτηση σε πιο δροσερές ώρες (απογευματινό-βραδινό άνοιγμα).

    • Επικέντρωση στην online προβολή και προσφορές μέσω e-shop.

    • Προώθηση εποχικών ειδών με σύνδεση με τις καιρικές συνθήκες.

    Συνοψίζοντας τις ενδεικτικές επιπτώσεις του καύσωνα κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων:

    * Πτώση έως -18% στις πωλήσεις φυσικών καταστημάτων, λόγω μειωμένης επισκεψιμότητας.

    * Αύξηση 10% στο e-commerce, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν από το σπίτι.

    * Ελαφρά αύξηση 5% στις πωλήσεις εποχικών ειδών, όπως μαγιό, είδη θαλάσσης, ανεμιστήρες, κλιματιστικά.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ