Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 29-Οκτ-2019 13:50

    Nielsen: Σε ιστορικό υψηλό ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το γ΄ τρίμηνο

    Nielsen: Σε ιστορικό υψηλό ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το γ΄ τρίμηνο
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στην Ελλάδα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο γ΄ τρίμηνο 2019 ανέρχεται στις 84 μονάδες και για πρώτη φορά πλησίασε σημαντικά τον ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 88 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση κατά 12 μονάδες σε σχέση με το β΄ τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

    Και οι τρεις επιμέρους μεταβλητές, βάση των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, έχουν σημειώσει βελτίωση. Σημαντικά βελτιώνεται η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, με αύξηση +13 ποσοστιαίες μονάδες (46%) σε σχέση με το β΄ τρίμηνο 2019.

    Σήμερα, το 56% των Ελλήνων αμφιβάλλουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό σημαντικά μειούμενο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου το 72% εξέφραζε την ανάλογη αμφιβολία. 7 στους 10 Έλληνες (68%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, σταθεροποιημένο από το α΄ τρίμηνο του 2018.

    Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Ειδικότερα, 3 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την οικονομία (31%) και την εργασία (31%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την προσωπική υγεία (22%).

    Επίσης, 6 στους 10 Έλληνες (63%) προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι δύο κύριες ενέργειες των Ελλήνων για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (62%, στα ίδια επίπεδα με το γ΄ τρίμηνο 2018) και στα έξοδα για ρουχισμό (59% σε ανάλογα ποσοστά το γ΄ τρίμηνο 2018 με 56%).

    Τέλος, το 54% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σημαντικά μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (71% το γ΄ τρίμηνο 2018).

    Η ταυτότητα της έρευνας

    Η έρευνα "The Conference Conference Board® Global Consumer Confidence” υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen.

    Συμμετέχουν 32.000 καταναλωτές από 64 χώρες. Το δείγμα αποτελείται από χρήστες internet σε κάθε χώρα που δέχονται να συμμετάσχουν στην έρευνα, έχει quotas στο φύλο και την ηλικία και επιπλέον σταθμίζεται ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό των χρηστών internet κάθε χώρας. Η μέθοδος συλλογής στοιχείων γίνεται μέσω online . Η μέτρηση γ΄ τριμήνου 2019 πραγματοποιήθηκε μεταξύ 15 Αυγούστου και 2 Σεπτεμβρίου 2019. Η έρευνα Global Consumer Confidence καθιερώθηκε το 2005.

    Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται από 3 επιμέρους μεταβλητές: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό, και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων