Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 22-Αυγ-2019 08:27

    ΟΛΠ: Κατατίθεται το νέο master plan, ξεμπλοκάρουν οι επενδύσεις της Cosco

    ΟΛΠ: Κατατίθεται το νέο master plan, ξεμπλοκάρουν οι επενδύσεις της Cosco
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Το νέο επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ  επανακαταθέτει αύριο Παρασκευή στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων η διοίκηση του Οργανισμού, όπως είχε συμφωνηθεί στις επαφές που έγιναν το προηγούμενο διάστημα μεταξύ της Cosco και της ηγεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. 

    Το νέο master plan περιλαμβάνει δύο σημαντικές αλλαγές που αλλάζουν την προοπτική του λιμανιού και αναμένεται να προσδώσουν νέα δυναμική στην ήδη εντυπωσιακή ανάπτυξη του ΟΛΠ. Η πρώτη αφορά στην κατασκευή και τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να καλυφθεί η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για το λιμάνι του Πειραιά. Η δυναμικότητα του 4ου προβλήτα θα είναι στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας το συνολικό capacity του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΛΠ, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε τα 4,9 εκατ. teus με αύξηση 18,4% σε σχέση με το 2017, ενώ φέτος αναμένεται νέα αύξηση στα επίπεδα των 5,5 εκατ. teus. Το ύψος της επένδυσης για την κατασκευή νέου προβλήτα που θα κατασκευαστεί στα ανατολικά του προβλήτα 1 υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ.

    Η δεύτερη αλλαγή στο master plan του ΟΛΠ αφορά στην αλλαγή του σχεδιασμού για το εμπορικό κέντρο, το οποίο θα είναι κατά πολύ μικρότερο από το αρχικό πλάνο: Από 44 χιλιάδες τετραγωνικά, τελικά θα κατασκευαστεί εμπορικό 22 χιλιάδων τετραγωνικών το οποίο θα εξυπηρετεί τους χώρους του σταθμού κρουαζιέρας και μόνο τους επισκέπτες, δηλαδή δεν θα είναι ανοιχτό για το ευρύ κοινό. 

    Οι τροποποιήσεις αυτές αλλάζουν σημαντικά το ύψος των προβλεπόμενων νέων επενδύσεων της Cosco στον Πειραιά, που από 612 εκατ. ευρώ, τελικώς θα ξεπεράσουν τα 800 εκατ. ευρώ. Το νούμερο προκύπτει κυρίως από το κόστος της κατασκευής του νέου προβλήτα, αφού αφαιρεθούν τα έργα που έχουν ήδη υλοποιηθεί αλλά και το κόστος για την κατασκευή ναυπηγείου για μεγάλα γιωτ, που αφαιρέθηκε από το πλάνο, επί προηγούμενης κυβέρνησης. 

    Σημειώνεται τέλος ότι το master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει έναν ευρύτατο κατάλογο έργων, που χωρίζεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης (επέκταση επιβατικού λιμένα, εργασίες επισκευής και συντήρησης υποδομών, επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων κλπ.) αλλά και τις πρόσθετες όπως αυτές έχουν προκύψει από τη μελέτη του συμβούλου McKinsey με στόχο τη βέλτιστη δυνατή ανάπτυξη του λιμανιού. Πρόκειται για επενδύσεις που συνδέονται με συγκεκριμένες τάσεις αλλά και ανάγκες της αγοράς, όπως για παράδειγμα η κατασκευή των δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης που επιδιώκεται να αποτελούν βασική υποδομή για τη μετατροπή του car terminal του Πειραιά σε βασικό hub διακίνησης αυτοκινήτων από την Ασία, προς τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης. Το ίδιο ισχύει και για την επένδυση για τα ξενοδοχεία και το εμπορικό κέντρο στον Πειραιά. Οι πρόσθετες επενδύσεις, ειδικότερα, περιλαμβάνουν την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας αλλά και έως 4 ξενοδοχείων καθώς επίσης και του εμπορικού κέντρου που θα εξυπηρετεί την κρουαζιέρα,  το νέο κέντρο logistics, την κατασκευή του car terminal, τη διασύνδεση με τον ΟΔΔΥ και τέλος την προμήθεια εξοπλισμού. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων