Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 08-Οκτ-2019 08:44

    Πρεμιέρα με χαμηλότερη τιμή 11% φέτος για το πετρέλαιο θέρμανσης

    Πρεμιέρα με χαμηλότερη τιμή 11% φέτος για το πετρέλαιο θέρμανσης
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Πρεμιέρα με χαμηλότερη τιμή σε σχέση με πέρυσι, αναμένεται να γίνει την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών.

    Συγκεκριμένα, εάν έβγαινε σήμερα το πετρέλαιο θέρμανσης θα είχε τιμή 1,02 ευρώ το λίτρο όταν πέρυσι είχε ξεκινήσει να διατίθεται σε τιμή 11% υψηλότερη στο 1,148 ευρώ το λίτρο. Αντίστοιχα τον περασμένο Απρίλιο όταν σταμάτησε η διάθεση του ντίζελ θέρμανσης η τιμή ήταν 10% ακριβότερη στο 1,136 ευρώ το λίτρο.

    Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης είναι εκείνες που κράτησαν συνολικά την αγορά εμπορίας πετρελαιοειδών, η οποία στο 8μηνο του έτους είχε θετικό πρόσημο 3,8%.

    Ωστόσο η αύξηση αποδίδεται πρωτίστως στις πωλήσεις του ντίζελ θέρμανσης, το οποίο παρουσιάζει αύξηση 24,8% σε σχέση με το 2018, ενώ οι βενζίνες εμφανίζουν υποχώρηση 0,9% και το πετρέλαιο κίνησης αύξηση 1,8%, δηλαδή στα καύσιμα κίνησης καταγράφεται σταθεροποίηση. 

    Αιτήματα του κλάδου

    Χθες σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με εκπροσώπους του τύπου, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών παρουσίασε τα κύρια θέματα του κλάδου εστιάζοντας σε 4 προβλήματα: στα προβλήματα που δημιουργούνται από τον ενεργειακό σχεδιασμό, στο φλέγον ζήτημα της παραβατικότητας, στο ζήτημα του μεταφορικού ισοδύναμου και στο θέμα του πετρελαίου θέρμανσης.

    Ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γ. Αληγιζάκης ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης έχει καταγραφεί μείωση από τα 3 εκατ. μετρικούς τόνους στο 1 εκατ.

    Ο πρόεδρος του  ΣΕΕΠΕ ανέφερε ότι αν και συντάσσεται με το αίτημα για μείωση του ΕΦΚ που έχει διατυπωθεί από τους εκπροσώπους των βενζινοπωλών, εντούτοις κατανοεί ότι σε αυτή τη φάση η κυβέρνηση δεν μπορεί να προχωρήσει για δημοσιονομικούς λόγους σε μείωση της φορολογίας. Εκείνο που προτείνει ο σύνδεσμος είναι να διευρυνθούν τα κριτήρια για τους δικαιούχους του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης.

    Συγκεκριμένα ο ΣΕΕΠΕ προτείνει με διπλασιασμό του ποσού που διατίθεται από τον προϋπολογισμό από τα 50 στα 100 εκατ. ευρώ, να χορηγείται το επίδομα θέρμανσης σε όλους τους φορολογούμενους με εισόδημα έως 50 χιλιάδες ευρώ. 

    Σύστημα εισροών 

    Μετά από χρόνια προσπαθειών και 10 χρόνια μετά τη θέσπιση των μέτρων για την παράνομη διακίνηση και το σύστημα εισροών εκροών ακόμη δεν είναι λειτουργικό καθώς εάν κάποιος πρατηριούχος ή διακινητής διακόψει την λειτουργία του συστήματος για κάποιο διάστημα και μετά ξανασυνδεθεί αυθαίρετα δεν ελέγχεται, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ξέρουν οι αρχές τι καύσιμα εισήχθησαν και εξήχθησαν από τις αποθήκες το επίμαχο διάστημα, δηλαδή να ακυρώνεται στην πράξη το σύστημα. 

    Το πρόβλημα σύμφωνα με την ΑΑΔΕ οφείλεται σε κακό σχεδιασμό του συστήματος εξαρχής και σύμφωνα με το νόμο που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση το σύστημα εισροών εκροών θα ξεκινήσει να λειτουργεί κανονικά σε δύο χρόνια το 2022.

    Ο ΣΕΕΠΕ προτείνει στον αντίποδα να υπάρξει συνεργασία των αρχών με τον ιδιωτικό τομέα και τις εταιρείες του κλάδου ώστε να αναβαθμιστούν οι υποδομές, ακόμη και με χρηματοδότηση των εταιρειών, ώστε το σύστημα να ξεκινήσει να λειτουργεί πιο γρήγορα.

    Όπως ανέφερε ο κ. Αληγιζάκης, οι εταιρείες που λειτουργούν νόμιμα δεν αντέχουν να περιμένουν δύο χρόνια για να λειτουργήσει το σύστημα. Επίσης ο ΣΕΕΠΕ ζητεί να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι και να υπάρξει συντονισμός των τεσσάρων συναρμόδιων υπουργείων Οικονομίας, Οικονομικών, Μεταφορών και Ενέργειας. Η αγορά είναι Βαβέλ και απαιτείται συντονισμός, ανέφερε ο κ. Αληγιζάκης.

    Για το μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή την επιδότηση που δίνεται για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κόστος μεταφοράς των μόνιμων κατοίκων, προϊόντων και στρατηγικών φορτίων όπως καύσιμα από και προς τα νησιά, ο ΣΕΕΠΕ προτείνει να επεκταθεί και να εφαρμοστεί άμεσα στα υπόλοιπα νησιά (σήμερα εφαρμόζεται σε 34) να συμπεριληφθεί το πετρέλαιο θέρμανσης και όλοι οι τύποι βενζινών, να ενεργοποιηθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα και να λειτουργήσει ο ελεγκτικός μηχανισμός ώστε να διασφαλίζεται η μετακύλιση της επιδότησης στους καταναλωτές.

    Σημειώνεται ότι από το 2013 εκκρεμεί η καταβολή οφειλόμενων επιδοτήσεων ύψους 4 έως 5 εκατ. ευρώ, ποσό για το οποίο εκκρεμούν αγωγές των μελών του ΣΕΕΠΕ στα διοικητικά δικαστήρια. 

    Για τον ενεργειακό σχεδιασμό, ο ΣΕΕΠΕ ζητεί να τεθούν ρεαλιστικοί στόχοι και να μην ισχύουν τα καθεστώτα επιβολής που προβλέπουν σε περίπτωση μη επίτευξης των μη ρεαλιστικών στόχων μεγάλα πρόστιμα για τις εταιρείες.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι για μια μεσαία εταιρεία με μερίδιο 9% προβλέπονται εξοντωτικά πρόστιμα ύψους 13 εκατ. ευρώ που μαθηματικά θα την οδηγήσουν σε κλείσιμο.

    Ο ΣΕΕΠΕ υποστηρίζει ότι οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών δεν έχουν άμεση σχέση με τον καταναλωτή (αυτό ισχύει για τους πρατηριούχους και τους εμπόρους) ούτε μπορούν να δεσμεύσουν πχ με μακροχρόνια συμβόλαια πελάτες ώστε να χρηματοδοτήσουν επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας.

    Οι εταιρείες επισείουν τον κίνδυνο να μην επιτευχθεί ο στόχος εξοικονόμησης και τα εξοντωτικά πρόστιμα να καταστήσουν μη βιώσιμες της εταιρείες με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν χιλιάδες θέσεις εργασίας.

    Σημειώνεται ότι λόγω της κρίσης υπάρχει ήδη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων για εξοικονόμηση ενέργειας των εταιρειών πετρελαιοειδών.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων