Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Νοε-2021 07:54

    Managers από τον ιδιωτικό τομέα εξετάζουν στον ΕΦΚΑ

    Η πανδημία πλήγωσε τα έσοδα των Ταμείων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Κατσαγάνη

    Προς την αξιοποίηση δυναμικού του ιδιωτικού τομέα και για διοικητικές θέσεις του ΕΦΚΑ προσανατολίζεται η κυβέρνηση, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr από στελέχη των Tαμείων με εικόνα των διατάξεων του υπό διαμόρφωση νομοσχεδίου εκσυγχρονισμού τους.

    Το νομοσχέδιο αυτό το έχει προαναγγείλει ο ίδιος ο Υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, και, σύμφωνα με τις δηλώσεις, θα προβλέπει την εισαγωγή νέων μεθόδων μάνατζμεντ, εντός της συνταγματικής νομιμότητος.

    Πηγές του Capital.gr από στελέχη των ταμείων αναφέρουν πως στο τραπέζι βρίσκεται η θέσπιση της δυνατότητας επιλογής επιτελικών στελεχών του ΕΦΚΑ και από τον ιδιωτικό αλλά και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, και όχι μόνο από τον ΕΦΚΑ ή το Υπουργείο Εργασίας.

    Και αυτό με βάση αντικειμενικά, νέα, υψηλά κριτήρια, έτσι ώστε να προσελκυστούν στελέχη με τα καλύτερα δυνατά προσόντα.

    Το σενάριο θέσπισης της δυνατότητας ένταξης ιδιωτών στο δυναμικό διοίκησης του ΕΦΚΑ έρχεται, ενώ το Υπουργείο Εργασίας έχει ήδη προχωρήσει δύο νέες σημαντικές πρωτοβουλίες συνεργασίας των ταμείων με τον ιδιωτικό τομέα.

    Η πρώτη πρωτοβουλία είναι η εκπαίδευση – πιστοποίηση αυτοαπασχολούμενων δικηγόρων και λογιστών για την απονομή νέων συντάξεων, ενώ η δεύτερη είναι η λειτουργία της ενιαίας τηλεφωνικής γραμμής του ''1555” με συμμετοχή και ιδιωτικών εταιρειών.

    Πιο αναλυτικά, όπως ανέφερε ο Υπ. Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την παρουσίαση της πλήρους λειτουργίας του ''1555”, το παλιό τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ π.χ. λειτουργούσε με ωράριο Δημοσίου και απαντούσε μόλις 800 κλήσεις την ημέρα, με μέσο χρόνο αναμονής τα 20 λεπτά.

    Αδυνατούσε δε να απαντήσει στο 1/3 των κλήσεων είτε γιατί δεν είχε αρκετό προσωπικό στις ώρες αιχμής είτε γιατί οι πολίτες κουράστηκαν να περιμένουν στο ακουστικό τους και το έκλειναν!

    Κληθήκαμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση μη εξυπηρέτησης και την επιτακτική ανάγκη να βρούμε άμεσα λύση εν μέσω πανδημίας. Επιλέξαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό εξυπηρέτησης, μια γραμμή "για να βρίσκεις άκρη".

    Την υλοποίηση του έργου ανέλαβε η Deloitte σε συνέχεια πρόσκλησης προς τις 5 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου (PWC, Grant Thornton, KPMG, E&Y), με τη συμμετοχή των τριών μεγαλύτερων παρόχων call center, της Cosmote/Evalue, της Teleperformance και της Mediatel, που έχουν διεθνή εμπειρία, τεχνογνωσία αλλά και επαρκές προσωπικό για τις ανάγκες ενός τόσο μεγάλου εγχειρήματος.

    Όσον αφορά στους ιδιώτες λογιστές και δικηγόρους την Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 179 πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι έπιασαν δουλειά στον e-ΕΦΚΑ και θα μπορούν να επιλέγονται από τους ασφαλισμένους για να αναλάβουν την ταχεία έκδοση της σύνταξης τους, σύμφωνα με ανακοίνωση.

    Παράλληλα, την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου ξεκίνησε ο δεύτερος κύκλος εκπαίδευσης-πιστοποίησης 1.200 επιπλέον λογιστών και δικηγόρων.

    Αναλυτικά:

    – Ήδη από την Τετάρτη 10 Νοεμβρίου, οι 179 πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι μπορούν να υποβάλουν αίτημα εγγραφής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί (https://apps.efka.gov.gr/bAccess/).

    – Από την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου συνδέθηκαν στην πλατφόρμα προκειμένου να ορίσουν την χρονική διαθεσιμότητα τους για μελλοντικές συναντήσεις-ραντεβού με τους ασφαλισμένους που υποβάλλουν αίτημα συνταξιοδότησης.

    - Από την Δευτέρα 15 Νοεμβρίου οι πιστοποιημένοι μπορούν να επιλέγονται από τον ασφαλισμένο που υποβάλλει ηλεκτρονικά αίτημα συνταξιοδότησης στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ, για να αναλάβουν την συνταξιοδοτική του υπόθεση. Στον ασφαλισμένο θα εμφανίζονται εκείνοι οι πιστοποιημένοι που είναι διαθέσιμοι (έχουν αναλάβει λιγότερες από πέντε υποθέσεις) και αφού επιλέξει αυτόν που επιθυμεί, τότε ορίζει και την ημερομηνία και ώρα του ραντεβού με τον πιστοποιημένο. Στη συνέχεια θα λάβει e-mail ότι η υπόθεσή του έχει ανατεθεί στον πιστοποιημένο επαγγελματία της επιλογής του και ότι ισχύει το ραντεβού που έχει επιλέξει κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης συνταξιοδότησης.

    Υπενθυμίζεται πως σε πρώτη φάση οι πιστοποιημένοι μπορούν να αναλάβουν νέες συνταξιοδοτικές υποθέσεις του τ. ΙΚΑ, τ. ΟΓΑ και τ. ΟΑΕΕ που αντιστοιχούν στο 75% του συνολικού αριθμού αιτήσεων κάθε μήνα.

    Παράλληλα, από την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου ξεκίνησε ο δεύτερος κύκλος εκπαίδευσης-πιστοποίησης των επόμενων στη σειρά προτεραιότητας 1.200 λογιστών και δικηγόρων.

    Εξάλλου, έχει εκδοθεί η υπουργική απόφαση, σύμφωνα με την οποία από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) δημιουργείται ειδική πλατφόρμα προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr ΕΨΠ), για την ανάθεση από τους ενδιαφερόμενους ασφαλισμένους ή δικαιοδόχους προς τους πιστοποιημένους επαγγελματίες του έργου σύμπραξης στη διαδικασία απονομής συνταξιοδοτικών παροχών από τον e-ΕΦΚΑ και για την παροχή υπηρεσιών επιτάχυνσης της απονομής συνταξιοδοτικών παροχών.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ