Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 04-Οκτ-2023 14:38

    Υπεγράφη η σύμβαση για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Αποστολή Θεσσαλονίκη: Ελένη Μπότα

    Τη σύμβαση ΣΔΙΤ για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, με ανάδοχο την "Κοινοπραξία THEMA (THEMA Consortium), που αποτελείται από τις εταιρείες ATM S.p.A. – Egis Projects S.A.S." υπέγραψε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και της Ελληνικό Μετρό.

    Το έργο προβλέπει τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης σε δύο φάσεις, ενώ το ύψος της σύμβασης ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ.

    Αρχικά θα αρχίσει η λειτουργία της βασικής γραμμής, που ξεκινά από την βορειοδυτική πλευρά της πόλης με τον σταθμό "Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός", ο οποίος βρίσκεται εμπρός από τον σταθμό του ΟΣΕ και συνεχίζει έως τον τερματικό σταθμό "Νέα Ελβετία" στην νοτιοανατολική πλευρά της πόλης, καταλήγοντας στο αμαξοστάσιο Πυλαίας. Η γραμμή ακολουθεί κυρίως τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία, Κωνσταντίνου Καραμανλή, Δελφών και Σόλωνος.

    Το έργο της βασικής γραμμής περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σταθμούς.

    Οι σταθμοί του βασικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης είναι: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου,Βούλγαρη, Νέα Ελβετία. 

    Σε δεύτερο στάδιο θα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά. Οι σταθμοί της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, είναι: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.

    Στο αντικείμενο των υπηρεσιών περιλαμβάνονται, η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση των εγκαταστάσεων, των συστημάτων και του τροχαίου υλικού, ο καθαρισμός, η φύλαξη (ασφάλεια – προστασία), διαχείριση Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (AFC) και η εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος IT-ERP υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης. 

    Στην πλήρη ανάπτυξή του, το σύστημα θα έχει την δυνατότητα να διακινεί με την διέλευση από τους σταθμούς ανά 90 δευτερόλεπτα (ενάμιση λεπτό) 33 αυτόματους συρμούς, 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.

    5988342

    Η τιμή του εισιτηρίου

    Φθηνότερο από το κόμιστρο του μετρό της Αθήνας (το οποίο ανέρχεται στο 1,20 ευρώ), ορίζεται η τιμή στο ενιαίο εισιτήριο για όλα τα αστικά μέσα συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης. 

    Όπως ανέφερε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 και έξι μήνες αργότερα η επέκταση προς Καλαμαριά.

    Την επόμενη εβδομάδα θα περάσει από τη Βουλή η μεταβίβαση της αρμοδιότητας του σταθμού μετεπιβίβασης από τον ΟΣΕΘ στην Ελληνικό Μετρό, ενώ θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο. Ο ίδιος διευκρίνισε πως η τιμή του εισιτηρίου θα οριστεί από το Δημόσιο, ωστόσο εξέφρασε την εκτίμηση ότι το κόστος και για μετεπιβίβαση δεν θα απέχει πολύ από σημερινή τιμή ΟΑΣΘ. 

    Σχετικά με το σταθμό Βενιζέλου ως τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής και θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής καθώς ήδη έχουν εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD).

    5988332

    Η ξενάγηση

    Πριν την υπογραφή της σύμβασης προηγήθηκε ξενάγηση στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας από το Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σταϊκούρα, τον Υφυπουργό Υποδομών Ν. Ταχιάο, στελέχη της Ελληνικό Μετρό και εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης και εν συνεχεία δοκιμαστικό δρομολόγιο μέχρι και στο σταθμό Αγίας Σοφίας. 

    Κατά την ξενάγηση, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας θα γίνεται η στάθμευση και η συντήρηση των συρμών. Στο κτίριο θα απασχολούνται συνολικά 350 εργαζόμενοι ενώ στον χώρο θα στεγάζονται οι εταιρείες Ελληνικό Μετρό, ΟΣΕ και η Κοινοπραξία "THEMA”.

    Για τον σταθμό της Βενιζέλου, ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι οι εργασίες θα συνεχιστούν ενώ ο δρόμος της οδού Εγνατίας θα παραδοθεί στο σύνολο της στα μέσα Δεκεμβρίου, χωρίς τα έργα να επηρεάζουν τη διεξαγωγή της κυκλοφορίας.

    5988231

    5988325

    Διαβάστε ακόμα: 

    * Κ. Μητσοτάκης: Προικίζουμε τη Θεσσαλονίκη με σημαντικά έργα υποδομής

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ