Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 10-Ιουν-2021 02:31

    Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων

    Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Σε "παράσταση για δύο ρόλους" εξελίσσεται για ακόμη ένα έτος η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, με τους Έλληνες και τους Κινέζους εφοπλιστές να "κονταροχτυπιούνται" για τα περισσότερα deals.

    Λίγο πριν την εκπνοή του πρώτου εξαμήνου, οι εγχώριοι πλοιοκτήτες διατηρούν ένα προβάδισμα ασφαλείας, αλλά οι Κινέζοι έχουν περάσει μπροστά στο ξηρό φορτίο και εξετάζουν νέες αγοραστικές ευκαιρίες.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τα εβδομαδιαία στοιχεία της ναυλομεσιτικής Allied Shipbroking, από την πρώτη ημέρα του 2021 και μέχρι τις 6 Ιουνίου, οι "Greeks" έχουν αποκτήσει 196 πλοία, έναντι 3,1 δισ. δολαρίων, ενώ οι Κινέζοι ενισχύθηκαν με 170 βαπόρια, επενδύοντας συνολικά περίπου 2,2 δισ. δολάρια.

    Τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά αν αναλογιστεί κανείς πως στο σύνολο του 2020 οι Έλληνες είχαν αγοράσει 233 πλοία, ενώ οι Κινέζοι 179. 

    Εξετάζοντας τις φετινές κινήσεις ανά τύπο πλοίου, στα bulk carriers, κυριαρχούν, όπως προαναφέρθηκε οι εφοπλιστές από την ασιατική χώρα, με 126 αγορές, έναντι 1,63 δισ. δολαρίων. Ωστόσο, οι Έλληνες έχουν διαθέσει περισσότερα κεφάλαια (1,8 δισ. για 118 πλοία).

    Οι πλοιοκτήτες από την Ελλάδα κατέχουν τα πρωτεία στους υπόλοιπους ναυτιλιακούς κλάδους. Συγκεκριμένα, στα πετρελαιοφόρα το σκορ είναι 49 (948 εκατ. δολαρίων) - 32 (585 εκατ. δολαρίων), στα containerships 20 (109 εκατ. δολαρίων) - 4 (33,2 εκατ. δολαρίων) και στα LNG - LPG carriers 2 (180 εκατ. δολαρίων) - 1 (7,1 εκατ. δολαρίων).

    Η διαφορά των εφοπλιστών των δύο χωρών από την τρίτη θέση είναι χαώδης, με τους Ελβετούς να έχουν αγοράσει 28 πλοία και τους Νορβηγούς 20. Για την ιστορία, την πρώτη πεντάδα κλείνουν Γερμανοί και Δανοί με 19 αγορές.

    Μεγαλύτεροι πωλητές πλοίων είναι και φέτος οι Ιάπωνες, οι οποίοι μέχρι σήμερα έχουν "ξεφορτωθεί" 143 μονάδες. Συνολικά 118 πλοία έχουν πουλήσει οι Έλληνες, εισπράττοντας 1,58 δισ. δολάρια. Περί τα 1,2 δισ. δολάρια για 59 πλοία έχουν εισρεύσει στα ταμεία των Κινέζων εφοπλιστών.

    Σημειώνεται πάντως ότι οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είναι αρκετά πιο δραστήριοι σε παραγγελίες νέων πλοίων, έχοντας επενδύσει σε περίπου 174 νεότευκτα το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι 49 συμφωνιών των Ελλήνων.

    Οι δύο στόλοι

    Οι Έλληνες είναι παραδοσιακοί "παίκτες" στη ναυτιλιακή αγορά, γνωρίζοντας καλά πότε πρέπει να "χτυπήσουν" για να αποκομίσουν μεγαλύτερα οφέλη. Παράλληλα, οι Κινέζοι σημειώνουν ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, επενδύοντας σε νέο και μεταχειρισμένο τονάζ.

    Με βάση στοιχεία της Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) για το 2020, οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες αντιστοιχούν στο 17,7% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και οι κινεζικές στο 11,2%.

    Από το 2015 έως το 2020 ο ελληνικός στόλος έχει αυξηθεί κατά 17,6% σε αριθμό πλοίων και 30,94% σε όρους χωρητικότητας (dwt) και ο κινεζικός κατά 37,4% και 49,94% αντίστοιχα.

    Διαβάστε ακόμη: 

    * Ελληνική ναυτιλιακή αγόρασε 12 πλοία έναντι $233,9 εκατ.

    * Ναυτιλία: "Καμπανάκι" αύξησης του κόστους από "βιαστικές" αποφάσεις φορολογίας

    * Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές εμπιστεύονται την ελληνική σημαία

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ