Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 29-Οκτ-2020 09:06

    Θ. Βενιάμης: Η ελληνική σημαία είναι ξανά ανταγωνιστική

    Θ. Βενιάμης: Η ελληνική σημαία είναι ξανά ανταγωνιστική
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Την πρόβλεψη ότι εντός της επόμενης δεκαετίας η πλειοψηφία του ελληνόκτητου στόλου θα επιστρέψει στην ελληνική σημαία και παράλληλα θα αναγεννηθεί η ελληνική ναυτοσύνη, κάνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, ως αποτέλεσμα του νέου καθεστώτος απασχόλησης των κατώτερων πληρωμάτων στα υπό ελληνική σημαία πλοία που θεσπίστηκε το προηγούμενο καλοκαίρι. Ο ίδιος προαναγγέλει ότι η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών είναι έτοιμη να προχωρήσει σε εκστρατεία προσέλκυσης νέων ανέργων Ελλήνων στην ναυτιλιακή βιομηχανία, μόλις ολοκληρωθούν κάποιες τελευταίες εκκρεμότητες σε σχέση με το νέο νομοθετικό καθεστώς. Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία που εισήχθη το καλοκαίρι οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις επιτρέπεται να απασχολούν κατώτερα πληρώματα με βάσει τα ισχύοντα στις διεθνείς συμβάσεις ναυτικής εργασίας. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Βενιάμης σε συνέντευξή του στο LloydsList με αφορμή αφιέρωμα στην ελληνική ναυτιλία, με το νέο καθεστώς οι νέοι Έλληνες θα έχουν την ευκαιρία να βρουν απασχόληση σε ελληνικά εμπορικά πλοία και να ξεφύγουν από την ανεργία. Παράλληλα ο ίδιος εκτιμά ότι μέχρι του χρόνου με το νέο καθεστώς η ελληνική σημαία μπορεί να γίνει ανταγωνιστική έναντι των άλλων σημαιών της Ευρώπης. Επιπλέον δηλώνει βέβαιος ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε την πλειοψηφία των ελληνικών πλοίων να επιστρέφουν στην ελληνική σημαία. Εάν επιτύχουμε στην αναγέννηση της ναυτοσύνη, η ελληνική ναυτιλία μπορεί να προσβλέπει σε ακόμη πιο επιτυχημένα χρόνια, καταλήγει ο πρόεδρος της ΕΕΕ.

    Ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε επίσης στα διεθνή θέματα που απασχολούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία υπογραμμίζοντας ότι οι Έλληνες εφοπλιστές τάσσονται υπέρ των διεθνών κανονιστικών ρυθμίσεων για τη ναυτιλία μέσω του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ ξεκαθαρίζοντας ότι είναι υπέρ της ελεύθερης αγοράς και εναντίον του προστατευτισμού και των εθνικών ή των περιφερειακών ρυθμίσεων.

    Κριτική σε ΕΕ

    Ο ίδιος δηλώνει ότι η βιομηχανία διεθνώς έχει προειδοποιήσει ότι το διεθνές σύστημα εμπορίας ρύπων δεν είναι κατάλληλο για τη ναυτιλία ασκώντας κριτική στην πρόθεση της ΕΕ να εντάξει την ναυτιλιακή βιομηχανία σε αυτό. Πρόκειται για σύστημα που δε μειώνει τους ρύπους αλλά αντίθετα επιτρέπει να πληρώνεις για να ρυπαίνεις σημειώνει ο κ. Βενιάμης προσθέτοντας ότι η ναυτιλία αντιμετωπίζεται διαφορετικά από τις υπόλοιπες μεταφορές, καθώς οι χερσαίες μεταφορές έχουν μείνει εκτός συστήματος ενώ οι αεροπορικές μεταφορές περιλαμβάνονται μόνο σε ό,τι αφορά τις πτήσεις εντός ΕΕ. 

    Ο ίδιος άφησε αιχμές για την στάση της ΕΕ τονίζοντας ότι παρά την κλιμάκωση της κρίσης ευρωπαίοι αξιωματούχοι αρνήθηκαν να συναντηθούν με την ηγεσία της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, που εκπροσωπεί το 53% του ευρωπαϊκού στόλου. Από το ξέσπασμα της πανδημίας η ΕΕΕ έχει θέσει στα ευρωπαϊκά φόρα δύο θέματα: το πρώτο να βοηθηθεί η αλλαγή των πληρωμάτων στα πλοία και το δεύτερο να υποχρεωθούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες να αναστείλουν τις αποπληρωμές δανείων για τις ευρωπαϊκές ναυτιλιακές επιχειρήσεις για μια περίοδο δύο έως τριών ετών προκειμένου να ενισχυθεί η ρευστότητα του κλάδου. Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποκρίθηκε θετικά, εκδίδοντας σχετικές οδηγίες προς τις τράπεζες. 

    Συμβολή ΕΕΕ

    Σε ό,τι αφορά τη συμβολή της Ενώσεως στη διαμόρφωση του διεθνούς θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας ο κ. Βενιάμης τόνισε ότι η ΕΕΕ ενώνει την φωνή της με τους άλλους φορείς για την υποστήριξη των κοινών προτάσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα συλλογικής δράσης αποτελεί η συμβιβαστική πρόταση που κατατέθηκε στον ΙΜΟ για την εισαγωγή υποχρεωτικών περιορισμών στην ισχύ των κινητήρων των πλοίων  με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία. Η πρόταση υποστηρίχθηκε μεταξύ άλλων από την Ελλάδα, την Ιαπωνία και τη Νορβηγία καθώς και από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο. Ήταν μια συλλογική πρόταση από μεγάλες ναυτιλιακές χώρες, τόνισε. 

    Τέλος ο πρόεδρος της ΕΕΕ αναφέρθηκε στη ΣΥΝ- ΕΝΩΣΙΣ το κορυφαίο επίτευγμα συλλογικής κοινωνικής προσφοράς του ελληνικού εφοπλισμού, δηλώνοντας ότι θα είναι υπερήφανος για αυτήν μόλις αποχωρήσει από την ηγεσία της ΕΕΕ. Όπως ανέφερε η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣέχει συγκεντρώσει τεράστια ποσά για την ενίσχυση της ελληνικής κοινωνίας τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης αλλά και για την κάλυψη έκτακτων αναγκών όπως στη διάρκεια των πυρκαγιών ή της πανδημίας. Οι έλληνες εφοπλιστές αγαπούμε τη χώρα μας, μπορεί το επίκεντρο της δραστηριότητάς μας να βρίσκεται εκτός των συνόρων αλλά είμαστε οι πρώτοι που θα προστρέξουμε για βοήθεια, καταλήγει ο κ. Βενιάμης. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ