Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 30-Απρ-2022 20:00

    Όλα τα βήματα της ψηφιακής κάρτας εργασίας

    Τι αλλάζει στις εισφορές στις αποδείξεις δαπάνης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Toυ Δημήτρη Κατσαγάνη

    Αντίστροφη μέτρηση δυόμισι μηνών "τρέχει" μέχρι την πρώτη εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

    Ο λόγος για μία "κάρτα" με την οποία θα κοινοποιείται στο πληροφοριακό σύστημα "Εργάνη", καθημερινά και άμεσα και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο, η έναρξη και η λήξη εργασίας κάθε εργαζομένου, με στόχο την αντιμετώπιση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας.

    Η αρχή, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, θα γίνει από την 1η Ιουλίου 2022 για τους εργαζομένους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με πάνω από 250 εργαζομένους.

    Νωρίτερα, δηλαδή έως τις 30 Ιουνίου, θα πρέπει οι τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ να έχουν ολοκληρώσει την απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης όλων των μισθωτών εργαζομένων τους.

    Την ίδια διαδικασία, δηλαδή την απογραφή του ωραρίου του μισθωτού προσωπικού, θα πρέπει να ξεκινήσουν και οι άλλες επιχειρήσεις –πλην τραπεζών και σούπερ μάρκετ– από την 1η Ιουνίου. Θα πρέπει να την ολοκληρώσουν έως τις 30 Νοεμβρίου 2022. Συνεπώς, όπως αντιλαμβάνονται κύκλοι της αγοράς, με τους οποίους ήλθε σε επαφή το Capital.gr τη σχετική υπουργική ανακοίνωση, από την 1η Δεκεμβρίου 2022 θα ανοίξει ο δρόμος για την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας και στους άλλους κλάδους της οικονομίας, πέραν των τραπεζών και των σούπερ μάρκετ. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως "λογικά" το μέτρο αυτό, τουλάχιστον κατά την παρούσα φάση εφαρμογής του, θα αφορά και στην περίπτωση των άλλων –πλην τραπεζών, σούπερ μάρκετ– επιχειρήσεων εκείνες που έχουν πάνω από 250 εργαζομένους, δηλαδή τις μεγάλες εταιρείες της βιομηχανίας και του ευρύτερου εμπορίου.
     

    Προδιαγραφές

    Για την προετοιμασία των επιχειρήσεων και την ενημέρωση των εργαζομένων το υπουργείο Εργασίας έχει γνωστοποιήσει βασικές προδιαγραφές υλοποίησης των νέων ρυθμίσεων. Ειδικότερα, προβλέπονται τα εξής:

    - Από 1η Ιουνίου 2022 ξεκινά η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις-εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας.

    - Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, το ωράριο απασχόλησης (είτε σταθερό εβδομαδιαίο είτε μεταβαλλόμενο ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, υπερωρίες και άδειες.

    - Μετά την υποβολή της δήλωσης, το πληροφοριακό σύστημα "Εργάνη" θα εμφανίζει το Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας ανά εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου. Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό, μέσω του myErgani mobile app ή το myErgani.gov.gr.

    - Η απογραφική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2022 για όλες τις επιχειρήσεις με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που θα πρέπει –λόγω εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από 1ης Ιουλίου– να την έχουν ολοκληρώσει μέχρι τις 30 Ιουνίου.

    - Επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο "Εργάνη".
     

    "Εργάνη ΙΙ"

    Συγκεκριμένα, σε σχέση με την "Εργάνη ΙΙ" και την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας, προβλέπεται πως στόχος είναι η καταγραφή και διάθεση του Προγραμματισμένου Ωραρίου Εργασίας σε ψηφιακή μορφή, το οποίο θα συγκεντρώνει όλα τα δηλωθέντα στοιχεία για Ωράριο Απασχόλησης, Υπερωρίες και Άδειες.

    Μέσα από το νέο σύστημα καταγραφής της Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας (Εργάνη ΙΙ), ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο:

    - Γενικά στοιχεία που αφορούν την Σχέση Εργασίας ως προς το Χρόνο Εργασίας

    - Ωράριο απασχόλησης, σε δύο βασικές κατηγορίες:

    - Σταθερό Εβδομαδιαίο (δήλωση ωραρίου για εβδομάδα αναφοράς, Δευτέρα – Κυριακή)

    - Μεταβαλλόμενο ανά ημέρα (πρόγραμμα εργασίας)

    - Έκτακτες τροποποιήσεις ωραρίου

    - Υπερωρίες

    - Άδειες

    Μετά από την επεξεργασία των παραπάνω δηλώσεων του εργοδότη για ωράριο απασχόλησης, έκτακτες τροποποιήσεις ωραρίου, υπερωρίες και άδειες, το νέο σύστημα οργάνωσης χρόνου εργασίας του συστήματος "Εργάνη" θα εμφανίζει ολοκληρωμένα το προγραμματισμένο ωράριο Εργασίας ανά Εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου.

    Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση στο προγραμματισμένο ωράριο εργασίας όπως αυτό έχει δηλωθεί από τον εργοδότη, μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal για την ενημέρωση των εργαζόμενων (https://myErgani.gov.gr).

    Οι εργοδότες, μέσα από το "Εργάνη", θα έχουν πρόσβαση στον προγραμματισμό εργασίας για το σύνολο των εργαζόμενων, καθώς και εργαλεία αναζήτησης -ελέγχου και διαδικασίες υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων.

    Το νέο σύστημα οργάνωσης χρόνου εργασίας του συστήματος "Εργάνη" θα χρησιμοποιεί τις παρακάτω διαδικασίες:

    -Νέα διαδικασία υποβολής της Δήλωσης Στοιχείων Εργασιακής Κατάστασης που αφορούν Χρόνο Εργασίας

    -Νέες διαδικασίες υποβολής Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας

    -Ωράριο Απασχόλησης - σταθερό Εβδομαδιαίο

    -Ωράριο Απασχόλησης - Μεταβαλλόμενο Ανά Ημέρα

    -Έκτακτες Τροποποιήσεις

    -Άδειες

    -Αναγγελία νόμιμης υπερωριακής Απασχόλησης

    -Αναγγελία πρόσληψης (αφαίρεση στοιχείων ωραρίου)

    Δηλώσεις Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας

    Από 1η Ιουλίου 2022 ξεκινά η εφαρμογή της 1η φάσης της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους των Τραπεζών και των Σούπερ Μάρκετ με εργαζόμενους άνω των 250.

    Το μέτρο θα επεκταθεί σταδιακά στη συνέχεια σε όλους τους υπολοίπους κλάδους (μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις).

    Με την κάρτα εργασίας θα υπάρχει καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο Π.Σ. Εργάνη της έναρξης και λήξης εργασίας (στοιχεία πραγματικού χρόνου εργασίας), για κάθε εργαζόμενο.

    Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της κάρτας εργασίας στο σύστημα "Εργάνη".

    Αναπτύσσεται και θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση-αποχώρηση από την εργασία και αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. Εργάνη. Η Κάρτα Εργασίας (QR Code) κάθε υπαλλήλου θα είναι διαθέσιμη μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani για τους εργαζόμενους η οποία θα διατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

    Όλα τα στοιχεία της ψηφιακής κάρτας εργασίας θα είναι άμεσα διαθέσιμα σε εργοδότες και εργαζόμενους, σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου (ημερολόγιο πραγματικής απασχόλησης).

    Οι εργαζόμενοι θα έχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση στα δεδομένα της ατομικής τους ψηφιακής κάρτας εργασίας, μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (myErgani.gov.gr).

    Οι εργοδότες, μέσα από το "Εργάνη", θα έχουν πρόσβαση στο σύνολο των υποβληθέντων στοιχείων από τον μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας, για το σύνολο των Εργαζόμενων, καθώς και εργαλεία επεξεργασίας-αναζήτησης αυτών των στοιχείων.

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ