20:18 06/09
ΗΠΑ: Τουλάχιστον 88 ταχυδρομικές υπηρεσίες διέκοψαν τις αποστολές δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών
Εξαιρούνται από τους δασμούς μόνο οι αποστολές μεταξύ ιδιωτών.
Του Μηνά Τσαμόπουλου
Σε παράλληλους δρόμους "τρέχει" το σχέδιο για τη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας στα ελληνικά λιμάνια το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Και ενώ όλοι περιμένουν τις πρώτες επαφές του ΥΕΝ Γιώργου Βουλγαράκη με τις διοικήσεις των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και των εργαζομένων βγαίνει από το συρτάρι και το σχέδιο "ομπρέλα".
Τα μεγάλα λιμάνια της χώρας εκτός του ΟΛΠ και του ΟΛΘ βρίσκονται σε φάση σχεδίασης ή υλοποίησης μεγάλων επενδυτικών έργων. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχει κάνει το ΥΕΝ και τα επιτελεία του ΟΛΠ και του ΟΛΘ ο πιο σύντομος δρόμος για την επιτυχή υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδιασμού περνάει μέσα από τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας. Να περάσει δηλαδή σταδιακά η διαχείριση, το management των περισσοτέρων λιμανιών στους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
Σε πρώτο πλάνο αναμένεται να μπουν τα κοντινά τους λιμάνια. Για τον ΟΛΠ αυτό σημαίνει τα λιμάνια της Ελευσίνας, της Ραφήνας και του Λαυρίου και για τον ΟΛΘ η Καβάλα και η Αλεξανδρούπολη. Σε περίπτωση που "περπατήσει" το σχέδιο, Πειραιάς και Θεσσαλονίκη θα έχουν την κεντρική διαχείριση, και τα υπόλοιπα λιμάνια θα διορισθούν γενικοί διευθυντές που θα αναλάβουν να υλοποιήσουν τον προγραμματισμό που θα τους έρχεται έτοιμος από τα δύο κέντρα αποφάσεων που θα δημιουργηθούν.
Τα πλεονεκτήματα
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά κύκλοι των διοικήσεων των δύο λιμανιών τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που θα αποκτήσει η ελληνική λιμενική βιομηχανία από την υλοποίηση του project "ομπρέλα" θα είναι τεράστια και θα έχουν πολυδιάστατο χαρακτήρα. Καταρχήν θα μειωθεί το κόστος. Τα 10 υπόλοιπα λιμάνια της χώρας δεν έχουν την απαραίτητη έτοιμη "υποδομή" για τα έργα στα οποία επιθυμούν να προχωρήσουν. Αντίθετα, στα αμέτρητα γραφεία τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ υπάρχουν έτοιμα σχέδια και μελέτες για οποιοδήποτε έργο χρειαστεί να γίνει. "Ακόμα και στην περίπτωση που κάτι δεν το έχουν, υπάρχει το απαραίτητο στελεχιακό δυναμικό για να το πραγματώσει", αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Στην ουσία του θέματος η προσέγγιση αυτή θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό το κόστος του αναπτυξιακού σχεδιασμού των λιμανιών. Ταυτόχρονα, λόγω του γενικού σχεδιασμού που θα γίνει, οι λιμενικές υπηρεσίες θα μοιραστούν αναλογικά στα λιμάνια, και θα αποφευχθεί το κομφούζιο, που πιθανόν να παρατηρηθεί στην ελληνική λιμενική βιομηχανία αν κάθε διοίκηση προχωρήσει από μόνη της.