Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 16-Ιουλ-2021 17:09

    ΤΑΙΠΕΔ: Ζήτησε βελτιωμένη προσφορά από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - EGIS για την Εγνατία Οδό

    ΤΑΙΠΕΔ: Ζήτησε βελτιωμένη προσφορά από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - EGIS για την Εγνατία Οδό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 17:40

    Βελτιωμένη προσφορά από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -- EGIS για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ζήτησε το ΤΑΙΠΕΔ. 

    Σύμφωνα με πληροφορίες οι δυο προσφορές που ανοίχθηκαν χθες φαίνεται να έχουν σημαντική διαφορά μεταξύ τους, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό το ακριβές ύψος των προσφορών. 

    Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), συνεδρίασε σήμερα και αποφάσισε να ζητήσει μία βελτιωμένη προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της για χρονική περίοδο 35 ετών. 

    Υπενθυμίζεται ότι χθες το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην αποσφράγιση των Φακέλων Β’ των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, που κατατέθηκαν την 01/04/2021 από τις ενώσεις προσώπων (με αλφαβητική σειρά): 

    1)    VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESIONES S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. 
    2)    ΓΕΚΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.

    Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό ξεκίνησε αρχικά με επτά ενδιαφερόμενους αλλά τελικώς βρέθηκαν εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας, με τελευταία αποχώρηση εκείνη της ΑΚΤΩΡ η οποία αν και κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα, τελικά αυτά απορρίφθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας. 

    Αν τελικώς η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού καταλήξει στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο Όμιλος καθίσταται πλέον κυρίαρχος στον τομέα των Παραχωρήσεων, σχεδιάζοντας μάλιστα να προχωρήσει στην δημιουργία αυτόνομης εταιρείας στον τομέα αυτό.  Ήδη στις παραχωρήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνονται οι εταιρείες αυτοκινητοδρόμων (ΝΕΑ ΟΔΟΣ και Κεντρική Οδός), στις οποίες η εταιρεία κατέχει το 100% των μετοχών, καθώς και η παραχώρηση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, στην οποία κατέχει το 32,46% των μετοχών.

    Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2017 και οι θεσμοί τα τελευταία χρόνια έχουν θέσει επιτακτικά το ζήτημα των καθυστερήσεων έναντι των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.    

    Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ