Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 02-Φεβ-2022 07:37

    Λιανεμπόριο: Χάθηκαν οι μισές πωλήσεις τον πρώτο μήνα του 2022

    Λιανεμπόριο: Χάθηκαν οι μισές πωλήσεις τον πρώτο μήνα του 2022
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Σε ποσοστό που αγγίζει ακόμα και το 50% ανήλθε η πτώση της κατανάλωσης στο ελληνικό λιανεμπόριο τον φετινό Ιανουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 που θεωρείται συγκρίσιμο έτος, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο Capital.gr ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου. Θα θυμίσουμε ότι στις αρχές του 2020 τα λιανεμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω της πανδημίας, γι’ αυτό και δεν συγκρίνεται ο φετινός Ιανουάριος με τον περσινό, αλλά με αυτόν του 2019. 

    Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά τον Γ. Χατζηθεοδοσίου και στα μέτρα περιορισμού της κίνησης, επισημαίνοντας ωστόσο ότι υφίσταται πεδίο αισιοδοξίας για την πορεία της αγοράς τον Φεβρουάριο. Σύμφωνα με τον ίδιο οι τιμές στα προϊόντα ένδυσης και υπόδυσης δεν έχουν αυξηθεί παρά το αυξημένο κόστος στις μεταφορές, την ενέργεια και τις πρώτες ύλες. "Ο λόγος για τον οποίο δεν έχουν περάσει ακόμα αυξήσεις στα ρούχα και στα παπούτσια στη λιανική, είναι ότι τα καταστήματα λόγω της περιορισμένης κίνησης κατά την τελευταία διετία αλλά και των διαδοχικών lockdown έχουν διατηρήσει αποθέματα από προηγούμενες σεζόν". 

    Κατά τον επικεφαλής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων οι αυξήσεις στον τομέα ένδυσης και υπόδησης θα εμφανιστούν από τον Νοέμβριο, μετά το πέρας των εκπτώσεων, όταν και θα χρειαστεί η επανέναρξη των εισαγωγών, δεδομένης της σταδιακής πώλησης των αποθεμάτων από προηγούμενα έτη. 

    Την ίδια στιγμή η αύξηση των τιμών ενέργειας που επηρεάζει και τα πάγια μηνιαία έξοδα των πολιτών, έρχεται να θέσει και σε αυτή την περίπτωση προτεραιότητες ως προς τη διαχείριση του διαθέσιμου εισοδήματος κατά πρώτο λόγο σε λογαριασμούς και τρέχουσες υποχρεώσεις, θέτοντας σε αναστολή δαπάνες για την αγορά προϊόντων που δεν είναι πρώτης ανάγκης. 

    Όμιλος Φουρλή: Μουδιασμένη η αγορά τον Ιανουάριο

    Σε επικοινωνία που είχαμε με στελέχη του ομίλου Φουρλή, μίας από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, μας εκθέτουν την πορεία που καταγράφεται αυτή τη στιγμή, λέγοντας ότι το 2022 ξεκίνησε νωχελικά και λόγω περιορισμών αλλά και λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας, σε συνδυασμό με την εβδομάδα της εκδήλωσης του χιονιά και του παγετού που ακολούθησε. 

    Κερδοφόρο το 2021 για τον όμιλο Φουρλή

    Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι το καταναλωτικό κοινό συνέχισε στην τρέχουσα χρονική περίοδο να πραγματοποιεί τις αγορές του από τα καταστήματα Intersport που διαχειρίζεται ταυτόχρονα με την Athlete’s Foot και την IΚΕΑ o όμιλος Φουρλή. Σε ό,τι αφορά την IΚΕΑ η πορεία του Ιανουαρίου δεν ήταν το ίδιο ενθαρρυντική, με την αλυσίδα επίπλων και ειδών διακόσμησης να κινείται πτωτικά σε σύγκριση με τον συγκρίσιμο Ιανουάριο του 2019. Σημειώνουν μάλιστα ότι η πτωτική πορεία ξεκίνησε από τον Δεκέμβριο και συγκεκριμένα μετά την εφαρμογή των μέτρων περιορισμού της μετάλλαξης "Όμικρον", ενώ είχαν προηγηθεί δύο έντονα ανοδικοί μήνες ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος για τον όμιλο. 

    Αντιστρόφως ανάλογη η εικόνα το 2021 για τον όμιλο

    Αντιστρόφως ανάλογη ήταν για τον όμιλο η πορεία του 2021. Ειδικότερα η Intersport άγγιξε νούμερα του 2019 εντός του 2021, κινούμενη σημαντικά ανοδικά και σε σύγκριση με το 2020. Σε ό,τι αφορά την IΚΕΑ, το 2021 κινήθηκε σε υψηλό μονοψήφιο αριθμό πωλήσεων σε σύγκριση με το 2020 και με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό κάτω από το 2019. Μάλιστα το 2021 για τον όμιλο Φουρλή χαρακτηρίζεται ως μία καλή χρονιά, η οποία αναμένεται ότι θα αποτυπωθεί και με ιδιαίτερα ικανοποιητική κερδοφορία. Θυμίζουμε ότι για τον όμιλο το εννεάμηνο του περασμένου έτους έφερε πωλήσεις 316,5 εκατ. ευρώ, έναντι 279 εκατ. ευρώ το 2020 με αύξηση κατά 13,3%. 

    Στη λιανική αθλητικών ειδών (Intersport και Athlete’s Foot), οι πωλήσεις το εννεάμηνο του 2021 ανήλθαν στα 122,7 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 25,7% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2020 (97,7 εκατ. ευρώ). Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18,2% ενώ στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 36,0%, συγκρινόμενες με το εννεάμηνο του 2020. Η ΙΚΕΑ παρουσίασε πωλήσεις 193,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2021, αυξημένες κατά 6,7% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2020 (181,7 εκατ. ευρώ).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ