Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 04-Μαρ-2021 19:51

    Fin Forum: Τα τρία συστατικά της επιτυχίας για την επόμενη ημέρα στις τράπεζες

    Fin Forum: Τα τρία συστατικά της επιτυχίας για την επόμενη ημέρα στις τράπεζες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    H πανδημία λειτούργησε ως καταλύτης για την έναρξη και επιτάχυνση ενός δομικού μετασχηματισμού στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, ο οποίος περιλαμβάνει τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά στοιχεία. Πρόκειται για επανασχεδιασμό των εσωτερικών δομών και της κουλτούρας με στόχο να ανταποκριθούν οι τράπεζες στις απαιτήσεις των καταναλωτών και τον ανταγωνισμό της επόμενης ημέρας.

    Οι αλλαγές αυτές περιλαμβάνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την εσωτερική αναδιάρθρωση των τραπεζικών ομίλων δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων, αλλά και σε προσαρμογές που συνδέονται με τους κινδύνους. Το τελευταίο μάλιστα στοιχείο ενσωματώνει και τη νέα πραγματικότητα που προσδιορίζεται από την Υπεύθυνη Τραπεζική και τις αρχές του ESG, δηλαδή τη στήριξη της πράσινης ανάπτυξης, της κοινωνίας και της διακυβέρνησης. Διότι τα κριτήρια αυτά πλέον δεν είναι προεραιτικά αλλά επιβάλλονται από τις κινήσεις κεφαλαίων που καθορίζουν τις στρατηγικές στα δάνεια και τις επενδύσεις.

    Η Τράπεζα Πειραιώς σχεδίασε, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης και παράλληλα με την αντιμετώπιση των πρωτόγνωρων συνθηκών, ένα ολιστικό, εμπροσθοβαρές και δυναμικό πρόγραμμα μετασχηματισμού, το οποίο βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ήδη από τον Σεπτέμβριο 2020, ανέφερε ο k. Γιώργος Καραμουσαλής, Deputy CFO, Head of Transformation & Business Strategy της Τράπεζας Πειραιώς, μιλώντας στο Fin Forum 2021.

    Όπως σημείωσε ο κ. Καραμουσαλής, "το ξέσπασμα της πανδημίας ήταν μια ευκαιρία να τεστάρουμε τα αντανακλαστικά του οργανισμού μας, να αξιολογήσουμε τα δεδομένα και να μετατρέψουμε αυτήν την κρίση σε ευκαιρία". "Η έκτακτη συνθήκη της πανδημίας, δεν θα πρέπει να ερμηνευθεί και αντιμετωπιστεί ως έκτακτη, μη επαναλαμβανόμενη. Αντιθέτως, η αβεβαιότητα είναι το νέο modus operandi και η νέα πραγματικότητα, που είναι ίσως πιο περίπλοκη από το παρελθόν, καθότι είμαστε στο μεταίχμιο σημαντικών και παράλληλων αλλαγών σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας, απαιτεί από τους οργανισμούς εγρήγορση για δράση και προσαρμοστικότητα", είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμουσαλής.

     Ο κ. Ερν. Παναγιώτου, Γενικός Διευθυντής Μετασχηματισμού Εθνικής Τράπεζας, επεσήμανε τη σημασία της ηλεκτρονικής τραπεζικής. "Το μερίδιο αγοράς μας σε ενεργούς χρήστες στο mobile banking έχει φτάσει στο 33% και στο internet banking στο 27%”, ανέφερε και συμπλήρωσε ότι η πανδημία επιβεβαίωσε τις στρατηγικές προτεραιότητες της ΕΤΕ που ήταν ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η δυνατότητα προσαρμογής στις νέες συνθήκες. Όπως εξήγησε ο ίδιος, "στην Εθνική Τράπεζα είχαμε θέσει ήδη από το 2018 ως ξεκάθαρη στρατηγική προτεραιότητα την ανάπτυξη των ψηφιακών μας καναλιών και υπηρεσιών, και είμαστε πραγματικά περήφανοι για τα όσα έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα, κάτι που ίσως δεν περίμενε και η αγορά από εμάς.” Κοιτάζοντας μπροστά, ο κ. Παναγιώτου ανέφερε ότι στην Εθνική Τράπεζα "θα συνεχίσουμε να παραδίδουμε στους πελάτες μας – ιδιώτες και επιχειρήσεις – πολλές νέες λειτουργικότητες. Το σημαντικό είναι να συνεχίσουμε να εκπλήσσουμε θετικά τους πελάτες μας και συνεχώς να βελτιώνουμε την τραπεζική τους εμπειρία”.

    Η κυρία Αναστασία Σακελλαρίου, Γενική Διευθύντρια – Chief Transformation Officer της Alpha Bank επισήμανε τέσσερις τάσεις: την στροφή των πελατών προς το digital, την ανάδειξη της ανάγκης για ευελιξία και γρήγορη προσαρμογή στις καταστάσεις, την υιοθέτηση της τηλεργασίας και την πιθανή δημιουργία νέων κόκκινων δανείων. "Στην Alpha Bank, συνεχίζοντας τη μεθοδική δουλειά που έγινε τα προηγούμενα χρόνια, επενδύουμε στη δημιουργία νέων μοντέλων εξυπηρέτησης των πελατών και διανομής των υπηρεσιών μας, ενισχύοντας τα ψηφιακά μας κανάλια και αναπτύσσοντας περαιτέρω την απομακρυσμένη υποστήριξη των πελατών για συναλλαγές, παροχή συμβουλών και άλλες υπηρεσίες", τόνισε. "Έχουμε δομήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα μετασχηματισμού", σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο της Τράπεζας, τόνισε η κυρία Σακελλαρίου, προσθέτοντας ότι σύντομα ολοκληρώνεται η πρώτη φάση του και ξεκινάει η εντατική υλοποίησή του. Εξήγησε ότι οι πιο σημαντικές προκλήσεις είναι "η κινητοποίηση και ο αποτελεσματικός συντονισμός των πολλών ομάδων εργασίας και η αλλαγή της κουλτούρας των ανθρώπων μας" και πως για την αντιμετώπισή τους έχει συγκροτηθεί ειδική ομάδα, με πάνω από 150 στελέχη, τα οποία αποτελούν και τον πυρήνα του μετασχηματισμού.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ