Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 09-Απρ-2022 08:00

    Τι τζίρο χάνουν τα σούπερ μάρκετ

    σούπερ μάρκετ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Μέρος των πωλήσεων που κέρδισαν τα δύο έτη και της ισχυρής ζήτησης που παρουσιάστηκε στην αγορά, έχουν αρχίσει να χάνουν εντός του 2022 τα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, με τις οποίες μίλησε το Capital.gr. Θυμίζουμε ότι το σύνολο των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά το πρώτο έτος της πανδημίας, το 2020, με ποσοστό 9,7%. Ακολούθησε το 2021, όπου οι πωλήσεις για το οργανωμένο λιανεμπόριο ήταν επίσης αυξημένες, με σημαντικότερη ώθηση να λαμβάνεται από πλευράς των Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτη, οι οποίες αύξησαν περαιτέρω το τζίρο τους την περασμένη χρονιά με ποσοστό 5%, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα διατηρεί περίπου το 1/3 της συνολικής αγοράς σε τζίρο, με μερίδιο άνω του 30%. Επομένως είναι λογικό η κάθε διακύμανση της Σκλαβενίτης, της μεγαλύτερη τη τάξει αλυσίδας στην Ελλάδα, να συμπαρασύρει και συνολικά τις επιδόσεις της αγοράς.

    Ερχόμενοι πλέον στο 2022, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στην διάθεσή μας, ο φετινός Μάρτιος ήταν πτωτικός για τα σούπερ μάρκετ. Ας μην ξεχνάμε ωστόσο ότι τον περσινό Μάρτιο επιβλήθηκαν νέα περιοριστικά μέτρα και lockdown στην αγορά, ενώ οι καταναλωτές έπρεπε να μετακινούνται με την αποστολή γραπτών μηνυμάτων στον πενταψήφιο αριθμό 13033, γεγονός που ευνόησε τα ελληνικά σούπερ μάρκετ και τις πωλήσεις τους. Πρακτικά λοιπόν η πτώση των φετινών πωλήσεων, αποτελεί απώλειες έναντι των εσόδων και κερδών των δύο προηγούμενων ετών της πανδημίας.

    Πλήρης αντιστροφή δεδομένων εντός του 2022

    Φέτος τα δεδομένα στην αγορά παρουσιάζονται εντελώς διαφορετικά. Κι αυτό διότι τα κόστη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι έντονα αυξημένα στους τομείς της ενέργειας, των μεταφορικών, των πρώτων υλών και άλλων ανελαστικών δαπανών. Ταυτόχρονα όμως εμφανίζεται μία κάμψη της ζήτησης στο σύνολο της αγοράς, η οποία απορρέει από τις πληθωριστικές πιέσεις που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες.

    Οι απώλειες που καταγράφονται στις μεγαλύτερες αλυσίδες

    Όπως ενημερώνουν το Capital.gr πηγές με γνώση του θέματος, το σύνολο των μεγαλύτερων αλυσίδων της αγοράς κινήθηκε πτωτικά κατά τον Μάρτιο του 2022. Ειδικότερα, οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη έχασαν 2% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες πωλήσεις του Μαρτίου του 2021. Αντίστοιχα η ΑΒ Βασιλόπουλος έχασε ποσοστό πωλήσεων της τάξεως του 8%, τα My market απώλεσαν ποσοστό 3,5%, ο Μασούτης 4,6%, ο Γαλαξίας 9% και ο Κρητικός 2%. Εξαίρεση αποτελούν τα MarketIn, που κερδίζουν 1%. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο και για απώλειες που κατέγραψε η Lidl, στα επίπεδα του 6% κατά την εξεταζόμενη χρονική περίοδο.

    Στα προαναφερόμενα ποσοστά θα πρέπει να υπολογιστεί και ο πληθωρισμός στα τρόφιμα, ο οποίος κινείται στα επίπεδα του 5%, γεγονός που ενισχύει τις απώλειες για τις αλυσίδες.

    Συνολικά η αγορά για τον Μάρτιο υπολογίζεται ότι έχασε – αμιγώς από την μείωση της κατανάλωσης – ποσοστό πωλήσεων που υπερβαίνει το 3% τον φετινό Μάρτιο και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ποσοστό που σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικά μεγαλύτερο με τον συνυπολογισμό του πληθωρισμού στα τρόφιμα που προαναφέραμε.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ