Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 13-Μαρ-2023 07:33

    Η θέση του ελληνικού τουρισμού έναντι του ανταγωνισμού

    Η θέση του ελληνικού τουρισμού έναντι του ανταγωνισμού
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

    Στην 28η θέση της ετήσιας έκθεσης "Travel & Tourism Development Index 2021" κατατάσσεται η Ελλάδα σύμφωνα με το World Economic Forum, στην ίδια θέση όπου κατατάχθηκε και το 2019. Ανάμεσα στις ανταγωνίστριες χώρες, την καλύτερη θέση καταλαμβάνει η Ισπανία που βρίσκεται στην 3η θέση, ενώ ακολουθεί η Γαλλία στην 4η, η Ιταλία στην 10η και η Πορτογαλία στην 16η.

    Όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιεύει το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η Τουρκία βρίσκεται αρκετές θέσεις κάτω από την Ελλάδα, στην 45η θέση, ενώ ακολουθεί η Κροατία στην 46η θέση.

    Σε μια πιο αναλυτική πρώτη προσέγγιση, η Ελλάδα αν και δεν σημείωσε κάποια μεταβολή στη συνολική κατάταξη, κατέγραψε μεταβολές στους επιμέρους υποδείκτες. Συγκεκριμένα, στους υποδείκτες "Ταξιδιωτική και Τουριστική Πολιτική", "Οδηγοί ζήτησης ταξιδιών και τουρισμού", αλλά και στον υποδείκτη "Υποδομές" σημειώθηκε χειροτέρευση. Αντίθετα στους υποδείκτες "Περιβάλλον" και "Τουριστική Βιωσιμότητα" καταγράφεται βελτίωση.

    Την ίδια ώρα, σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες, η Ελλάδα υστερεί στην υποκατηγορία "Ανταγωνιστικότητα τιμών", με βαθμολογία 3,8 όταν η Τουρκία βρίσκεται στο 6,0 η Ισπανία στο 4,4 και η Κροατία στο 4,3. Επιπρόσθετα, η Ελλάδα παρουσίασε ελαφρά επιδείνωση στη συγκεκριμένη υποκατηγορία σε σχέση με το 2019 που ήταν στο 4,0. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό εύρημα είναι ότι στην κατηγορία Prioritization of Travel & Tourism, η Ελλάδα βρίσκεται στην καλύτερη θέση σε σχέση με τις άλλες χώρες, παρά το γεγονός ότι έπεσε η βαθμολογία της στην συγκεκριμένη κατηγορία σε σχέση με το 2019.

    Η Ελλάδα υστερεί επίσης στην υποκατηγορία "Business Environment", με βαθμολογία 3,6 όταν η Γαλλία είναι στο 4,7 και η Πορτογαλία με την Ισπανία βρίσκονται στο 4,2. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα παρουσίασε βελτίωση στη συγκεκριμένη υποκατηγορία σε σχέση με το 2019 που ήταν στο 3,0.

    Τι μπορεί να αλλάξει

    Όπως διαπιστώνεται στη μελέτη, η άνοδος της Ελλάδας στην κατάταξη στον Travel & Tourism Development Index, θα μπορούσε να επιτευχθεί με την υιοθέτηση των παρακάτω δράσεων:

    -  Εκπαίδευσης, επιμόρφωσης, υιοθέτησης νέων πρακτικών στην αγορά εργασίας που θα συμβάλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας
    στο κλάδο των ξενοδοχείων, της εστίασης και των μεταφορών.

    - Ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού και η ψηφιοποίηση υπηρεσιών με παράλληλη εκπαίδευση του πληθυσμού για να
    διασφαλιστεί η ταχεία εφαρμογή της τεχνολογίας.

    - Ενίσχυση της στρατηγικής προώθησης του brand του προορισμού Ελλάδα.

    - Αύξηση της συνδεσιμότητας της Ελλάδας στο παγκόσμιο δίκτυο αερομεταφορών.

    - Ενίσχυση του οδικού δικτύου (εκτός αυτοκινητοδρόμων) με περισσότερους, άρτια κατασκευασμένους δρόμους και παρεμβάσεις
    βελτίωσης οδικής ασφάλειας του υπάρχοντος δικτύου.

    - Προώθηση της πρόσβασης των δημόσιων συγκοινωνιών

    - Αύξηση των καταγεγραμμένων φυσικών μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς στην Ελλάδα.

    -Αύξηση των καταγεγραμμένων πολιτιστικών μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς στην Ελλάδα και προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και διατήρηση και ενίσχυση παραδοσιακών πρακτικών, τεχνικών και γνώσεων.

    - Στοχευμένες δράσεις ανάδειξης και προώθησης εναλλακτικών μορφών τουρισμού

    - Περιορισμός των ρύπων, ορθή επεξεργασία λυμάτων, προστασία και ανάδειξη φυσικού περιβάλλοντος

    - Βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πόλεις και αστικά κέντρα, ο στοχευμένος καταμερισμός τουριστών για αποσυμφόρηση κορεσμένων τουριστικών περιοχών, η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, η αύξηση της διάρκειας παραμονής
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ