Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 27-Σεπ-2020 08:07

    Νέα δεδομένα δημιουργεί για τις επιχειρήσεις το MyData της ΑΑΔΕ

    Νέα δεδομένα δημιουργεί για τις επιχειρήσεις το MyData της ΑΑΔΕ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Στην επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων οδηγεί η λειτουργία της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, μέσω της εφαρμογής MyData της ΑΑΔΕ, η οποία αναμένεται να μπει σε λειτουργία από την ερχόμενη Πέμπτη 1η Οκτωβρίου.

    Ξεκινώντας από το επόμενο διάστημα χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες θα κόβουν ηλεκτρονικά τα τιμολόγια τους αλλά και θα διατηρούν πλήρως ηλεκτρονικά τα λογιστικά τους βιβλία. Στο πλαίσιο αυτό αναθερμαίνεται το ενδιαφέρον ακόμη και μικρών επιχειρήσεων για ψηφιακές λύσεις που δεν σταματούν στο ηλεκτρονικό τιμολόγιο αλλά επεκτείνονται και σε άλλες εμπορικές εφαρμογές (ERP, CRM κλπ).

    Εξάλλου και οι ίδιες οι εταιρείες πληροφορικής που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του επιχειρηματικού λογισμικού σπεύδουν να αξιοποιήσουν τα νέα δεδομένα που φέρνει η ΑΑΔΕ, προσφέροντας λύσεις προσαρμοσμένες ειδικά στις ανάγκες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, χωρίς κόστη εγκατάστασης και με προσιτό κόστος. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω των εφαρμογών που λειτουργούν μέσω διαδικτύου και με το μοντέλο "Λογισμικό ως Υπηρεσία” (Software as a Service).

    Το αυξημένο ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για αυτού του είδους τις εφαρμογές επιβεβαιώνει στο Capital.gr ο οικονομικός διευθυντής της Epsilon Net, Γιάννης Κουτκουδάκης, σημειώνοντας ότι "ειδικά από το καλοκαίρι και έπειτα είδαμε σημαντική αύξηση τους ενδιαφέροντος από τις επιχειρήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν δύο βασικές προκλήσεις, πρώτον το MyData και δεύτερον τις ανάγκες για απομακρυσμένη εργασία”.

    "Πέρα από το MyData, πολλοί θέλουν να προχωρήσουν στην επόμενη ημέρα που είναι η μηχανογράφηση της επιχείρησης τους. Σήμερα κάποιος επιχειρηματίας ή ελεύθερος επαγγελματία, θέλει να έχει ένα μικρό CRM ή τη δυνατότητα να μπορεί να κάνει μια διαφημιστική καμπάνια στο Facebook. Για αυτό πολλοί φεύγουν από την ταμειακή μηχανή και στρέφονται στη μηχανογράφηση και κυρίως στις Web λύσεις”, προσθέτει.

    Οι πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης

    Η σύνδεση των επιχειρήσεων με το MyData μπορεί να γίνει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους: Με την απευθείας σύνδεση της ταμειακής μηχανής (σ.σ. Για αυτό μέχρι τις 31/10 πρέπει να έχουν αντικατασταθεί οι παλιές ταμειακές)  ή του λογισμικού που ακόμη διαθέτουν ή ακόμη και με το "χειροκίνητο” ανέβασμα των τιμολογίων στην εφαρμογή.

    Ωστόσο, δίνεται και η δυνατότητα σύμβασης με κάποιον από τους πιστοποιημένους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης που αναλαμβάνουν για λογαριασμό της επιχείρησης την αποστολή των τιμολογίων αλλά και τον έλεγχό τους καθώς αυτά "ανεβαίνουν” στο MyData. Σήμερα ήδη τέσσερις εταιρείες (Epsilon Net, SoftΟne, Retail Link και Impact) έχουν εγγραφεί στο ειδικό μητρώο της ΑΑΔΕ ως πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

    Μάλιστα, το υπουργείο Οικονομικών έχει θεσμοθετήσει μια σειρά κινήτρων για όσου επιλέξουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου για την έκδοση και λήψη παραστατικών πωλήσεων. Και συγκεκριμένα:

    - Μείωση των ετών παραγραφής από φορολογικούς ελέγχους σε τρία χρόνια από πέντε που ισχύει σήμερα.

    - Δυνατότητα πλήρους απόσβεσης στον πρώτο χρόνο του κόστους αγοράς του εξοπλισμού και λογισμικού που θα αποκτήσει η επιχείρηση για την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου.

    - Δυνατότητα επιπλέον έκπτωσης κατά 100% από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης, της δαπάνης που αφορά την αμοιβή του παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

    Τέλος, προβλέπεται η απαλλαγή από την υποχρέωση χρήσης Φορολογικής ταμειακής μηχανής ή Φορολογικού μηχανισμού για τις πωλήσεις λιανικής

    Τα οφέλη για Δημόσιο και επιχειρήσεις

    Μέσω της ηλεκτρονικής τιμολόγησης υπάρχει η φιλοδοξία στο υπουργείο Οικονομικών να εξαλειφθεί η έκδοση πλαστών φορολογικών στοιχείων και να περιοριστεί σημαντικά η έκδοση και λήψη εικονικών. Η υποχρέωση των ηλεκτρονικών τιμολογίων, από την πλευρά του Δημοσίου αναμένεται να επιφέρει μείωση της φοροδιαφυγής και αύξηση των εσόδων από το ΦΠΑ. Αντίστοιχη πρωτοβουλία που εφαρμόστηκε στην Πορτογαλία είχε ως αποτέλεσμα αύξηση της είσπραξης ΦΠΑ κατά 780 εκατ. ευρώ σε έναν χρόνο.

    Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικά οφέλη και για τις επιχειρήσεις οι οποίες θα μειώσουν τα διαχειριστικά τους κόστη, ειδικά για τις εταιρείες του λιανεμπορίου που ανταλλάσσουν χιλιάδες τιμολόγια ετησίως. Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) υπολογίζεται ότι η καθολική υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μπορεί να εξοικονομήσει 1-1,5 δισ. ευρώ ετησίως για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ηλεκτρονικά τιμολόγια δεν είναι μια καινούργια υπόθεση, καθώς το e-invoicing έχει εισαχθεί νομοθετικά στη χώρα μας, επί καθεστώτος Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων,  ωστόσο πολλές μικρές και μεσαίες εταιρείες εξακολουθούν να δουλεύουν με χειρόγραφα τιμολόγια και βιβλία. Σύμφωνα με το ELTRUN 20.000 ελληνικές επιχειρήσεις διακινούν ετησίως πάνω από 25 εκατομμύρια B2B τιμολόγια ηλεκτρονικά, όμως σε ετήσια βάση υπολογίζεται ότι εκδίδονται περίπου 250 εκατ. τιμολόγια από επιχείρηση σε επιχείρηση.

    kostaskets@capital.gr 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Διαβάστε το ΚΕΦΑΛΑΙΟ
    και ηλεκτρονικά στο

    ReadPoint
    Kυκλοφορεί μαζί με το
    FORBES ΟΚΤ 2020