Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 14-Δεκ-2023 08:35

    Στα επίπεδα του 2019 τα ναύλα στα containerships

    Ημερήσια ναύλα $130.000 εξασφάλισε Έλληνας εφοπλιστής
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Στα επίπεδα του 2019 βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships. Οι "χρυσές" εποχές που κατέγραψε ο κλάδος την περίοδο της πανδημίας με την εκτόξευση της κατανάλωσης και της μεγάλης συμφόρησης στα λιμάνια, ανήκουν πλέον στο παρελθόν, με τα κόστη συνεχώς να παραμένουν ιδιαίτερα υψηλά. Την ίδια στιγμή, δύο πόλεμοι, ο αυξημένος πληθωρισμός και το υψηλό κόστος δανεισμού επιβαρύνουν τις αγορές των καταναλωτών και την επιχειρηματική εμπιστοσύνη.
    Όπως αναφέρει η BIMCO, τα εμπορευματοκιβώτια τα οποία μεταφέρονται παγκοσμίως έχουν μειωθεί κατά 2%, ενώ τα ναύλα μήνα- μήνα πέφτουν σταθερά. Ορόσημο ήταν ο Σεπτέμβρης όταν τα ναύλα έφτασαν στα επίπεδα του 2019. Οι μέσες τιμές ναύλων μέχρι στιγμής φέτος έχουν μειωθεί κατά 56% σε ετήσια βάση, αλλά παρέμειναν κατά 19% υψηλότεροι από ό,τι το 2019. Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο του 2023, οι μέσες τιμές ναύλων επέστρεψαν στο μέσο όρο των επιπέδων του 2019 και κάθε μήνα έκτοτε μειώνονται και άλλο.

    Βασική παράμετρος στην πτώση των ναύλων είναι η κακή αναλογία πρόσφορα- ζήτησης καθώς η προσφορά διαθεσιμότητας έχει αυξηθεί στο 5% σε σχέση με το 2022 και 19% σε σχέση με το 2019. Από την άλλη πλευρά, ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί κατά 2% σε σύγκριση με το 2022 και είναι μόλις 1% υψηλότερος σε σύγκριση με το 2019.

    Από την άλλη πλευρά, τα βασικά στοιχεία κόστους για τις εταιρείες τακτικών γραμμών δεν έχουν ακολουθήσει την πτωτική τάση των ναύλων. Μέχρι στιγμής, αν και το κόστος του μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο έχει μειωθεί κατά 29% σε σύγκριση με το 2022,  το κόστος ήταν 5% πάνω από τα επίπεδα του 2019. Για τα πλοία με scrubber, οι τιμές του μαζούτ έχουν μειωθεί κατά 22% σε σύγκριση με το 2022, αλλά ήταν 22% υψηλότερες από το 2019.

    Το μέσο κόστος ναύλωσης ενός νέου πλοίου έχει μειωθεί μέχρι στιγμής φέτος κατά 73% από έτος σε έτος, αλλά κατά μέσο όρο έχει παραμείνει 65% υψηλότερο από το 2019 και τον Δεκέμβριο εξακολουθεί να είναι 25% πάνω από τον μέσο όρο του 2019. Το πραγματικό κόστος χρονοναύλωσης των τακτικών γραμμών είναι ακόμη υψηλότερο, καθώς εξακολουθούν να πληρώνουν για συμβάσεις χρονοναύλωσης που έχουν συναφθεί το 2021 και το 2022 με πολύ υψηλότερες τιμές.

    Σύμφωνα με την ετήσια ανάλυση της BIMCO, ο παγκόσμιος στόλος αναμένεται να αυξηθεί 9% το 2024, προσθέτοντας περαιτέρω πίεση στην αγορά. Ως εκ τούτου, οι αυξήσεις ναύλων μπορεί να είναι δύσκολο να επιτευχθούν, αλλά οι τιμές της χρονοναύλωσης είναι πιθανό και να μειώνονται από την νέα χρόνια.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ