Δευτέρα, 07-Αυγ-2023 07:43
"Άλμα" στο 1,5 δισ. για την αγορά ηλεκτρικών στην Ελλάδα
Του Γιώργου Λαμπίρη
Συνεχίζει να κινείται με υψηλές πτήσεις η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα, καθώς ενισχύεται σημαντικά και από το πρόγραμμα "Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή". Ενδεικτικά για την πορεία της αγοράς είναι τα στοιχεία της GfK, τα οποία έχει στη διάθεσή του το Forbes Greece που δείχνουν ότι ο τζίρος της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων λιανικής, είχε τζίρο που άγγιξε το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, με αύξηση κατά 26,6% σε σύγκριση με πέρυσι για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου. Τη σημαντικότερη αύξηση σε πωλήσεις είχαν τα κλιματιστικά, τα οποία ενισχύονται από το πρόγραμμα ανακύκλωσης όπως και τα ψυγεία και οι καταψύκτες. Ωστόσο τα air conditions ευνοούνται και από την εποχικότητα της περιόδου, όπου λόγω των θερμοκρασιών της θερινής περιόδου μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών οδηγείται στην αγορά νέας συσκευής. Σημειώνεται ότι τα κλιματιστικά αύξησαν το τζίρο τους στο εξάμηνο του 2023 κατά 119,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022, ενώ σε απόδοση ακολούθησαν οι μεγάλες οικιακές συσκευές (πλυντήρια, κουζίνες, ψυγεία, καταψύκτες) με ποσοστό 49,6%.
Διψήφια θετική ήταν η πορεία και για τις μικρές οικιακές συσκευές, οι οποίες κινήθηκαν ανοδικά με 26,7% και ακολούθησαν τα προϊόντα τηλεπικοινωνίας με 15,1%, τα είδη φωτογραφίας με 8,6% και τα προϊόντα οικιακής ψυχαγωγίας όπως οι τηλεοράσεις και τα συστήματα ήχου με 6,6%. Σταθερά αρνητική παραμένει η πορεία των προϊόντων IT και εξοπλισμού γραφείου, καθώς για έναν ακόμα μήνα έχασε πωλήσεις κατά 16,2% γεγονός που οφείλεται στο ότι ένα μεγάλο μέρος της κατανάλωσης για τα συγκεκριμένα προϊόντα εμφανίστηκε μαζικά και έντονα στη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο, η κατηγορία αυτή έχασε την ορμητικότητά της αμέσως μετά την επαναφορά στην κανονικότητα και το άνοιγμα της αγοράς σε συνδυασμό με την επιστροφή της μεγαλύτερης μερίδας των εργαζομένων από το σπίτι στο γραφείο.
Θετική συνεχίζει να είναι η συνολική πορεία της αγοράς και σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, κάτι που σημαίνει ότι και αριθμητικά τα προϊόντα που πωλήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν περισσότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Συγκεκριμένα, η πορεία της αγοράς ηλεκτρονικών και ηλεκτρονικών συσκευών εμφάνισε άνοδο κατά 6,4% σε όγκο.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των τιμών στο συγκεκριμένο κλάδο λιανικής, στέλεχος μεγάλης αλυσίδας λιανικής πώλησης ηλεκτρικών συσκευών ανέφερε ότι περιμένει διόρθωση τιμών στις μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές (ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες), οι οποίες γνώρισαν και τη μεγαλύτερη αύξηση το προηγούμενο διάστημα λόγω του υψηλού μεταφορικού κόστους κατά την εισαγωγή τους από τρίτες χώρες και κυρίως από την Κίνα. "Οιτιμοκατάλογοι στα συγκεκριμένα προϊόντα δεν έχουν αλλάξει προς το παρόν και οι τιμές των μεγάλων συσκευών δεν έχουν μειωθεί έως τώρα. Το πότε θα συμβεί αυτό εξαρτάται από την πολιτική της κάθε εταιρείας, τις πρώτες ύλες, το ύψος των επιτοκίων. Ωστόσο, μόλις κάποια από τις αλυσίδες της αγοράς κάνει την αρχή, θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες για να ακολουθήσουν τον ανταγωνισμό".
Συνολικά ο τζίρος της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα το 2022 ήταν 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 4% σε σύγκριση με τα 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ του 2021. Για τα επόμενα χρόνιαπροβλέπεται ότι ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς θα είναι στα επίπεδα του 3%.
Στην καρδιά της Αθήνας και κατά µήκος της ηλιόλουστης νότιας ακτής, µια αθόρυβη επανάσταση στον χώρο των πολυτελών ακινήτων βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ενώ η τουρκική αλυσίδα Madame Coco, με 850+ καταστήματα σε 23 χώρες, αναπτύσσεται με ρυθμούς πυροβόλου, στην Ελλάδα φαίνεται να καταρρέει σιωπηλά. Το déjà vu και ο İlhan Tanacı.
Η Άγκυρα θέλει τα Eurofighter του Κατάρ για να επισπεύσει την απόκτηση αυτού του προηγμένου μαχητικού.
Τα έσοδα όλων των ομάδων του NBA αυξήθηκαν την περασμένη σεζόν κατά 10%, ενώ η συνολική τους αξία ξεπέρασε τα 160 δισ. δολάρια.
Οι πωλήσεις το εννεάμηνο 2025 ανήλθαν σε €448,5εκ. έναντι €452,0εκ. το εννεάμηνο 2024
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ φαίνεται να πιέζει για μια συμφωνία που θα θέσει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα της Ουκρανίας.
Στόχος της Clove είναι να φέρει τη διαχείριση πλούτου σε ένα ευρύτερο κοινό.
Πρόβλεψη για τζίρο 40 εκατ. εφέτος. Πώς ξανά "κέρδισε" πάνω από 10 εκατ. λίτρα.
Με κεντρικό θέμα τη συνέντευξη του Γιάννη Τσιώρη ιδρυτή του Instashop και της Revotech.
Σε τι συμφώνησαν όλα τα chatbots, ποια υποτίμησαν τον αντίκτυπο μιας "φούσκας" στην οικονομία.
Θα προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια σε έξι σημεία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η εταιρεία των μπισκότων Αλλατίνη και των φρυγανιών Elite χτίζει το μέλλον με ανάπτυξη 4% και ενισχυμένα κέρδη, ενώ παλεύει με το παρελθόν εν αναμονή της απόφασης για τη διαμάχη Φιλίππου-Ρεμούνδου.
Πώς η ΕΕ τώρα επιτρέπει να έχουν "την πίτα ακέραια και το σκύλο χορτάτο".
H startup άντλησε 1,22 εκατ. δολάρια σε έναν pre-seed γύρο χρηματοδότησης, με τη συμμετοχή και του Theti Club.
Πώς η ελληνική πολυεθνική μετατρέπεται στον δεύτερο μεγαλύτερο εμφιαλωτή της Coca-Cola παγκοσμίως.