Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Ιουλ-2024 07:34

    Στα σκαριά ο νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 700 ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

    Στα σκαριά ο νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 700 ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

    Τον προσεχή Οκτώβριο αναμένεται να προκηρυχθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο διαγωνισμός για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ, τα οποία θα κατευθυνθούν για την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 

    Το πρώτο βήμα έγινε την περασμένη Τετάρτη με τη διαγωνιστική διαδικασία να τίθεται σε δημόσια διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει συνολικά 25 μέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων οι δυνητικά ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς θα έχουν τη δυνατότητα να διατυπώσουν εποικοδομητικές παρατηρήσεις και σχόλια σε σχέση με τις τεχνικές προδιαγραφές και τον ενδεικτικό προϋπολογισμό, ο οποίος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ. 

    Οι τεχνικές προδιαγραφές της διαγωνιστικής διαδικασίας προέκυψαν ύστερα από ενδελεχή μελέτη, καθώς το υπουργείο επιδιώκει να αποφύγει τυχόν παρατράγουδα, όπως στον πρώτο διαγωνισμό, όπου αποκλείστηκε στο παρά πέντε από το τέταρτο τμήμα του έργου η εταιρεία BYD Electric Bus & Truck Hungary KFT, την οποία εκπροσωπεί στη χώρα μας ο εισηγμένος όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος. 

    Στόχος 1.500 νέα λεωφορεία μέχρι το 2027 

    Ο πήχης για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων έχει τοποθετηθεί υψηλά, καθώς με "όχημα" μια σειρά από δημόσιους διαγωνισμούς και δράσεις, οι οποίες ξεκίνησαν το 2019, επιδιώκεται μέχρι το 2027 να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας 1.500 οχήματα νέας τεχνολογίας. Με βάση την αισιόδοξη εκτίμηση του υπουργείου και υπό την προϋπόθεση ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, ενδέχεται να ανακηρυχθεί ο πρώτος ανάδοχος σε κάποιο τμήμα του μεγάλου έργου εντός του 2025. Χρονιά μέχρι το τέλος της οποίας προβλέπεται να έχουν ριχτεί στη μάχη για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού επιπλέον 300 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου, 100 εξ αυτών 18 μέτρων και τα υπόλοιπα 12 μέτρων.

    Ήδη, από τα μέσα Ιουνίου κυκλοφορεί στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης το σύνολο των 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων της κινεζικής Yutong Bus, η οποία είχε ανακηρυχθεί ανάδοχος στο δεύτερο τμήμα του πρώτου διαγωνισμού που είχε προκηρύξει το υπουργείο το 2021. Θυμίζουμε ότι στον εν λόγω διαγωνισμό χρειάστηκαν περίπου δυόμιση χρόνια από την προκήρυξη μέχρι την κατακύρωση των 3 από τα συνολικά 5 τμήματα, το πρώτο και το τέταρτο ακυρώθηκαν με το τελευταίο, ωστόσο, να εντάσσεται στον προσεχή διαγωνισμό για την προμήθεια των νέων 700 ηλεκτρικών λεωφορείων. 

    Εκτός από τη Yutong, η οποία στη χώρα μας εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου, ανάδοχος για την προμήθεια 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου αναδείχθηκε η ιταλική κρατική βιομηχανία Industria Italiana Autobus (ΙΙΑ), ενώ η Iveco ανακηρύχθηκε ανάδοχος για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων, 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου CNG, κατηγορίας EURO VI.

    Διαβάστε ακόμη:

    * Σε δημόσια διαβούλευση η διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ