20:18 06/09
ΗΠΑ: Τουλάχιστον 88 ταχυδρομικές υπηρεσίες διέκοψαν τις αποστολές δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών
Εξαιρούνται από τους δασμούς μόνο οι αποστολές μεταξύ ιδιωτών.
Του Μηνά Τσαμόπουλου
Η καυτή πατάτα της ανάπτυξης των λιμένων μέσω επενδύσεων είναι ένα από τα βασικά θέματα τα οποία καλείται να διαχειριστεί η κυβέρνηση της ΝΔ μετά την ανανέωση της λαϊκής εντολής. Ας μην ξεχνάμε ότι ο γόρδιος δεσμός οδήγησε στην μεγάλη απεργία στα λιμάνια ΟΛΠ και ΟΛΘ και στις ατέρμονες συζητήσεις μεταξύ υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και εργαζομένων που αποδείχθηκε ότι ήταν μία επιλογή για να κερδίσουν όλοι χρόνο μέχρι τις εκλογές, όποτε και αν γινόντουσαν.
Τελικά, οι εκλογές έγιναν πολύ πιο γρήγορα από ό,τι περίμενε ο καθένας και το πρόβλημα βρίσκεται και πάλι μπροστά μας, με τις πολυεθνικές να πιέζουν για μία απόφαση. Τα επενδυτικά κεφάλαια των Αράβων και των Κινέζων δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα ενώ οι συζητήσεις έχουν σαφές πολιτικό περιεχόμενο και όχι απλά επενδυτικό. Η χώρα δεν έχει χρήματα για να επενδύσει άρα τις επενδύσεις θα τις κάνουν οι εταιρείες και η χώρα θα εξασφαλίσει έσοδα και θα μειώσει την ανεργία.
Μόνο εμείς…
Σε ποιόν όμως θα δοθούν οι επενδύσεις. Ήδη οι μεγάλες εταιρείες έχουν πάρει θέση και πιέζουν. Πολιτικά, οικονομικά, με επίσημες καταγγελίες και με κάθε διαθέσιμο μέσο. Όλες, μα όλες, εκφράζουν το έντονο ενδιαφέρον τους, αλλά θέτουν και τους όρους τους. "Μόνο εμείς και κανένας άλλος", σε κάθε επένδυση.
Και το δίλημμα είναι, κρατική ανάπτυξη ή είσοδος ιδιωτικών κεφαλαίων στα δύο μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας, τον Πειραιά και την Θεσαλλονίκη;
Η κυβερνητική θέση είναι η παραχώρηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε πολυεθνικές εταιρείες για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στην πρόθεσή της όμως αντιτάχθηκαν αποτελεσματικά οι εργαζόμενοι στα δύο λιμάνια και κατάφεραν να "παγώσουν" την διαδικασία των διεθνών διαγωνισμών.
Η εναλλακτική και τα κέρδη
Η εναλλακτική λύση είναι να αναλάβει την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και ανοδομών το κράτος. Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι ειδικά το λιμάνι του Πειραιά αναδείχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, βασισμένο στη δημόσια διοίκηση. Προσέλκυσε τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες και κατάφερε να έχει μεγάλα κέρδη.
Μάλιστα επισημαίνουν ότι η ΟΛΠ ΑΕ παρουσίασε σημείωσε στο α’ εξάμηνο του 2007 την μεγαλύτερη αύξηση κερδών, τα τελευταία χρόνια.
Η οποία έφτασε το 75%, και ξεπέρασε τα 12 εκατ. ευρώ. Η κερδοφορία, τονίζουν οι εργαζόμενοι καταδεικνύει ότι ο ΟΛΠ έχει την δυνατότητα της αυτόνομης ανάπτυξης. Επίσης, υπογραμμίζουν ότι το λιμάνι βρίσκεται σε γεωγραφική περιοχή "φιλέτο", και ότι σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των υπηρεσιών θα προσελκύσει τεράστιο αριθμό φορτίων τόσο από την Ανατολή όσο και από την Δύση.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι χειρισμοί που θα απαιτηθούν από την κυβέρνηση και τον νέο υπουργό Γιώργο Βουλγαράκη θα είναι υψηλού επιπέδου και βαθμού δυσκολίας. Το αβγό του Κολόμβου.