Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 08-Μαϊ-2020 15:04

    Χάρης Θεοχάρης: Να μην χαθεί ο Αύγουστος για τον Τουρισμό

    Χάρης Θεοχάρης: Να μην χαθεί ο Αύγουστος για τον Τουρισμό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η επανεκκίνηση της τουριστικής βιομηχανίας, το πλαίσιο λειτουργίας των ξενοδοχείων, τα υγειονομικά πρωτόκολλα και ο έντονος προβληματισμός της αγοράς για το μέλλον του κλάδου τέθηκαν επί τάπητος στη διαδικτυακή συζήτηση με θέμα "Τουρισμός και τα σχέδια για την επόμενη ημέρα".

    Όπως ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, είναι κρίσιμο ο Αύγουστος, ο οποίος είναι ο πιο ισχυρός μήνας της σεζόν, να μην πάει χαμένος και να σωθεί και κάποιο μέρος από τον Ιούλιο.

    "Τα αρνητικά σενάρια είναι γνωστά, ίσως έχουμε το 10-20% του τουρισμού σε σχέση με πέρσι, όμως εμείς εργαζόμαστε στο ρεαλιστικό σενάριο που λέει πως εάν κινηθούμε σωστά κατά τη δεύτερη φάση μετά τη χαλάρωση των μέτρων, μπορούμε να περιορίσουμε την ύφεση" υπογράμμισε ο κ. Θεοχάρης.

    "Δεν θεωρώ χαμένη καμία αγορά, θα παλέψουμε με νύχια και με δόντια. Η ασφάλεια θα είναι το κύριο κριτήριο και το κύριο ζητούμενο". Ο ίδιος θεωρεί πως θα ανακάμψει πρώτα η εσωτερική αγορά, μετά ο οδικός τουρισμός και στη συνέχεια οι κοντινές αγορές του εξωτερικού και στο τέλος οι μακρινές. "Δουλεύουμε  εντατικά προς όλες τις κατευθύνσεις, έχουμε πλάνο που λαμβάνει υπόψη τις νέες υγειονομικές συνθήκες" τόνισε.

    Όπως ανέφερε, αναμένονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που έχουν σταλεί ήδη στους κοινωνικούς εταίρους για να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Θα είναι έτοιμα την επόμενη εβδομάδα.

    Είναι επίσης καθοριστικής σημασίας, είπε, να ανακάμψει η οικονομική δραστηριότητα και να ανοίξουν τα ξενοδοχεία. Θα υπάρξουν μέτρα στήριξης για τις μονάδες που θα ανοίξουν για την τόνωση της απασχόλησης και στη συνέχεια για αυτές που δεν θα καταφέρουν να λειτουργήσουν. Για την καταβολή των μισθωμάτων είπε πως είναι για ένα θέμα του απασχολεί το υπουργείο.

    "Η προσπάθεια να γεφυρώσουμε το υγειονομικό κομμάτι με το ρεαλισμό των πρωτοκόλλων ήταν μια επίπονη και δύσκολη δουλειά. Η χώρα είναι πρωτοπόρος σε επίπεδο σχεδίου για να φύγουμε μπροστά. Πρέπει να ανοίξει η συνδεσιμότητα με το εξωτερικό. Αλλά πρέπει να δούμε ποιοι είναι οι υγειονομικοί και οικονομικοί όροι για να ανοίξουν τα ξενοδοχεία, πως θα διαχειριστούμε τα κρούσματα, με ποιος ελέγχους θα σιγουρέψουμε πως η αγορά θα συμμορφωθεί. Είναι ένα δύσκολο και περίπλοκο εγχείρημα" υπογράμμισε.

    "Ομιχλώδες τοπίο"

    Στη συζήτηση συμμετείχε και ο Πάνος Παλαιολόγος, πρόεδρος και ιδρυτής της Hotel Brain. "Μπορώ να δηλώσω την πρόθεση να ανοίξουμε όλα τα ξενοδοχεία. Έχουμε όμως πολλά ερωτηματικά, δεν έχουμε όλα τα δεδομένα, υπάρχει ένα βασικό στοιχείο που λείπει και αυτό είναι οι πελάτες" τόνισε. 

    "Είναι δύσκολο να ανοίξεις ένα ξενοδοχείο χωρίς να ξέρεις την πελατεία. Θα πρέπει να λυθούν θέματα όπως οι αεροπορικές συνδέσεις και οι μεταφορές, να καταρτιστούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Θέλουμε να ανοίξουμε και να στηρίξουμε τον τουρισμό και την οικονομία. Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε την πληρότητα. Είναι σε ομιχλώδες τοπίο" είπε.

    "Πιστεύω πως οι αξίες των ακινήτων θα πέσουν, αλλά όχι τόσο, γιατί είναι μοναδικό το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Γύρος εξαγορών και συγχωνεύσεων δεν έχει υπάρξει μέχρι τώρα, αλλά σε μια περίοδο κρίσης τη δύναμη την έχει αυτός που έχει τη ρευστότητα. Είμαι αισιόδοξος και δεν έχουμε κάτι να φοβηθούμε. Είμαστε ευχαριστημένοι από τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και το brand της Ελλάδας έχει ανέβει" συμπλήρωσε.

    Εκτίμησε πως οι πρώτες μονάδες που θα ανοίξουν θα είναι όσες απευθύνονται στον εσωτερικό τουρισμό και οι προορισμοί που θα στηρίζονται στον οδικό τουρισμό, ενώ τα ξενοδοχεία μεγάλης κλίμακας θα είναι πιο δύσκολο να ανοίξουν.

    Ο Νίκος Χάντζος, διευθυντής Ανάπτυξης της Marriott International για την Ελλάδα και την Κύπρο, από την πλευρά του ανέφερε πως οι ιδιοκτήτες με περισσότερα από ένα ξενοδοχεία δεν θα τα ανοίξουν όλα και πως θα υπάρξουν συνέργειες.

    "Δεν βιαζόμαστε να ανοίξουμε από τη στιγμή που δεν υπάρχουν πελάτες. Είναι στενάχωρο να βλέπουμε κλειστά τα ξενοδοχεία. Μέσα στον Ιούνιο και προς το τέλος σταδιακά κάποιοι όροφοι να μπορέσουν να ανοίξουν με πρωτόκολλα της χώρας και του brand" είπε ο Paul Gomopoulos Managing Director της HINES Greece.

    Διευκρίνισε εντούτοις πως η HINES δεν αλλάζει το επενδυτικό της πλάνο για την Ελλάδα, καθώς ο σχεδιασμός είναι μακροπρόθεσμος, ενώ ο όμιλος συνεχίζει να αναζητά ευκαιρίες στην ελληνική αγορά.

    Υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια και επενδυτές που θέλουν να επενδύσουν στον ξενοδοχειακό τομέα, αν και αναμένεται μείωση των συναλλαγών. Η Ελλάδα ξεκινά από καλή θέση στο χώρο της Μεσογείου και μπορεί να κερδίσει μέρος από την τουριστική πίτα φέτος, σημείωσε η Νίκη Σύμπουρα Διευθύνουσα Σύμβουλος Cushman & Wakefield Proprius.

    Τέλος, ο Γιάννης Παπαχρήστου, Γενικός Διευθυντής, Coca-Cola Τρία Έψιλον, σημείωσε πως η εφοδιαστική αλυσίδα έχει ρόλο να παίξει και το πιο βασικό ήταν να κρατηθούν ανοικτά τα εργοστάσια. "Αν δεν υπάρξουν προϊόντα, όλα τα άλλα είναι λεπτομέρειες. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι δεν κάναμε καμία αναστολή εργασίας. Οι πωλήσεις γίνονται μέσω χονδρεμπόρων. Δεν είναι μεγάλες επιχειρήσεις και βρέθηκαν χωρίς τζίρο. Αν αυτός ο κλάδος καταρρεύσει θα το βρούμε μπροστά μας. Όταν ανοίξει ο Τουρισμός πρέπει να είμαστε όλοι προετοιμασμένοι. Περιμένουμε το άνοιγμα της εστίασης και των ξενοδοχείων" τόνισε.

    Βίκυ Κουρλιμπίνη

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Διαβάστε το ΚΕΦΑΛΑΙΟ
    και ηλεκτρονικά στο

    ReadPoint
    Κυκλοφορεί εκτάκτως
    Παρασκευή 5-Ιουν-2020