Τετάρτη, 06-Ιουλ-2016 07:36
Cosco: Πρόσθετες επενδύσεις 500 εκατ. στον Πειραιά

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 11:03
Πρόσθετες επενδύσεις, άνω των 500 εκατ.ευρώ, πρόκειται να κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά πέραν των 350 εκατ. που προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ, ανακοίνωσε σήμερα στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ο πρόεδρος της Cosco Χου Λιρόνγκ, κατά τη διάρκεια συνάντησής τους στη Σαγκάη.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της Cosco κατά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό στην έδρα της εταιρείας στη Σαγκάη, του είπε χαρακτηριστικά ότι προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς ήδη η Cosco έχει επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους.
Στο πλαίσιο αυτό, είπε ο πρόεδρος της Cosco, θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου με 4.000 επιβάτες. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας στην Ελλάδα και η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ.
Δεύτερη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στην πρώτη προβλήτα για τη διακίνηση των εμποροκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή, πρόσθεσε ο Χου Λιρόνγκ, θα μπορούν στην προβλήτα να αποθηκευτούν 7 εκατ. κοντέινερς κα στο μέλλον 10 εκατ. Αυτό σημαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερς στη Μεσόγειο. Επίσης, θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και πάρκινγκ οχημάτων όπου θα μπορούν να σταθμεύουν 20.000 οχήματα.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα της Cosco και τόνισε πως πρόκειται για έναν σημαντικό σταθμό στις σχέσεις των δύο χωρών.
"Οι σχέσεις αυτές των δύο χωρών ανεβαίνουν επίπεδο. Περνάμε σε ένα νέο επίπεδο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Cosco. Τα στρατηγικά σχέδια Ελλάδας και Κίνας συμπίπτουν. Η Ελλάδα, ως πρώτος σταθμός στην ΕΕ του κινεζικού δρόμου, μπορεί να μετατραπεί σε μια γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και τον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη.
Τώρα μπορούμε να σχεδιάσουμε τη νέα φάση συνεργασίας των δύο χωρών. Σχεδιάζουμε μια σειρά από επενδύσεις και θα θέλαμε να προσελκύσουμε και άλλες κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα.
Π.χ. στο Θριάσιο μπορεί να γίνει logistic center, μαζί με μια γραμμή συναρμολόγησης προϊόντων. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος Τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν υψηλή τεχνογνωσία ανθρώπινου δυναμικού και θα μπορούσαν να προσελκύσουν κινεζικά πλοία για ναυπηγοεπισκευή. Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού".
Ο κ. Τσίπρας ανέφερε, ότι στα επενδυτικά σχέδια είναι η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου ώστε τα προϊόντα από το λιμάνι του Πειραιά να μεταφέρονται στις αγορές της Ευρώπης. Με τις επενδύσεις αυτές το λιμάνι του Πειραιά, όπως επισήμανε, μπορεί να βρεθεί σύντομα από την 3η θέση στην 1η των λιμανιών της Μεσογείου.
"Το πολύ φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο που παρουσιάσατε" είπε απευθυνόμενος στον πρόεδρο της Cosco, επιβεβαιώνει την επιλογή μας να προχωρήσουμε με αποφασιστικότητα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας".
Τέλος, ο πρωθυπουργός εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η Cosco θα συμμορφωθεί πλήρως με την ελληνική νομοθεσία, ώστε οι εργαζόμενοι να είναι ικανοποιημένοι.
Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Alibaba
O πρωθυπουργός στη συνέχεια είχε μια ιδιαίτερα σημαντική συνάντηση με τον πρόεδρο του διεθνούς κολοσσού Alibaba Τζακ Μα, με στόχο την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα.
Αντικείμενο της συνάντησης του πρωθυπουργού με τον πρόεδρο της Alibaba, Τζακ Μα, ήταν η δραστηριοποίηση της εταιρίας στην Ελλάδα, γεγονός που θα δώσει σε παρά πολλές μικρές επιχειρήσεις τη δυνατότητα να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους σε διεθνές επίπεδο.
Ειδικότερος στόχος της συνεργασίας είναι:
*Η επιμόρφωση των Ελλήνων επιχειρηματιών στις online υπηρεσίες.
*Η τόνωση των εξαγωγών από ελληνικές επιχειρήσεις στην Κίνα. Ο Τζακ Μα ξεκαθάρισε μάλιστα ότι την ενδιαφέρει η εξαγωγική δραστηριότητα των ελληνικών επιχειρήσεων στην τεράστια κινεζική αγορά και όχι η εισαγωγή κινεζικών προϊόντων στην Ελλάδα.
Στη συνάντηση συζητήθηκε ιδιαίτερα και η αποφασιστική ενίσχυση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα προς την Ελλάδα.
Ο Τζακ Μα που, ας σημειωθεί, ήρθε από τις ΗΠΑ στη Σαγκάη ειδικά για να συναντηθεί με τον κ. Τσίπρα, εκτίμησε μάλιστα ότι τα επόμενα χρόνια ο αριθμός των Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα μπορεί να ανέβει από τους 130.000 στο 1.000.000. Όπως είπε μάλιστα ο Τζακ Μα απαραίτητη προϋπόθεση είναι να διευκολυνθεί η χορήγηση βίζας στους Κινέζους τουρίστες.
Το πρόβλημα που υπάρχει είπε ο πρόεδρος της Alibaba είναι ότι πρέπει να συμφωνηθεί να γίνεται δεκτή στην Ελλάδα η ειδική κάρτα Alipay, με την οποία η εταιρία εφοδιάζει τους Κινέζους τουρίστες για τα ταξίδια τους στο εξωτερικό.
Υπογραφή μνημονίου συνεργασίας ΖΤΕ-FORTHNET
Στη συνέχεια ο Αλ. Τσίπρας επισκέφθηκε τον όμιλο ΖΤΕ, και τόνισε ότι:
"Η Ελλάδα έχει δύο μεγάλα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα: τη γεωγραφική της θέση και το υψηλής ειδίκευσης ανθρώπινο δυναμικό της. Αυτά τα δυο πλεονεκτήματα καθιστούν την Ελλάδα ελκυστική για μια στρατηγική συνεργασία με την εταιρία σας". Όπως είπε, η επένδυση στις νέες τεχνολογίες δίνει προστιθέμενη αξία, ενισχύει την απασχόληση και συμβάλλει στην αύξηση του ΑΕΠ.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της ΖΤΕ τόνισε ότι η εταιρία δραστηριοποιείται 14 χρόνια στην Ελλάδα, σημειώνοντας πως, τον τελευταίο χρόνο το οικονομικό περιβάλλον στη χώρα έχει βελτιωθεί σημαντικά, γεγονός που έχει βοηθήσει τις δραστηριότητες της ΖΤΕ.
Η κινεζική εταιρία είναι παγκόσμιος ηγέτης στις τηλεπικοινωνίες και η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού της Κίνας. Επενδύει ετησίως 10% των εσόδων της στην έρευνα και ανάπτυξη. Το 2015 είχε έσοδα 13.7 δισ. ευρώ και κέρδη 85 εκατ. ευρώ.
Συμφωνία ΖΤΕ -FORTHNET
Επιπλέον παρουσία του πρωθυπουργού υπεγράφη μάλιστα στη Σαγκάη μνημόνιο συνεργασία της ΖΤΕ με την ελληνική FORTHNET για την κατάρτιση επιχειρηματικού πλάνου συνεργασίας στον τομέα της ανάπτυξης δικτύων νέας γενιάς (NGAs) υπερυψηλών ταχυτήτων.